Z partnerami w kierunku chmury
Podczas Fujitsu Forum 2011 producent zaprezentował nową strategię biznesową, opartą na przewidywanym wzroście zapotrzebowania na usługi świadczone w systemie cloud computing.
Zgodnie z zapowiedzią Rolfa Schwirza, Fujitsu Technology
Solutions CEO, dostawca zaoferuje
rozwiązania cloudowe IaaS, PaaS i SaaS. Do 2015 roku
30 proc. obrotów firmy ma pochodzić ze świadczenia usług. W dodatku
Fujitsu rozpoczyna działalność na rynku aplikacji. Producent otwiera internetowy
sklep z aplikacjami biznesowymi – Business Solutions Store
– oferujący certyfikowane programy w systemie cloud computing.
Aplikacje mają pochodzić między innymi od firm partnerskich Fujitsu
– w ten sposób producent chce wspierać niezależne przedsiębiorstwa
tworzące oprogramowanie. Pierwszą aplikacją autorską Fujitsu oferowaną
w BSS będzie CRM Cloud Services (pojawi się na początku 2012 r.). BSS
ma bazować na Fujitsu Global Cloud Platform. Partnerzy nie zostaną obciążeni
kosztami wprowadzania i utrzymywania w sklepie swoich aplikacji. Będą
jednak dzielić się z vendorem wpływami z opłat od klientów za
wykorzystanie programów.
Fujitsu podkreśla, że wiele przedsiębiorstw i instytucji
niechętnie przenosi swoje zasoby do chmury publicznej, obawiając się
o bezpieczeństwo poufnych danych. Producent namawia więc klientów do
korzystania z chmury prywatnej lub hybrydowej, oferując komponenty
i rozwiązania, które mają umożliwić dostosowanie infrastruktury cloudowej
do potrzeb firmy. Wprowadza na rynek moduły do budowy centrów przetwarzania
danych w przedsiębiorstwach. Składają się one z serwera, pamięci
masowej, sieci, rozwiązań wirtualizacyjnych i oprogramowania. DI Blocks
(Dynamic Infrastructures Blocks) – jak nazwano te produkty – mają
umożliwić firmom modułową konsolidację i modernizację centrów
przetwarzania danych, a także zapewnić większą elastyczność rozwiązań.
Pierwszy zestaw modułów znajdzie się w sprzedaży na początku 2012 r.
Mimo że w nowym modelu
działania Fujitsu usługi przetwarzania w chmurze odgrywają tak ważną rolę,
to biznes oparty na sprzedaży platform sprzętowych i pojedynczych urządzeń
nie stracił na znaczeniu. Dlatego na konferencji dostawca zaprezentował również
nowe produkty, m.in. urządzenia appliance wykorzystujące platformę SAP HANA (umożliwia
przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym w systemie in memory), systemy
FlexFrame Compact for SAP (dla MSP, składa się ze zwirtualizowanych serwerów,
pamięci masowych i urządzeń sieciowych oraz biznesowych aplikacji SAP-a),
superkomputer PRIMEHPC FX10 o teoretycznej wydajności sięgającej 23,2
PFLOPS, monitory P23T-6 FPR 3D LED umożliwiające przełączanie się z trybu
wyświetlania 2D na 3D, notebooki z wbudowanymi małymi projektorami.
Na listopadową konferencję do Monachium przybyło 10
tys. uczestników z prawie 100 krajów.
Podobne artykuły
Channel Manager staje się zaufanym doradcą partnera
Obecnie rolą Channel Managera jest zapewnienie partnerom kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie portfolio produktowego, ale też w prowadzeniu działalności biznesowej. Przy czym kluczowym elementem zarządzania kanałem sprzedaży jest efektywna komunikacja z uczestnikami rynku.
Channel Master 2024: zdobywcy certyfikatów!
Procedurę certyfikacji Channel Master, przeprowadzoną zgodnie z wytycznymi od integratorów IT, w tym roku pozytywnie przeszło piętnastu producentów. Certyfikat stanowi dowód najwyższej dbałości o wysokie standardy i jakość bieżącej obsługi oraz o rozwój ekosystemu partnerskiego.
Chmura i usługi w programach partnerskich
Model usługowy wymusza zmianę benefitów, szkoleń, modelu rozliczeniowego, a nawet statusów partnerskich. Co ważne, w ramach nowego podejścia, producenci oczekują od integratorów większej samodzielności.