Tradycyjne sektory branży IT, związane ze sprzedażą komputerów, komponentów i peryferii, oczywiście wciąż znajdują swoje odbicie w ofercie Yamo, ale swoją przyszłość dystrybutor wiąże z nowymi pomysłami na biznes. Jednym z nich jest stworzenie pakietu produktów na potrzeby HoReCa, a więc sektora hotelowo-gastronomicznego. W tym celu Yamo rozpoczęło współpracę z Orionem – producentem telewizorów z funkcjami hotelowymi, które umożliwiają np. wyświetlanie określonych treści w pokojach. Dystrybutor prowadzi także rozmowy z Toshibą (również w tym przypadku chodzi o telewizory), a także Panasonikiem (urządzenia do monitoringu wideo). Ofertę dla hoteli uzupełniają projektory BenQ oraz Epsona, które są potrzebne w salach konferencyjnych. Partnerzy Yamo mogą też wyposażać hotele w oświetlenie meblowe polskiej firmy Argon, z którą dystrybutor podpisał w bieżącym roku stosowną umowę. Komplet produktów dla sektora HoReCa mają niebawem wzbogacić systemy POS Novitusa oraz NCR-a.

Zależy nam na tym, aby nasi partnerzy zarabiali nie tylko na sprzedaży sprzętu, bo w tym przypadku, jak wiadomo, marże nie są zbyt duże. Dodatkowe zyski będą mogli osiągnąć na przykład dzięki montażowi telewizorów w pokojach hotelowych i usłudze programowania określonych funkcji, np. wyświetlania treści marketingowych – mówi Andrzej Sobczak, dyrektor ds. sprzedaży.

Uczestnicy konferencji z zainteresowaniem przysłuchiwali się nowym pomysłom Yamo, ale część z nich miała wątpliwości związane z bardzo trudnym zadaniem, jakim jest debiut w sektorze hotelowym. Zdaniem resellerów liczą się tam znajomości i mało doświadczonym firmom może być trudno o nawiązanie relacji biznesowych.

 

Plany vendorów

Przedstawiciele Yamo poinformowali partnerów o nowych modelach desktopów w obudowach miditower. Poza tym dystrybutor wprowadził do oferty tablety takich marek, jak Lenovo, Asus i Toshiba, a także zasilacze Seasonic oraz słuchawki, klawiatury i zasilacze marki Rebeltec. W 2014 r. firma została wyłącznym dystrybutorem na Polskę urządzeń UPS produkowanych przez AEG, począwszy od najprostszych modeli domowych po zaawansowane rozwiązania na potrzeby serwerowni. Przedstawiciele Yamo zachęcali partnerów również do sprzedaży oświetlenia Abilite (marka własna).

W konferencji wzięło udział kilku współpracujących z dystrybutorem producentów. Canon zaprezentował drukarki z nowej linii biznesowej Maxify, przeznaczonej dla małych firm oraz  użytkowników z sektora Home Office. Zdzisław Kaczyk, dyrektor sprzedaży w TP-Linku, podkreślał szybki wzrost popytu na produkty dla biznesu i zapowiedział wprowadzenie do oferty długo oczekiwanego przełącznika warstwy trzeciej. Z kolei Piotr Kozieł, Sales and Technical Manager w firmie Gigabyte, podkreślał, że producent coraz bardziej stawia na graczy, o czym świadczy to, że spośród 30 modeli płyt głównych z nowej, dziewiątej serii aż 13 to produkty gamingowe. Podobną strategię ma AMD, a więc kolejny producent blisko współpracujący z Yamo, który zamierza coraz bardziej integrować układy CPU oraz GPU, między innymi z myślą o graczach. Warto dodać, że do oferty Yamo po przerwie wróciły dyski SSD i zasilacze marki OCZ, która niedawno stała się własnością Toshiby. W wyniku transakcji dostawca podzielił się na dwie firmy: OCZ Storage Solutions (dyski SSD) oraz FirePower Technology (zasilacze).