Logitech od dawna znany jest na polskim rynku z wysokiej jakości konsumenckich akcesoriów komputerowych. Obecnie rozwija ofertę również dla odbiorców biznesowych. Według specjalistów firmy szybkie wzrosty sprzedaży uzyskano dzięki wprowadzeniu szerokiego wachlarza ciekawych rozwiązań i fachowych produktów bezprzewodowych – peryferiów komputerowych dla mobilnych pracowników, począwszy od myszy, klawiatur, zestawów słuchawkowych, a skończywszy na zaawansowanych technologicznie prezenterach.

Jednak kluczowe dla segmentu biznesowego są stosunkowo nowe na krajowym rynku rozwiązania do zdalnej współpracy i spotkań w trybie wideokonferencji. W skali globalnej Logitech stał się znaczącym graczem w tym segmencie. Jego produkty znalazły uznanie w firmach finansowych, ubezpieczeniowych oraz są wykorzystywane w placówkach medycznych i edukacyjnych. Przewiduje się wzrost sprzedaży systemów wideokonferencyjnych w Polsce, gdzie już teraz widoczna jest postępująca tendencja do przejmowania zachodnich wzorców.

Wprowadzenie rozwiązań Video Collaboration stanowi naturalną kontynuację rozwoju dotychczasowej oferty Logitecha, ze względu na wieloletnie doświadczenie producenta w segmencie kamer, słuchawek i głośników. Umożliwia mu wyjście poza rynek retailowy i zaangażowanie się we współpracę z integratorami IT. Producent zaprasza do niej zarówno integratorów funkcjonujących na rynku wideokonferencji, jak i tych, którzy dopiero niedawno dostrzegli jego potencjał i chcą na nim działać. Oferta Logitecha w tym zakresie zapewnia partnerowi producenta dostosowanie systemów do potrzeb i możliwości finansowych firm różnej wielkości – od startupów po duże przedsiębiorstwa.

Wybrane korzyści z uczestnictwa w programie

• pomoc w rozwoju projektów,

• dostęp do leadów sprzedażowych,

• dostęp do funduszy marketingowych,

• możliwość udziału w szkoleniach,

• dostęp do portalu LPE (Logitech Partner Exchange) z informacjami, narzędziami dla partnerów i zasobami marketingowymi,

• możliwość uzyskania rabatów (w zależności od osiągniętych poziomów sprzedaży),

• opieka przedsprzedażowa,

• pierwszeństwo w dostępie do nowych produktów Logitech (czasowa wyłączność), dostęp do roadmap produktowych.

 

Cztery poziomy partnerskie

Rozwój rozwiązań dla biznesu w Polsce Logitech rozpoczął od budowania świadomości potencjalnych odbiorców i działań zwiększających rozpoznawalność marki na rynku. Kolejnym etapem było wprowadzenie szkoleń dla partnerów z rynku IT zainteresowanych ofertą i umożliwienie im przetestowania produktów. Obecnie finalizowane są prace nad rozbudowanym programem partnerskim.

Logitech EMEA B2B Partner Program funkcjonuje już od dłuższego czasu na rynkach Europy Zachodniej. Partnerzy angażujący się w sprzedaż biznesowych rozwiązań szwajcarskiego producenta zyskują tym samym dodatkowe wsparcie. Program ma na celu nie tylko motywować ich do działania, ale także gwarantować przejrzystość warunków współpracy.

– EMEA B2B Partner Program wprowadzamy w Polsce fazowo od trzech miesięcy. Wdrożenie wszystkich elementów powinno się zakończyć w 2017 roku – mówi Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager.

Program obejmuje cztery poziomy partnerskie: Authorized, Silver, Gold i Select. Do każdego poziomu przypisane są wymagania związane z osiąganiem odpowiednich progów obrotowych. W przyszłości mają być dołączane specjalizacje. Wtedy integratorzy będą musieli zatrudniać odpowiednio przeszkolonych specjalistów w liczbie odpowiadającej poziomowi partnerstwa.

