Już w 2009 r. AB stworzyło specjalny dział przeznaczony do obsługi integratorów i resellerów z wartością dodaną (VAR). Od samego początku jego rola nie ogranicza się jedynie do sprzedaży na wielką skalę. Za pośrednictwem Enterprise Business Group dystrybutor przekazuje również wiedzę, udziela specjalistycznego wsparcia technicznego oraz świadczy usługi doradcze, a także realizuje skomplikowane przedsięwzięcia logistyczne. Rozumiejąc zmieniające się potrzeby klientów, AB udziela im  wsparcia finansowego i marketingowego. Dystrybutora wyróżniają również kompetencje umożliwiające prowadzenie projektów od fazy planowania aż po wdrożenie.

 

Trzy piony efektywnej współpracy

Enterprise Business Group składa się z trzech ściśle współpracujących ze sobą zespołów. Pierwszy z nich to Dział Zarządzania Produktem, zapewniający komplementarną ofertę rozwiązań dla centrów danych, w tym serwerów, macierzy, zasilania gwarantowanego i elementów infrastruktury centrum danych, produktów sieciowych oraz rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa IT, zaawansowanego oprogramowania, a także usług w chmurze. Doświadczeni product managerowie zarządzający portfolio produktów zaawansowanych stale współpracują m.in. z takimi dostawcami jak: APC, Dell, Emerson, HPE, Fujitsu, Lenovo, Sophos i Microsoft.

 

Kolejny pion to Dział Handlowy, który skupia opiekunów stacjonarnych, area sales managerów oraz back-office. Każdy z nich współpracuje z ograniczoną liczbą klientów, dzięki czemu możliwe jest zapewnienie indywidualnego podejścia i profesjonalnej obsługi.

Do dyspozycji integratorów jest również Dział Presales & Solution Design (P&SD). Od opracowania koncepcji przez szczegółowe projekty rozwiązań aż do wdrożenia pracuje on z partnerami, aby stworzyć rozwiązania dopasowane do potrzeb klienta.

 

Trzy filary sukcesu każdego projektu

Zespół Presales & Solution Design wspiera sprzedaż projektową od strony operacyjnej i technicznej, pomaga partnerom podczas opracowywania koncepcji technicznych i projektowania rozwiązań, a także prowadzenia szkoleń oraz prezentacji. Struktura tego działu jest tak przygotowana, aby maksymalnie wykorzystać wiedzę i doświadczenie pracowników. Zgromadzone kompetencje umożliwiają świadczenie usług z zakresu project managementu oraz identyfikacji i zarządzania ryzykiem w projektach. Dział P&SD zapewnia też wsparcie techniczne w zakresie przygotowania dokumentacji do projektów i przetargów, przeprowadza audyty i diagnozy potrzeb klienta. Na życzenie partnera może przygotować środowisko testowe proponowanego rozwiązania w celu przeprowadzenia prezentacji Proof of Concept.

W serwisie ABonline.pl znajduje się również specjalne narzędzie – eSOP – ułatwiające uporządkowanie i uproszczenie komunikacji między klientem a osobami odpowiedzialnymi za tworzenie ofert w projektach i przetargach publicznych. Dzięki niemu partnerzy mogą na bieżąco śledzić status swoich zapytań oraz weryfikować kompletność złożonych dokumentów i treści zapytania ofertowego.

 

Tomasz Ciesielski

Enterprise Channel Sales Manager, AB

Jako dystrybutor oferujący wartość dodaną, kładziemy nacisk na indywidualne podejście do każdego klienta oraz elastyczność współpracy. Dzięki temu budujemy trwałe, wieloletnie relacje bazujące na lojalności i zaufaniu. Staramy się być pierwszym wyborem dla integratorów, którzy szukają stabilnego partnera. Dlatego m.in. zapewniamy każdemu partnerowi dwóch profesjonalnych, kompetentnych opiekunów – stacjonarnego i terenowego. Taka dywersyfikacja gwarantuje ciągłość współpracy z AB i kompleksową obsługę nawet przy najbardziej wymagających projektach.

 
Wymiana wiedzy priorytetem EBG

Inżynierowie, project managerowie i trenerzy z Działu Presales & Solution Design mają certyfikaty takich producentów jak: Microsoft, VMware, HPE, AMPG, Fujitsu, Sophos, Aruba i EC-Council. