Producent mówi o dużym zaangażowaniu w kanał partnerski w regionie EMEA i szansach zarobku dla partnerów, które pojawiają się wraz ze zmieniającym się rynkiem komputerowym. Na kwietniowej konferencji w Dublinie podkreślał, że segment komputerowy jest w trakcie transformacji: przekształca się pod wpływem nowych urządzeń pełniących funkcje komputera (tabletów, smartphone’ów). Ewoluuje też sam pecet, którego de facto żadne z powyższych urządzeń nie jest w stanie w pełni zastąpić – uważa Intel.

 

Nie koniec, ale odświeżenie!

Mówi się o końcu ery peceta, jednak to nie może stanowić powodu do paniki wśród partnerów – podkreśla producent. Według Intela nadchodzi odświeżenie na rynku PC. Wiąże się ono z innowacjami, z których najważniejsze dotyczą wprowadzenia technik komunikowania się z komputerami za pomocą dotyku oraz głosu. Intel zwraca też uwagę, że na świecie jest ponad 140 mln pecetów, które mają ponad cztery lata. To świetny moment, aby zaoferować klientom nowe produkty wyposażone w jego innowacyjne technologie.

Producent, w związku z trendem PC-refresh, stawia na modele charakteryzujące się świetnym, nowoczesnym wyglądem, lekkie, cienkie i w pełni mobilne, z długo działającą baterią, sterowane za pomocą dotyku i głosu. Dlatego mówi o tym trendzie głównie w kontekście ultrabooków. Nowe produkty z tej kategorii określa jako „od nowa zaprojektowane”. Wcześniej, jak uzasadnia, były one stworzone z tego, co aktualnie znajdowało się na rynku. Za chwilę natomiast będziemy mieli do czynienia z kolejnym etapem ewolucji supercienkich laptopów. Pojawią się procesory Haswell, które – według Intela – są doskonale dostosowane do zwykłych i konwertowalnych ultrabooków. To one mają być głównym czynnikiem wzrostu na rynku pecetów. Takie produkty będą świetnie konkurowały z tabletami. W kolejnym etapie ewolucji ultrabooka bardzo ważną rolę odegrają brand-resellerzy, którzy będą odsprzedawać ten sprzęt na rynku przedsiębiorstw.

 

Resellerka ciągle ma znaczenie

Czysta odsprzedaż jest ważnym elementem współpracy Intela z partnerami. Mimo że producent nie daje szans tabletom w konkurencji z ultrabookami, to nie odpuszcza również w tym segmencie, zgodnie z zasadą, że wiele urządzeń na ewoluującym komputerowym rynku stwarza vendorom i partnerom szerokie możliwości zarobku. Na czas wakacji producent zapowiada nowy procesor do tabletów – Bay Trail. Dwurdzeniowy układ charakteryzuje się 22-nanometrową architekturą. Ma być wydajniejszy i zapewniać całodzienną pracę baterii.

W procesory Intela wyposażone są tablety A-brandowe produkowane przez Della, Acera, Samsunga, Fujitsu. Jednak producent zauważa i zamierza wykorzystać potencjał tkwiący w lokalnych wytwórcach tych urządzeń, których produkty cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno resellerów, jak i odbiorców końcowych.

Istotną częścią rynku komputerowego dla Intela są smartphone’y. 90 proc. czasu użytkowania to wykorzystywanie ich możliwości typowych dla komputera: wchodzenie na strony internetowe, odbieranie e-maili, łączenie się z mediami społecznościowymi, korzystanie z aplikacji, oglądanie zdjęć. Producent już w zeszłym roku nawiązał partnerstwo z Motorolą i Lenovo w zakresie smartphone’ów z jego układami. Podobnie jak w przypadku tabletów, docenia potencjał inteligentnych telefonów z segmentu B-brand. Na konferencji zaprezentowano model Prestigio z procesorem Intela, który lada chwila powinien być dostępny w Polsce. Oferta B-brandowych smartphone’ów z układami producenta ma być u nas rozszerzana, co również stwarza możliwości zarobku dla resellerów.