Współpraca z partnerami: ludzie Logitecha

Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager. Ma ponad 15-letnie doświadczenie na rynku IT, które w głównej mierze związane jest z pracą w kanale partnerskim. W firmie Logitech odpowiada za opracowanie oraz realizację strategii sprzedaży produktów wideokonferencyjnych oraz B2B na terenie całej Polski. Przygotowuje i kontroluje wykonanie planów sprzedaży pod względem jakościowym i budżetowym. Jest odpowiedzialna za budowanie i rozwój sieci dystrybucji oraz nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów handlowych zarówno z partnerami, jak i klientami końcowymi.

 

Joanna Borucka, Channel Marketing Manager Eastern Europe C&P & VC. Odpowiada za działania marketingowe i komunikację w kanale partnerskim z ramienia firmy Logitech. Wcześniej pracowała w Asusie w dziale marketingu, gdzie zaczęła przygodę z branżą IT. Kolejny etap kariery to praca dla Acera, gdzie poza działaniami marketingowymi na polskim rynku była odpowiedzialna za współpracę z krajami EE i zajmowała się komunikacją oraz rozwojem programu partnerskiego producenta.

 

 

Każdemu z wyżej wymienionych poziomówprzypisano określone korzyści. Z jednej strony są one typowe dla tego rodzaju programów, na przykład dostęp do specjalnego portalu dla firm partnerskich (ruszy w II połowie roku), rozwiązań demo czy też materiałów marketingowych. Z drugiej – jak podkreśla Joanna Chmielak – partnerzy będą otrzymywać informacje o leadach sprzedażowych (począwszy od poziomu Silver) czy wspólnie z producentem planować wydatki na akcje marketingowe. Mogą też oczywiście liczyć na korzyści finansowe, np. rabaty, naliczane w zależności od osiągniętego poziomu sprzedaży.

Za szczególnie cenne dla współpracujących integratorów producent uważa udostępnianie im najnowszych roadmap produktowych. Partnerzy zakwalifikowani do wyższych poziomów otrzymają również jako pierwsi dostęp do nowości sprzętowych, a niekiedy nawet czasową wyłączność na nowe produkty z oferty Logitecha. Nie zapomniano o ochronie projektów. Ich rejestrację ma umożliwić niebawem specjalnie przeznaczona do tego strona internetowa.

Integratorzy zaangażowani w sprzedaż rozwiązań biznesowych szwajcarskiego producenta będą mogli kontaktować się z osobą odpowiedzialną za pomoc przedsprzedażową. Specjaliści Logitecha w tej dziedzinie działają aktualnie na poziomie regionalnym. W planach natomiast jest zatrudnienie trzech osób obsługujących tylko region EMEA.

 

Od wiedzy do wdrożeń

W drugiej połowie roku do dyspozycji integratorów zostanie oddany specjalny moduł szkoleniowy. Firmy IT zainteresowane ofertą biznesową Logitecha już teraz mogą korzystać ze zdalnych szkoleń online, które są na bieżąco udoskonalane przez producenta. Na razie wszystkie szkolenia są oferowane bezpłatnie. Dotyczą nie tylko samych produktów, ale także ich integracji z rozwiązaniami partnerów technologicznych Logitecha. Obecnie największym jest firma Microsoft wraz ze swoim biznesowym Skype’em, natomiast kolejnym na przykład Pexip z platformą chmurową Infinity.

Chcemy skupić się na stworzeniu dobrych narzędzi dla partnerów – mówi Joanna Chmielak.– Niewykluczone, że już pod koniec roku wprowadzimy lojalnościowy program, który umożliwiłby uzyskanie korzyści poszczególnym osobom u integratorów oferujących nasze rozwiązania.

Producentowi zależy przede wszystkim na współpracy z partnerami, którzy rzeczywiście będą wspierać jego sprzedaż. Dlatego interesuje go nie tyle liczba firm IT zapisanych do programu, co ich zaangażowanie we wspólny rozwój na polskim rynku wideokonferencji.

 

Wszystkie rozwiązania dla przedsiębiorstw przedstawione są na www.logitech.com/pl-pl/video-collaboration