Ostatnio w branży głośno było o zmianach w HP. Mówili o tym sami przedstawiciele firmy na ostatniej globalnej konferencji partnerów w lutym w Las Vegas. Tymczasem resellerzy i partnerzy często obawiają się zmian, nie wiedząc, co mogą one przynieść. HP Polska postanowiło dobitnie pokazać, że jeśli będą zmiany, to na lepsze. Zorganizowane wspólnie z Intelem kwietniowe Forum Wyzwania IT 2013 zdecydowanie przebiło ubiegłoroczną, pierwszą edycję – uczestniczyło w nim niemal tysiąc osób.

Konferencję otworzyli wspólnie Paweł Czajkowski, prezes zarządu HP Polska, oraz Krzysztof Janicki, Regional Business Manager Intela. Pierwszy wykład w sesji plenarnej wygłosił gość specjalny Herbert Rastbichler, wiceprezes i dyrektor zarządzający regionu Europy Środkowo-Wschodniej HP. Stwierdził, że cztery widoczne obecnie trendy w rozwoju IT to: mobilność, chmura, Big Data oraz sieci społecznościowe – i to one rzucają wyzwania dotyczące zupełnie nowego stylu zarządzania IT. Elementami tego stylu są konwergentna struktura oraz zestawy oprogramowania, które zapewniają obsługę chmury hybrydowej, bezpieczeństwo i wykorzystanie Big Data. Herbert Rastbichler podkreślił, że HP jest innowacyjną firmą od początku istnienia i że to się nie zmienia. Jako przykład najnowszej innowacji, która według niego zmieni świat serwerów, podał rodzinę Moonshot. Są to serwery zaprojektowane dla centrów danych: prostsze, tańsze oraz ekologiczne, bo zużywające mniej energii.

Po sesji plenarnej każdy uczestnik mógł wybrać, w których sesjach zgrupowanych w pięciu równoległych blokach tematycznych chce uczestniczyć. Ponad 40 ekspertów w trakcie kilkudziesięciu sesji przedstawiło nowości w zakresie: technologii, optymalizacji IT, Big Data i cloud computingu. Na oddzielnej prezentacji HP Software Performance Tour omawiano rozwiązania HP w sferze oprogramowania, natomiast w strefie demo goście mogli osobiście przetestować najnowsze produkty HP: od tabletów i ultrabooków przez drukarki i urządzenia wielofunkcyjne aż po serwery i macierze.

Ideą Forum było zgromadzenie CIO, menedżerów i specjalistów z obszaru IT oraz osób odpowiedzialnych za realizację strategii biznesowej w przedsiębiorstwach, jak również stworzenie platformy do aktywnej wymiany wiedzy i doświadczeń w dziedzinie nowych technologii. Jednocześnie konferencja umożliwiła przekazanie wiedzy o trendach w rozwoju IT, najnowszych technologiach, rozwiązaniach i produktach.

Według Wiesława Nowaka, właściciela ASUB-a, na wysoką frekwencję na pewno wpłynęła atrakcyjna lokalizacja (Stadion Narodowy w Warszawie) oraz to, że HP Polska zawsze bardzo profesjonalnie organizuje takie wydarzenia. Podobnego zdania jest Magdalena Bluj, dyrektor marketingu i PR w Newindzie.

– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni frekwencją, dużo wyższą, niż mówiły wstępne prognozy. Na pewno wpłynął na to wysoki poziom merytoryczny i ciekawa tematyka prezentacji. Na naszym stoisku nawiązaliśmy dużo nowych kontaktów biznesowych, wydarzenia tego typu to świetna okazja do bezpośredniego spotkania z potencjalnymi klientami – podkreślała przedstawicielka wrocławskiej firmy.

Jak podsumował Paweł Czajkowski, prezes zarządu HP Polska, wysoka frekwencja pozwala mieć nadzieję, że Forum Wyzwania IT wpisze się na stałe w kalendarz imprez branżowych.

– Dla naszych partnerów Wyzwania IT to idealne miejsce, by zaprezentować swoje kompetencje, ofertę i nawiązać kontakty biznesowe. Nie do przecenienia jest bowiem bardzo ważny aspekt tego typu spotkań, a mianowicie networking, czyli budowanie relacji w mniej formalnej atmosferze – mówił Paweł Czajkowski.

Partnerem merytorycznym konferencji była firma analityczna IDC, sponsorami – Microsoft i VMware. Poza tym kilku partnerów HP miało status wystawców i na stoiskach pokazało swoją ofertę dla końcowych użytkowników. Więcej informacji o tym wydarzeniu można znaleźć na stronie www.wyzwaniait2013.pl.