Producent mówi
o dużym zaangażowaniu w kanał partnerski w regionie EMEA
i szansach zarobku dla partnerów, które pojawiają się wraz ze zmieniającym
się rynkiem komputerowym. Na kwietniowej konferencji w Dublinie
podkreślał, że segment komputerowy jest w trakcie transformacji:
przekształca się pod wpływem nowych urządzeń pełniących funkcje komputera
(tabletów, smartphone’ów). Ewoluuje też sam pecet, którego de facto żadne
z powyższych urządzeń nie jest w stanie w pełni zastąpić
– uważa Intel.

 

Nie koniec, ale odświeżenie!

Mówi się o końcu ery
peceta, jednak to nie może stanowić powodu do paniki wśród partnerów
– podkreśla producent. Według Intela nadchodzi odświeżenie na rynku PC.
Wiąże się ono z innowacjami, z których najważniejsze dotyczą
wprowadzenia technik komunikowania się z komputerami za pomocą dotyku oraz
głosu. Intel zwraca też uwagę, że na świecie jest ponad 140 mln pecetów,
które mają ponad cztery lata. To świetny moment, aby zaoferować klientom nowe
produkty wyposażone w jego innowacyjne technologie.

Producent, w związku z trendem PC-refresh, stawia
na modele charakteryzujące się świetnym, nowoczesnym wyglądem, lekkie, cienkie
i w pełni mobilne, z długo działającą baterią, sterowane za
pomocą dotyku i głosu. Dlatego mówi o tym trendzie głównie
w kontekście ultrabooków. Nowe produkty z tej kategorii określa jako
„od nowa zaprojektowane”. Wcześniej, jak uzasadnia, były one stworzone
z tego, co aktualnie znajdowało się na rynku. Za chwilę natomiast będziemy
mieli do czynienia z kolejnym etapem ewolucji supercienkich laptopów.
Pojawią się procesory Haswell, które – według Intela – są doskonale
dostosowane do zwykłych i konwertowalnych ultrabooków. To one mają być
głównym czynnikiem wzrostu na rynku pecetów. Takie produkty będą świetnie konkurowały
z tabletami. W kolejnym etapie ewolucji ultrabooka bardzo ważną rolę
odegrają brand-resellerzy, którzy będą odsprzedawać ten sprzęt na rynku
przedsiębiorstw.

 

Resellerka
ciągle ma znaczenie

Czysta odsprzedaż jest ważnym elementem współpracy Intela
z partnerami. Mimo że producent nie daje szans tabletom w konkurencji
z ultrabookami, to nie odpuszcza również w tym segmencie, zgodnie
z zasadą, że wiele urządzeń na ewoluującym komputerowym rynku stwarza
vendorom i partnerom szerokie możliwości zarobku. Na czas wakacji producent
zapowiada nowy procesor do tabletów – Bay Trail. Dwurdzeniowy układ
charakteryzuje się 22-nanometrową architekturą. Ma być wydajniejszy
i zapewniać całodzienną pracę baterii.

W procesory Intela
wyposażone są tablety A-brandowe produkowane przez Della, Acera, Samsunga,
Fujitsu. Jednak producent zauważa i zamierza wykorzystać potencjał tkwiący
w lokalnych wytwórcach tych urządzeń, których produkty cieszą się dużym
zainteresowaniem zarówno resellerów, jak i odbiorców końcowych.

Istotną
częścią rynku komputerowego dla Intela są smartphone’y. 90 proc. czasu
użytkowania to wykorzystywanie ich możliwości typowych dla komputera:
wchodzenie na strony internetowe, odbieranie e-maili, łączenie się
z mediami społecznościowymi, korzystanie z aplikacji, oglądanie
zdjęć. Producent już w zeszłym roku nawiązał partnerstwo z Motorolą
i Lenovo w zakresie smartphone’ów z jego układami. Podobnie jak
w przypadku tabletów, docenia potencjał inteligentnych telefonów
z segmentu B-brand. Na konferencji zaprezentowano model Prestigio
z procesorem Intela, który lada chwila powinien być dostępny
w Polsce. Oferta B-brandowych smartphone’ów z układami producenta ma
być u nas rozszerzana, co również stwarza możliwości zarobku dla
resellerów.

