Tradycyjne
sektory branży IT, związane ze sprzedażą komputerów, komponentów
i peryferii, oczywiście wciąż znajdują swoje odbicie w ofercie Yamo,
ale swoją przyszłość dystrybutor wiąże z nowymi pomysłami na biznes.
Jednym z nich jest stworzenie pakietu produktów na potrzeby HoReCa,
a więc sektora hotelowo-gastronomicznego. W tym celu Yamo rozpoczęło
współpracę z Orionem – producentem telewizorów z funkcjami
hotelowymi, które umożliwiają np. wyświetlanie określonych treści w pokojach.
Dystrybutor prowadzi także rozmowy z Toshibą (również w tym przypadku
chodzi o telewizory), a także Panasonikiem (urządzenia do monitoringu
wideo). Ofertę dla hoteli uzupełniają projektory BenQ oraz Epsona, które są
potrzebne w salach konferencyjnych. Partnerzy Yamo mogą też wyposażać
hotele w oświetlenie meblowe polskiej firmy Argon, z którą
dystrybutor podpisał w bieżącym roku stosowną umowę. Komplet produktów dla
sektora HoReCa mają niebawem wzbogacić systemy POS Novitusa oraz NCR-a.

Zależy nam na tym,
aby nasi partnerzy zarabiali nie tylko na sprzedaży sprzętu, bo w tym
przypadku, jak wiadomo, marże nie są zbyt duże. Dodatkowe zyski będą mogli
osiągnąć na przykład dzięki montażowi telewizorów w pokojach hotelowych
i usłudze programowania określonych funkcji, np. wyświetlania treści
marketingowych
– mówi Andrzej
Sobczak, dyrektor ds. sprzedaży.

Uczestnicy konferencji z zainteresowaniem
przysłuchiwali się nowym pomysłom Yamo, ale część z nich miała wątpliwości
związane z bardzo trudnym zadaniem, jakim jest debiut w sektorze hotelowym.
Zdaniem resellerów liczą się tam znajomości i mało doświadczonym firmom może
być trudno o nawiązanie relacji biznesowych.

 

Plany vendorów

Przedstawiciele Yamo poinformowali partnerów o nowych
modelach desktopów w obudowach miditower. Poza tym dystrybutor wprowadził
do oferty tablety takich marek, jak Lenovo, Asus i Toshiba, a także
zasilacze Seasonic oraz słuchawki, klawiatury i zasilacze marki Rebeltec.
W 2014 r. firma została wyłącznym dystrybutorem na Polskę urządzeń
UPS produkowanych przez AEG, począwszy od najprostszych modeli domowych po
zaawansowane rozwiązania na potrzeby serwerowni. Przedstawiciele Yamo zachęcali
partnerów również do sprzedaży oświetlenia Abilite (marka własna).

W konferencji wzięło udział kilku współpracujących
z dystrybutorem producentów. Canon zaprezentował drukarki z nowej
linii biznesowej Maxify, przeznaczonej dla małych firm oraz  użytkowników
z sektora Home Office. Zdzisław Kaczyk, dyrektor sprzedaży
w TP-Linku, podkreślał szybki wzrost popytu na produkty dla biznesu
i zapowiedział wprowadzenie do oferty długo oczekiwanego przełącznika
warstwy trzeciej. Z kolei Piotr Kozieł, Sales and Technical Manager
w firmie Gigabyte, podkreślał, że producent coraz bardziej stawia na
graczy, o czym świadczy to, że spośród 30 modeli płyt głównych
z nowej, dziewiątej serii aż 13 to produkty gamingowe. Podobną strategię
ma AMD, a więc kolejny producent blisko współpracujący z Yamo, który
zamierza coraz bardziej integrować układy CPU oraz GPU, między innymi
z myślą o graczach. Warto dodać, że do oferty Yamo po przerwie
wróciły dyski SSD i zasilacze marki OCZ, która niedawno stała się
własnością Toshiby. W wyniku transakcji dostawca podzielił się na dwie
firmy: OCZ Storage Solutions (dyski SSD) oraz FirePower Technology (zasilacze).