Wdrażanie rozwiązań backupowych to ciekawy biznes, ale wymagający wiedzy, doświadczenia i… daru przekonywania. Nadal wielu odbiorców postrzega te systemy jako ubezpieczenie na wyrost, które „prawie na pewno” nie gwarantuje zwrotu z inwestycji. Dlatego konieczne jest umiejętne (i wiarygodne!) symulowanie potencjalnych strat oraz taka ich prezentacja, żeby przyszły użytkownik zrozumiał rzeczywiste ryzyko, a nie tylko poczuł się straszony przez „żądnego zysku” integratora.

Jednym z fundamentów projektu All of Backup są działania edukacyjne – zarówno dla partnerów, jak też ich klientów. To ważne ze względu na mnogość  funkcji oprogramowania do backupu oraz różnych mediów, na których zapisywane są kopie zapasowe. Wybierać można między najtańszymi i wciąż popularnymi taśmami magnetycznymi, najszybszymi do odtworzenia dyskami oraz chmurą. Wybór właściwego  medium wymaga aktywnej współpracy klientów z integratorami. Do pielęgnowania tych relacji zachęcają organizowane przez Veracomp konferencje i debaty.

W trakcie trwania projektu All of Backup zorganizowano już 27 spotkań z cyklu Backup Friday, w których łącznie wzięło udział ponad 300 uczestników. Konferencje odbyły się m.in. w Warszawie, Gdańsku, Bydgoszczy, Rzeszowie, Krakowie oraz Toruniu. Ponadto w Warszawie i Katowicach dystrybutor zorganizował cykl debat poświęconych tematyce RODO oraz przenikania się backupu i archiwizacji.

Aspekty merytoryczne w kontekście współpracy klientów z partnerami mają szczególne znaczenie. Przedstawiciele Veracomp nieustannie podkreślają, że tylko specjalizacja zagwarantuje integratorom zdobywanie długoterminowych kontraktów. Zresztą sami klienci też są coraz bardziej świadomi, że obarczenie niekompetentnej osoby odpowiedzialnością za firmowe dane może skończyć się finansową i wizerunkową katastrofą.

Na polskim rynku możemy obserwować wyraźny trend, w ramach którego integratorzy aktywnie szkolą swoich ekspertów w dziedzinie rozwiązań chroniących dane przed utratą, jak również rozwijają umiejętności współpracy biznesowej z klientami. Część integratorów zdecydowała się także na utworzenie mikroserwerowni w swoich siedzibach. Pełnią one funkcję wyniesionej chmury prywatnej – wprawdzie dają klientom możliwość przechowywania danych poza własną siedzibą, ale u zaufanego partnera, z którym łatwiej jest nawiązać szybki kontakt w przypadku problemów.

Veracomp zaprasza partnerów także do udziału w szkoleniach. Wspólnie z przedstawicielami producentów specjaliści dystrybutora dzielą się wiedzą techniczną związaną z oprogramowaniem, doborem urządzeń i nadzorowaniem procesu backupu, jak również doświadczeniami sprzedażowymi. Uczestnicy zapoznawani są z praktycznymi aspektami zrealizowanych wdrożeń, dzięki którym lepiej potrafią zrozumieć istotę problemów, z jakimi trzeba się uporać u klientów, oraz poznają sposoby ich rozwiązania. Uczą się też rozmowy z osobami, które nie posiadają szerokiej wiedzy technicznej, oraz argumentacji pozwalającej przekonać klienta do wyboru optymalnego rozwiązania dla jego firmy.

Szczegółowe informacje na temat projektu All of Backup można znaleźć na stronie backup.info.pl. Veracomp prowadzi także tematyczne profile w serwisach społecznościowych LinkedIn i Facebook. Partnerami projektu są m.in.: Arcserve, HPE, ExaGrid, Micro Focus, SEP sesam, Veeam i Veritas. Patronem medialnym jest redakcja CRN Polska.