 

Partnerstwo poparte programem

Intel podkreślał wagę systemów bezpieczeństwa w rozwoju
produktów. Istotną rolę ma w tym wypadku odgrywać McAfee – według
zasady: wiele rodzajów urządzeń – jeden system bezpieczeństwa. Dostawca
procesorów będzie promować produkty McAfee’ego. Partnerzy, którzy nie mają
podpisanej umowy z dostawcą systemów bezpieczeństwa (zarówno zwykli
resellerzy, jak i integratorzy), uzyskają dostęp do programu Antivirus
Plus za pośrednictwem autoryzowanych dystrybutorów Intela. Potem oferta
rozwiązań McAfee dostępnych w ten sposób będzie rozszerzana.

W 2012 roku Intel zidentyfikował segmenty, które stwarzają
partnerom duże możliwości zarobku i rozwoju. Są to ultrabooki, serwery,
dyski SSD, komputery AiO, a nawet pecety w przypadku klientów
będących entuzjastami gier komputerowych. We wszystkich tych segmentach, jak
podkreśla wytwórca, nastąpił rozwój pod względem innowacyjności i wzrost
sprzedaży. Wysokiej dynamice rozwoju urządzeń ma towarzyszyć równie dobrze
rozwijający się i dostosowany do potrzeb partnerów program.

Program Intel Technology Provider ma odpowiadać potrzebom
wszystkich resellerów, którzy projektują, tworzą i odsprzedają rozwiązania
oparte na technologiach Intela. W swojej kolejnej odsłonie został
uporządkowany i uproszczony. Wszystkie korzyści, które otrzymują klienci,
i wszystkie atrybuty stanowiące wartość programu zostały podzielone między
trzy główne strefy: Support, Expertise, Recognition – w każdej
z grup partnerskich, od Registered Parter przez Gold Partner po Platinum.
W każdej strefie partner ma przypisane charakterystyczne dla swojego
statusu korzyści.

Program lojalnościowy
zwany Intel Flex + stał się według producenta bardziej opłacalny. Obecnie
oferuje punkty, które można dostać za wszystkie produkty. Punkty zgromadzone
w programie partnerzy mogą realizować u dystrybutorów
– w Polsce jest to AB i ABC Data. Partnerzy mają mieć
szybszy dostęp do technologii Intela za pośrednictwem dystrybucji, co stanowi
dla nich dodatkowy benefit.




Artur Długosz

 

ResellerChannel Manager w Intelu

W Polsce podejmujemy
zdecydowane działania w zakresie wprowadzenia na rynek tabletów
z intelowskimi procesorami. W ciągu ostatnich czterech miesięcy
skontaktowaliśmy się z większością firm, które na terenie naszego kraju
wytwarzają lub sprzedają duże ilości tabletów – lokalnej produkcji. Kilka
spotkań jeszcze przed nami. Przez lokalną produkcję rozumiem wszystkie
B-brandy. Rozmowy miały na celu zrozumienie, na ile nasze bieżące możliwości
w zakresie rozwoju układów do tabletów wpasowują się w strategię
danej firmy i na ile możemy z daną firmą współpracować. Okazało się,
że z kilkoma z nich jest nam bardzo po drodze. Spotkania pozwoliły
nam się też wiele nauczyć i opracować jeszcze lepszą ofertę na przyszłość.
W międzyczasie nasi koledzy od A-brandów współpracują w tym samym
zakresie ze swoimi klientami, czego pierwsze rezultaty są już widoczne na
naszym rynku.

Mamy nadzieję, że w efekcie rozmów część wytwórców
w swojej ofercie tabletów w drugiej połowie roku będzie miała
produkty z układami Intela w środku, działające zarówno pod kontrolą
Windows 8, jak i Androida. Jeśli będzie to parę procent ich oferty, uznamy
to za bardzo dobry wynik. Na pewno nie będą najtańsze. Zależy nam na stworzeniu
kategorii tabletów premium.