Rozmowy o kooperacji PC Factory z Sitecomem
zaczęły się na początku 2010 r. – Można powiedzieć, że istniała
obustronna wola współdziałania. Sitecom poszukiwał rzetelnego partnera, który
pomógłby w rozpowszechnieniu jego produktów w Polsce, i to my
okazaliśmy się najlepiej dostosowaną do ich profilu działania platformą. Dla
nas najbardziej istotny był sukces marki Sitecom na rynkach zachodnich. Wierzymy, że podobny osiągniemy wspólnymi siłami
w Polsce –
 mówi Jacek Suchowolak, Product Manager w PC
Factory, zajmujący się Sitecomem. Ścisła współpraca między firmami została
nawiązana na przełomie III i IV kwartału 2010 r. i to wówczas
sprzęt pojawił się w sklepach.

Praca nad strategią

PC
Factory jest jedynym dystrybutorem produktów Sitecomu w Polsce. – Współdziałanie
z dystrybutorem o tak dobrej renomie, który nie oferuje nam
klasycznego przesuwania pudełek, lecz budowanie marki, oparte na korporacyjnych
priorytetach Sitecomu, i jej pozycjonowanie, jest dla nas bardzo ważne.
Decydujące było jego podejście do resellerów, jako że PC Factory jest
łącznikiem między nimi a producentem –
 podkreśla Eduardo Aldama
Ruiz de Velasco, Business Development Manager w Sitecomie.

Partnerzy pracują nad ustaleniem najlepszej strategii
współpracy. – Trudno obecnie mówić o zmianach jej modelu, produkty
muszą „dostosować się” do realiów polskiego rynku, a to nie będzie
z pewnością łatwe. Zaadaptowanie się w Polsce musi potrwać pewien
czas, bo to proces bardzo złożony, ale wierzymy w pełny sukces nie
tylko na rynku retailowym, ale w przyszłości także na rynku ISP,
rozwijającym się w ogromnym tempie
– tłumaczy Jacek Suchowolak.
W opinii przedstawicieli PC Factory obecnie głównym zadaniem producenta
powinno być zapewnienie PR-u oferowanym produktom, aby klienci mogli zyskać
wiedzę na ich temat i poznali nową na polskim rynku markę. – Wiedza
klientów o oferowanych im rozwiązaniach jest najważniejszym czynnikiem,
który ma wpływ na przyszły sukces producenta w naszym kraju. My natomiast
jesteśmy otwartym i elastycznym partnerem, znającym bardzo dobrze zasady
panujące na polskim rynku. Myślę, że to najważniejsza cecha, którą bierze pod
uwagę każdy producent. Dla obu stron liczy się sukces w długim okresie

– zapewnia Jacek Suchowolak.

Najpierw retail, później resellerzy

Według Jacka Suchowolaka produkty marki Sitecom zostały
przygotowane w taki sposób, aby konfigurowanie urządzeń przez endusera
było jak najprostsze, a jednocześnie są bezpieczne w użytkowaniu.
Tego właśnie dotyczy szeroko promowane hasło Sitecomu „Make It Easy”. – Łatwość
zainstalowania produktu oraz dziesięcioletnia gwarancja, z której może
skorzystać użytkownik końcowy, sprawiają, że urządzenia są bardzo atrakcyjne na
tle propozycji konkurencji
– mówi przedstawiciel PC Factory.

Eduardo Aldama Ruiz de Velasco wyjaśnia, że Sitecom najpierw
słucha enduserów, a potem tworzy takie rozwiązania, jakich oczekują.
Dzięki temu instalacja i używanie urządzeń tego dostawcy staje się łatwe
dla każdego.

Oferta
ich sprzedaży skierowana jest głównie do resellerów i sieci sklepów
specjalistycznych (np. Media Markt, Vobis). – To produkt stricte
retailowy. Ekspansję planujmy powoli, więc grono odbiorców (mam tu na myśli
właśnie resellerów) będzie się z biegiem czasu naturalnie zwiększać. Nie
ma sensu angażować wszystkich jednocześnie, gdyż takie działanie z góry
skazane jest na niepowodzenie. Lepiej zaplanować wszystko powoli
i spokojnie, gdyż sprzęt Sitecomu
jest wciąż jeszcze novum na polskim rynku – twierdzi Jacek
Suchowolak. – Preferowanym kanałem dystrybucji (oprócz retailu) będą
też VAR-owie, ponieważ sprzedaż tego rodzaju urządzeń wymaga specyficznego
podejścia do klienta, a takie mają właśnie resellerzy z wartością
dodaną
– podkreśla Eduardo Aldama Ruiz de Velasco.

Sitecom, wiodąca holenderska firma specjalizująca się w
rozwiązaniach sieciowych, istnieje od 2001 r. Jest uznawany za najbardziej
przyjazną użytkownikowi markę na świecie, ponieważ jego urządzenia są proste
w instalacji. Producent oferuje dziesięcioletnią gwarancję na sprzęt.

PC Factory od dziesięciu lat zajmuje się produkcją,
dystrybucją i serwisem urządzeń komputerowych. Oferta firmy obejmuje także
kompleksowe usługi udzielania wsparcia technicznego oraz związane z projektowaniem,
pakowaniem, konfekcjonowaniem oraz dostosowywaniem produktów do indywidualnych
wymagań klientów.