W projektowaniu infrastruktury IT kluczowa jest nie tylko funkcjonalność, ale również doświadczenia użytkowników. Klienci końcowi oczekują świetnie dobranego i niezawodnego sprzętu, ale też poczucia bezpieczeństwa. Integratorzy razem z dostawcami muszą zadbać o cały proces, który to zagwarantuje.

Rozwiązania IT jako usługa

Doskonały przykład stanowią rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa IT. To wyjątkowo newralgiczny obszar, na który wielu użytkowników zwraca szczególną uwagę. Ochrona infrastruktury w firmach nie jest bowiem tylko kwestią odpowiednich ustawień firewalla i stosowania określonych reguł. Tak jak zmieniają się sposoby ataków na firmy, modyfikacji ulega również sposób zabezpieczania – to dynamiczny proces, a zarządzanie nim wymaga specjalistycznych umiejętności. Dlatego w obszarze cyberochrony coraz większą popularność zyskuje bezpieczeństwo jako usługa.

W tym modelu najważniejszą rolę odgrywają wiedza i doświadczenie zespołów inżynierów, którzy są w stanie w każdej chwili pomóc, reagować i wspierać klientów. Wiąże się to z koniecznością posiadania przez dostawcę odpowiednich zasobów, przede wszystkim wyspecjalizowanej kadry.

Zespół inżynierów pod ręką

Veracomp, dystrybutor z wartością dodaną, już kilka lat temu dostrzegł taką potrzebę wśród integratorów oraz ich klientów. Odpowiedzią są usługi HEZO (skrót od Help Zone). Obejmują one wsparcie w zakresie konfiguracji, obsługi technicznej oraz reagowania w nagłych sytuacjach.

HEZO umożliwia integratorom zaspokajanie potrzeb ich klientów w sposób kompleksowy i w pełni profesjonalny – gwarantując tym samym pozytywne doświadczenia. Korzystanie z niego powoduje też, że partner biznesowy jest lepiej postrzegany przez użytkownika końcowego. Dzięki temu integrator oferuje nie tylko sprzęt, ale również polisę bezpieczeństwa.

Obecnie usługi dostępne są w kilku wariantach dla rozwiązań Fortinet oraz w zakresie obsługi serwisowej dla produktów firm: Polycom, Extreme Networks, Huawei, Quantum i Gigamon. HEZO oferowane jest na dwa sposoby:
– dla użytkownika końcowego przez integratora, który ma bezpośredni dostęp do wsparcia zespołu inżynierskiego,
– jako wsparcie (tzw. druga linia) dla integratorów, którzy świadczą usługi swoim klientom.

Sprzęt to nie wszystko

Usługi HEZO doceniają wszystkie firmy, które nie mają własnych rozbudowanych działów IT. Dla wielu z nich tego typu rozwiązanie będzie nie tylko bonusem czy dodatkiem do wdrożonego sprzętu, ale równie istotnym elementem jak sama infrastruktura IT.

Solidne wsparcie w ochronie

Każdy z użytkowników korzystających z HEZO ma do dyspozycji  pomoc doświadczonych inżynierów. Jej zakres obejmuje m.in.: konfigurację systemów, dodawanie, usuwanie lub zmiany konkretnych usług na urządzeniach znajdujących się na styku sieci, a także kompleksowe doradztwo w przypadku konieczności rozwiązania problemów lub usunięcia awarii.

HEZO Assistance to idealny pakiet dla małych i średnich firm, które nie dysponują własnym personelem IT. Certyfikowani specjaliści pomagają skonfigurować sprzęt pod kątem odpowiedniego środowiska oraz aktualizować ustawienia i dostosowywać je do zmieniających się wymagań. Usługa dostępna jest w trzech rodzajach: Assistance Care, Assistance Advanced i dla najbardziej wymagających użytkowników – Assistance Premium.

W skład pakietu HEZO wchodzą również usługi: Advanced Hardware Backup oraz Service On Site, które minimalizują przerwy w dostępie do sieci w przypadku awarii. Dzięki AHB klient ma zapewnioną wymianę lub udostępnienie sprzętu zastępczego na czas naprawy – urządzenie dostarczane jest na miejsce za pośrednictwem kuriera lub specjalnym transportem, obejmującym całą Polskę. W przypadku SOS certyfikowany inżynier wymienia urządzenie w miejscu jego instalacji. Dokonuje demontażu uszkodzonego sprzętu, montuje i uruchamia nowy, a także instaluje odpowiednią wersję systemu operacyjnego, zgodnie z ostatnią kopią konfiguracji dostarczoną przez użytkownika.

Szczegóły oferty są dostępne pod adresem:
www.hezo.com.pl.