W październiku 2011 roku w warszawskim Centrum EXPO XXI resellerzy, integratorzy, managerowie działów informatycznych w przedsiębiorstwach mieli okazję dowiedzieć się, jak Microsoft, w reakcji na najnowsze trendy na rynku IT, rozwija swoje produkty i usługi. W tegorocznej, szóstej już edycji Microsoft Technology Summit wzięło udział ok. 3 tys. osób, a prelekcje przygotowało ponad 50 specjalistów.

Na sesji generalnej zgromadzonych powitał Dariusz Piotrowski, dyrektor techniczny polskiego biura Microsoftu. Przypomniał, że przez dwa ostatnie lata działania producenta skupiały się m.in. na tym, aby oprogramowanie i sposób jego użytkowania, czy to w telefonach komórkowych, komputerach, czy w systemie tworzącym centrum domowej rozrywki, był podobny. Obecnie należy się skoncentrować na usługach, jakie dzięki software’owi Microsoftu można świadczyć. – Oprogramowanie, które oferujemy, ma podstawowy cel – stworzyć usługę dla klienta końcowego – powiedział Piotrowski. – Od prostej aplikacji, którą użytkownicy zainstalują w telefonie, i która pomoże im uporządkować osobiste, ważne dla nich dane, po zaawansowane rozwiązania, np. Business Intelligence. Manager zaznaczył, że klienci już korzystają z rozwiązań cloudcomputingowych, aplikacji do urządzeń mobilnych, platform komunikacyjnych potrzebnych do organizowania pracy w grupach i narzędzi analitycznych umożliwiających uporządkowanie i efektywne wykorzystywanie zgromadzonych informacji. Są to segmenty rynku, które Microsoft uznaje za perspektywiczne, i na nich partnerzy powinni się skupić, tworząc ofertę usługową na platformach Azure, Windows Phone, Windows InTune, SQL Server 2012.

Gościem specjalnym głównej sesji był Miha Kralj, dyrektor ds. nowych technologii w Microsoft Redmond. Podczas prezentacji przedstawił m.in. kierunki rozwoju technologii i jej wpływ na życie ludzi. Opowiadał o sieciach społecznościowych, mikroelektronice i wpływie technologii cyfrowych na styl życia. Według niego ważnymi dzisiaj hasłami są: chmura, społeczność, geolokalizacja, inteligentne aplikacje i RFID.

Wystąpienia innych prelegentów dotyczyły następujących tematów: chmura publiczna (słuchający mogli się zapoznać z gotowymi do zastosowania w przedsiębiorstwie usługami zwizanymi z oprogramowaniem, udostępnianymi w ramach Microsoft Online Services, i uzupełnić swą wiedzę o platformie Windows Azure,
która pozwala programistom rozbudowywać istniejące, zainstalowane lokalnie aplikacje o funkcje chmury oraz tworzyć nowe), chmura prywatna (zaprezentowano, jak skonfigurować chmurę prywatną i zarządzać nią we własnej infrastrukturze oraz jak taka chmura współpracuje z elementami chmury publicznej), bezpieczeństwo (możliwości rozwiązań Microsoftu w tym zakresie), Windows Client (omówiono m.in. Windows InTune, nowości w rodzinie produktów Windows), tworzenie aplikacji konsumenckich & User Experience i aplikacji Web, platforma aplikacyjna Microsoft (w skład której wchodzą m.in. SQL Server oraz rozwiązania klasy Business Intelligence), Office System 2010 – w środowisku firmowym i w chmurze. Twórcy paneli biznesowych mieli za zadanie przedstawić słuchaczom różne możliwości współpracy z Microsoftem. W strefie Ask The Expert specjaliści z zakresu teleinformatyki odpowiadali na pytania uczestników konferencji.

Wspólny projekt Microsoftu i ABC Daty

1 listopada dystrybutor uruchomi CloudLink – internetowy system sprzedaży usług i produktów wykorzystujących platformę Windows Azure. ABC Data zapewnia, że to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w naszej części Europy, realizowane przez Microsoft wspólnie z dystrybutorem. System służy do prezentacji i sprzedaży oprogramowania stworzonego na platformie Windows Azure. Dostęp do produktów będzie oferowany poprzez dwa systemy B2B: InterLink, który ma blisko 54 tys. użytkowników (w tym 25 tys. zarejestrowanych dilerów i prawie 9 tys. resellerów), oraz BiznesLink – przeznaczony dla resellerów ABC Daty i ich klientów końcowych (ponad 21 tys. użytkowników, w tym ponad 12 tys. firm i instytucji). Możliwe jest także wdrożenie systemu poza Polską oraz sprzedaż B2C.

Według ABC Daty partner, który przystąpi do projektu CloudLink, dodatkowo zyska – oprócz możliwości kategoryzacji i prezentacji produktów, umieszczania opisów, wersji demonstracyjnych itp. – m.in. dostęp testowy do modułu CloudLink, pomoc w tworzeniu opisów produktów, możliwość dotarcia do klientów dystrybutora oraz wsparcie marketingowe.