Ostatnio w branży głośno
było o zmianach w HP. Mówili o tym sami przedstawiciele firmy na
ostatniej globalnej konferencji partnerów w lutym w Las Vegas.
Tymczasem resellerzy i partnerzy często obawiają się zmian, nie wiedząc,
co mogą one przynieść. HP Polska postanowiło dobitnie pokazać, że jeśli będą
zmiany, to na lepsze. Zorganizowane wspólnie z Intelem kwietniowe Forum
Wyzwania IT 2013 zdecydowanie przebiło ubiegłoroczną, pierwszą edycję
– uczestniczyło w nim niemal tysiąc osób.

Konferencję otworzyli wspólnie
Paweł Czajkowski, prezes zarządu HP Polska, oraz Krzysztof Janicki, Regional
Business Manager Intela. Pierwszy wykład w sesji plenarnej wygłosił gość
specjalny Herbert Rastbichler, wiceprezes i dyrektor zarządzający regionu
Europy Środkowo-Wschodniej HP. Stwierdził, że cztery widoczne obecnie trendy
w rozwoju IT to: mobilność, chmura, Big Data oraz sieci społecznościowe
– i to one rzucają wyzwania dotyczące zupełnie nowego stylu
zarządzania IT. Elementami tego stylu są konwergentna struktura oraz zestawy
oprogramowania, które zapewniają obsługę chmury hybrydowej, bezpieczeństwo i
wykorzystanie Big Data. Herbert Rastbichler podkreślił, że HP jest innowacyjną
firmą od początku istnienia i że to się nie zmienia. Jako przykład
najnowszej innowacji, która według niego zmieni świat serwerów, podał rodzinę
Moonshot. Są to serwery zaprojektowane dla centrów danych: prostsze, tańsze
oraz ekologiczne, bo zużywające mniej energii.

Po sesji plenarnej każdy uczestnik mógł wybrać,
w których sesjach zgrupowanych w pięciu równoległych blokach
tematycznych chce uczestniczyć. Ponad 40 ekspertów w trakcie
kilkudziesięciu sesji przedstawiło nowości w zakresie: technologii,
optymalizacji IT, Big Data i cloud computingu. Na oddzielnej prezentacji
HP Software Performance Tour omawiano rozwiązania HP w sferze
oprogramowania, natomiast w strefie demo goście mogli osobiście
przetestować najnowsze produkty HP: od tabletów i ultrabooków przez
drukarki i urządzenia wielofunkcyjne aż po serwery i macierze.

Ideą Forum było zgromadzenie CIO, menedżerów
i specjalistów z obszaru IT oraz osób odpowiedzialnych za realizację
strategii biznesowej w przedsiębiorstwach, jak również stworzenie
platformy do aktywnej wymiany wiedzy i doświadczeń w dziedzinie
nowych technologii. Jednocześnie konferencja umożliwiła przekazanie wiedzy
o trendach w rozwoju IT, najnowszych technologiach, rozwiązaniach
i produktach.

Według Wiesława Nowaka, właściciela ASUB-a, na wysoką
frekwencję na pewno wpłynęła atrakcyjna lokalizacja (Stadion Narodowy w
Warszawie) oraz to, że HP Polska zawsze bardzo profesjonalnie organizuje takie
wydarzenia. Podobnego zdania jest Magdalena Bluj, dyrektor marketingu i PR
w Newindzie.

– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni frekwencją, dużo wyższą,
niż mówiły wstępne prognozy. Na pewno wpłynął na to wysoki poziom merytoryczny
i ciekawa tematyka prezentacji. Na naszym stoisku nawiązaliśmy dużo nowych
kontaktów biznesowych, wydarzenia tego typu to świetna okazja do bezpośredniego
spotkania z potencjalnymi klientami –
podkreślała przedstawicielka wrocławskiej
firmy.

Jak podsumował Paweł Czajkowski, prezes zarządu HP Polska,
wysoka frekwencja pozwala mieć nadzieję, że Forum Wyzwania IT wpisze się na
stałe w kalendarz imprez branżowych.

– Dla naszych partnerów Wyzwania IT to idealne miejsce,
by zaprezentować swoje kompetencje, ofertę i nawiązać kontakty biznesowe.
Nie do przecenienia jest bowiem bardzo ważny aspekt tego typu spotkań,
a mianowicie networking, czyli budowanie relacji w mniej formalnej
atmosferze –
mówił Paweł Czajkowski.

Partnerem merytorycznym konferencji była firma analityczna
IDC, sponsorami – Microsoft i VMware. Poza tym kilku partnerów HP
miało status wystawców i na stoiskach pokazało swoją ofertę dla końcowych
użytkowników. Więcej informacji o tym wydarzeniu można znaleźć na stronie
www.wyzwaniait2013.pl.