Xerox 2015: sprzedaż, serwis, XPPS
Podczas majowego partnerskiego Kick Offu producent pokazał partnerom narzędzia, które mają umożliwić im lepszy zarobek na rynku druku.
Zebranych na majowym spotkaniu powitał Alex Remez, kierujący
polskim oddziałem Xeroxa od marca 2014 r. Podkreślił, że wszystkie
dokonania producenta w zeszłym roku miały miejsce dzięki zaangażowaniu
resellerów i integratorów. W rezultacie liczba sprzedanych urządzeń
kolorowych A3 i A4 wzrosła w stosunku do 2013 r. odpowiednio
o 52 i 42 proc. O 72 proc. zwięszyła się sprzedaż na rynku
rozwiązań produkcyjnych. Wyższa była aktywność partnerów w segmencie
materiałów eksploatacyjnych i maszyn A4. Jeszcze trzy lata temu na tym polu działało
kilkanaście firm, obecnie – 130. W rezultacie Polska została uznana
przez korporację za najlepiej radzący sobie rynek w regionie Europy
Środkowej w 2014 r.
2015 to kolejny rok
współdziałania z siecią partnerską. Xerox liczy na to, że resellerzy
i integratorzy będą przechodzić na wyższe poziomy współpracy
i korzystać ze związanych z tym przywilejów oraz narzędzi sprzedaży.
W strategii rozwoju dla producenta kluczowe są trzy obszary: sprzedaż,
serwis i usługi XPPS.
– Jeśli będziecie
korzystać z narzędzi, jakie wam dajemy – kontraktów
serwisowo-usługowych lub z leasingu – na pewno dużo łatwiej
i skuteczniej stworzycie trwałe relacje z klientami – mówiła
Dagmara Pomirska, Office Business Director w polskim oddziale Xeroxa.
Przykładowo mocno promowany w bieżącym roku XPPS ma
służyć temu, aby partnerzy przejmowali klientów konkurencji, m.in. dzięki
obsłudze wydruków. Podkreślano przy tym, że usług zarządzania środowiskiem
druku nie da się świadczyć przy okazji. Trzeba zdecydować się na obranie tego
kierunku, zaangażować narzędzia, specjalistów i środki finansowe.
Najbardziej
zyskowny dla producenta i partnerów jest segment urządzeń kolorowych,
technologia Solidink, rozwiązania PSG i materiały eksploatacyjne. Xerox
jest przekonany, że jedynie dywersyfikacja obszarów współpracy, z nim jako
dostawcą, da resellerom maksymalne korzyści. Producent chce, aby partnerzy
oferowali rozwiązania szyte na miarę, zgodnie z zapotrzebowaniem klientów.
Nie powinni się także obawiać współpracy z działem sprzedaży bezpośredniej
vendora. Dzięki zaangażowaniu się wspólnie z Xeroxem w „duże tematy” otrzymają
prowizję za swój wkład w sprzedaż odbiorcy, którego sami nie byliby w stanie
obsłużyć. Partnerzy, którzy zdecydują się na takie działanie mogą być
podwykonawcami w ramach umów outsourcingowych lub serwisowych oraz
poddostawcami w ramach konsorcjów z jednym z dużych integratorów
i Xeroxem.
Nagrodzone firmy
– Partner Roku w kategorii Urządzenia – Docu System
– Partner Roku w kategorii Materiały Eksploatacyjne – Polcan
– Wielki Mistrz w kategorii Urządzenia A4 – Centrum Druku
– Wielki Mistrz w kategorii Urządzenia A3 – Rand
– Wielki Mistrz w kategorii Leasing – P&S
Consulting
– Wielki Mistrz w kategorii Dynamiczny Rozwój – MAK Toruń
– Debiut Roku w kategorii Office – Copy System
– Debiut Roku w kategorii PSG – DigiPress
– Debiut Roku w kategorii Projekt Roku – GMP Office
Podobne artykuły
Canon: wierzymy w siłę partnerstwa
Budowa zaufania, ekspercka pomoc, jasne zasady współpracy oraz profity dla najlepszych – to podstawa udanego partnerstwa według Canon, która sprawdza się nawet w najbardziej zmieniających się warunkach na rynku.
Jak wygląda przyszłość pracy?
Jak pokazują ostatnie globalne badania, przeprowadzone na zlecenie Xerox, około 82 proc. pracowników planuje powrót do biur w okresie od 12 – 18 miesięcy. Niemniej firmy już teraz inwestują w nowe zasoby, aby wesprzeć swoich pracowników po okresie lockdownu.
Druk w biurze wynalezionym na nowo
Skutkiem epidemii COVID-19 może być konieczność przeorganizowania biur u klientów korporacyjnych, między innymi ze względu na przewidywany wzrost zainteresowania cyfrowym modelem pracy. Takie podejście nie wyeliminuje zupełnie potrzeb związanych z drukiem, ale rozmowy integratorów z odbiorcami biznesowymi wzbogacą się o nowe wątki.