W październiku 2011 roku w warszawskim
Centrum EXPO XXI resellerzy, integratorzy, managerowie działów informatycznych
w przedsiębiorstwach mieli okazję dowiedzieć się, jak Microsoft,
w reakcji na najnowsze trendy na rynku IT, rozwija swoje produkty
i usługi. W tegorocznej, szóstej już edycji Microsoft Technology
Summit wzięło udział ok. 3 tys. osób, a prelekcje przygotowało
ponad 50 specjalistów.

Na sesji generalnej zgromadzonych powitał Dariusz Piotrowski,
dyrektor techniczny polskiego biura Microsoftu. Przypomniał, że przez dwa
ostatnie lata działania producenta skupiały się m.in. na tym, aby
oprogramowanie i sposób jego użytkowania, czy to w telefonach
komórkowych, komputerach, czy w systemie tworzącym centrum domowej
rozrywki, był podobny. Obecnie należy się skoncentrować na usługach, jakie
dzięki software’owi Microsoftu można świadczyć. – Oprogramowanie, które
oferujemy, ma podstawowy cel – stworzyć usługę dla klienta końcowego

powiedział Piotrowski. – Od prostej aplikacji, którą użytkownicy zainstalują
w telefonie, i która pomoże im uporządkować osobiste, ważne dla nich
dane, po zaawansowane rozwiązania, np. Business Intelligence.
Manager
zaznaczył, że klienci już korzystają z rozwiązań cloudcomputingowych,
aplikacji do urządzeń mobilnych, platform komunikacyjnych potrzebnych do
organizowania pracy w grupach i narzędzi analitycznych
umożliwiających uporządkowanie i efektywne wykorzystywanie zgromadzonych
informacji. Są to segmenty rynku, które Microsoft uznaje za perspektywiczne,
i na nich partnerzy powinni się skupić, tworząc ofertę usługową
na platformach Azure, Windows Phone, Windows InTune, SQL Server 2012.

Gościem specjalnym głównej sesji był Miha Kralj, dyrektor ds.
nowych technologii w Microsoft Redmond. Podczas prezentacji przedstawił
m.in. kierunki rozwoju technologii i jej wpływ na życie ludzi. Opowiadał
o sieciach społecznościowych, mikroelektronice i wpływie technologii cyfrowych
na styl życia. Według niego ważnymi dzisiaj hasłami są: chmura, społeczność,
geolokalizacja, inteligentne aplikacje i RFID.

Wystąpienia innych
prelegentów dotyczyły następujących tematów: chmura publiczna (słuchający mogli
się zapoznać z gotowymi do zastosowania w przedsiębiorstwie usługami
zwizanymi z oprogramowaniem, udostępnianymi w ramach Microsoft Online
Services, i uzupełnić swą wiedzę o platformie Windows Azure,
która pozwala programistom rozbudowywać istniejące, zainstalowane lokalnie aplikacje
o funkcje chmury oraz tworzyć nowe), chmura prywatna (zaprezentowano, jak
skonfigurować chmurę prywatną i zarządzać nią we własnej infrastrukturze
oraz jak taka chmura współpracuje z elementami chmury publicznej),
bezpieczeństwo (możliwości rozwiązań Microsoftu w tym zakresie), Windows
Client (omówiono m.in. Windows InTune, nowości w rodzinie produktów
Windows), tworzenie aplikacji konsumenckich & User Experience
i aplikacji Web, platforma aplikacyjna Microsoft (w skład której
wchodzą m.in. SQL Server oraz rozwiązania klasy Business Intelligence), Office
System 2010 – w środowisku firmowym i w chmurze. Twórcy
paneli biznesowych mieli za zadanie przedstawić słuchaczom różne możliwości
współpracy z Microsoftem. W strefie Ask The Expert specjaliści
z zakresu teleinformatyki odpowiadali na pytania uczestników konferencji.

Wspólny projekt
Microsoftu i ABC Daty

1 listopada dystrybutor uruchomi CloudLink – internetowy
system sprzedaży usług i produktów wykorzystujących platformę Windows
Azure. ABC Data zapewnia, że to pierwsze tego typu przedsięwzięcie
w naszej części Europy, realizowane przez Microsoft wspólnie
z dystrybutorem. System służy do prezentacji i sprzedaży
oprogramowania stworzonego na platformie Windows Azure. Dostęp do produktów będzie
oferowany poprzez dwa systemy B2B: InterLink, który ma blisko 54 tys.
użytkowników (w tym 25 tys. zarejestrowanych dilerów i prawie
9 tys. resellerów), oraz BiznesLink – przeznaczony dla resellerów ABC
Daty i ich klientów końcowych (ponad 21 tys. użytkowników, w tym
ponad 12 tys. firm i instytucji). Możliwe jest także wdrożenie systemu
poza Polską oraz sprzedaż B2C.

Według ABC Daty partner, który
przystąpi do projektu CloudLink, dodatkowo zyska – oprócz możliwości
kategoryzacji i prezentacji produktów, umieszczania opisów, wersji
demonstracyjnych itp. – m.in. dostęp testowy do modułu CloudLink, pomoc
w tworzeniu opisów produktów, możliwość dotarcia do klientów dystrybutora
oraz wsparcie marketingowe.