Kwestię programów partnerskich i tego, jak istotne są one w prowadzeniu biznesu, porusza raport Quocirca dotyczący kondycji rynku MPS. Zdaniem badaczy gwarantem sukcesu jest dostarczenie partnerom narzędzi, które pozwolą obiektywnie zweryfikować, czy współpraca z producentem im się opłaca. Firmy coraz częściej stawiają więc na chmurowe usprawnienia i oprogramowanie skierowane jedynie do kooperujących z nimi integratorów lub resellerów. To trend, który zatacza
coraz szersze kręgi i odzwierciedlenie znajduje w raportach badających stan branży i jej ofertę.

Xerox dysponuje jednym z bardziej zaawansowanych i dojrzałych kanałów partnerskich w całej branży – twierdzi Louella Fernandes, Associate Director w Quocirca.
– W szczególności uwagę zwraca plan rozwoju biznesu partnerów, który opiera się m.in. na intensywnych działaniach marketingowych, wsparciu sprzedaży, szkoleniach i wsparciu operacyjnym.

Ważną rolę, jaką program partnerski odgrywa w biznesie, potwierdzają też przedstawiciele firmy Xerox. Również oni są zdania, że fundament dobrej współpracy stanowią odpowiednie narzędzia, które pozwolą partnerom zyskać przewagę na trudnym rynku.

Zmiany na lepsze

Dobrze zaprojektowany program partnerski jest priorytetem dla firm, które decydują się zaproponować swoim współpracownikom lepsze warunki kooperacji. Taki cel postawił sobie Xerox, który nie tyle odświeżył, co zrewolucjonizował jej dotychczasowe zasady. Partnerzy otrzymali m.in. dostęp do platformy SMART, która automatycznie generuje oferty i plasuje je w porównywarce rynkowej. Wkrótce do ich rąk zostanie oddana także platforma PRM (Partner Relationship Management), która będzie stanowić nową odsłonę portalu dla partnerów.

To portal, w którym partner będzie mógł na bieżąco sprawdzać realizację swoich celów biznesowych, a także rezultaty promocji i zwroty, jakie może uzyskać po sprzedaży. Nasze pomysły spotykają się z bardzo pozytywną reakcją ze strony obecnych partnerów i bardzo możliwe, że dołączą do nich nowe firmy. Nowy program partnerski to gwarancja wsparcia przez większy zespół specjalistów obsługujących partnerów z segmentu Channel Managed Print Services oraz poszerzone działania z zakresu promocji urządzeń A3 oraz A4 dla partnerów z grupy Document Technology Partners – komentuje Dagmara Pomirska, Indirect Channel Sales & Marketing Director w Xerox Polska.

Sprzedaż urządzeń A4 z materiałami eksploatacyjnymi to z kolei oferta dla grupy Authorised Resellers, choć Xerox kieruje ją także do szerokiego rynku. Firma zrewidowała również dotychczasową asortyment leasingowy i zaoferowała wyższe backrabaty.

– Xerox Bonus Club to program, którego celem jest zarówno zwiększenie sprzedaży produktów marki Xerox, jak też pozyskanie nowych resellerów z kanału open. Ma promować zakupy urządzeń i materiałów eksploatacyjnych w autoryzowanym kanale dystrybucyjnym, a także dostarczać informacji handlowych i marketingowych dotyczących naszej oferty – podkreśla Edyta Ciszkiewicz, Sales & Marketing Channel Manager.

Zarejestrowani resellerzy uzyskują dostęp do dalszych sekcji programu, gdzie znajdą: newsy, promocje czasowe czy generator ofert, który ułatwi im przygotowywanie propozycji dla klientów końcowych.