Zainteresowani ofertą Terra Computer (pod taką nazwą niemiecki dostawca działa w Polsce) mogą ubiegać się o jeden z trzech statusów: złoty, srebrny lub brązowy. Każdemu przypisano określony, wymagany w ciągu roku, poziom zakupów sprzętu. Wynosi on odpowiednio: 250, 150 oraz 50 tys. euro. Niezależnie od tego resellerzy mogą też starać się o tzw. partnerstwo serwisowe. W tym przypadku producent oferuje dostęp do szkoleń, choć udział w nich nie jest obowiązkowy. Wojciech Kosecki, prezes zarządu Terra Computer, wychodzi z założenia, że firmy, które serwisują komputery innych marek mogą – ze zrozumiałych względów – spokojnie naprawiać także i pecety Wortmanna.

Gdyby jednak pojawiały się problemy, możemy zaoferować odpowiednie kursy – mówi szef polskiego oddziału Wortmanna. – Ich cena i zakres tematyczny będą ustalane indywidualnie. Jednak zdecydowana większość naszych partnerów serwisowych w Europie nie potrzebuje szkoleń. Po prostu wybieramy partnerów, którzy mają już duże doświadczenie w serwisowaniu sprzętu IT.

Producent zapewnia przy tym, że będzie działał na naszym rynku wyłącznie za pośrednictwem resellerów i integratorów. W tym celu każdy z nich otrzyma własnego opiekuna. Na razie w Polsce są trzy osoby pełniące taką funkcję, ale w kolejnych miesiącach ma ich systematycznie przybywać. Ponadto polscy partnerzy Terra Computer mogą liczyć na wsparcie specjalistów producenta zatrudnionych w niemieckiej centrali (Hüllhorst).

 

Od przybytku głowa nie boli

Partnerem Terra Computer może być w zasadzie każda firma z rynku IT. Producent nie określił, ilu resellerów planuje objąć swoim programem w Polsce. Wojciech Kosecki najbardziej liczy na współpracę z małymi i średnimi firmami. Deklaruje przy tym, że nie będzie handlował sprzętem marki Terra ze sklepami wielkopowierzchniowymi.

– Potentaci mogliby szybko zdominować mniejsze firmy komputerowe – wyjaśnia rozmówca CRN Polska. – Dlatego w Europie działamy wyłącznie za pośrednictwem resellerów, a nie retailerów, i taki model prowadzenia biznesu chcemy też stosować w Polsce.