Amerykański dostawca bywa kojarzony z największymi. Nie bez powodu – czołowa na polskim rynku sieć hipermarketów zdecydowała się na kasy samoobsługowe tej właśnie marki. Tego rodzaju kontrakty przyczyniają się do dość powszechnego przekonania, że amerykański producent oferuje zaawansowane rozwiązania, na które stać jest tylko duży biznes. Tymczasem wiele małych, rodzinnych sklepów w Polsce od lat prowadzi działalność, korzystając z produktów NCR. W ofercie dostawcy są bowiem rozwiązania przeznaczone także do małopowierzchniowych punktów handlowych.

 

Oferta dla małych sklepów

NCR wraz ze swoim dystrybutorem – firmą RRC Poland – ma ofertę dla prowadzących sklepy o małej powierzchni (najczęściej z jedną kasą), małe butiki czy wyspy w galeriach handlowych. To kilka produktów dokładnie dostosowanych do ich potrzeb i wspomagających sprzedaż. W takich placówkach stanowisko kasowe pełni rolę „centrum dowodzenia”. Może składać się z trzech uzupełniających się rozwiązań: komputera kasowego NCR RealPOS 40, 12-calowego monitora dotykowego NCR RealPOS 5967 oraz skanera jednopłaszczyznowego NCR RealScan 7884.

Zestaw trzech urządzeń jest polecany m.in. do takich punktów handlowych, w których przy stanowisku kasowym sprzedawca chce wyeksponować jak najwięcej tzw. produktów impulsowych. Innymi słowy, wysokomarżowych towarów, na które klient decyduje się w ostatniej chwili, podczas płacenia za wcześniej wybrane artykuły. Komputer kasowy – jako oddzielne urządzenie – można schować pod ladę, a skaner w tę ladę wbudować. Jedyną rzeczą oddzielającą kasjera od klientów będzie niewielki monitor dotykowy, za pomocą którego można sterować wszystkimi procesami sprzedaży. W nieco większym sklepie z zestawu trzech urządzeń można zbudować tradycyjny boks kasowy z taśmą, na której przesuwają się produkty do skanowania.

Katarzyna Flis

Product Manager NCR W RRC Poland

Reseller może na urządzeniach NCR dostarczyć wiele aplikacji, które rozszerzą ich działanie. Może te aplikacje walidować w laboratorium RRC, aby uzyskać status NCR compatible. Podnosi to renomę produktu, daje referencje i umożliwia promocję na szerszym forum klientów.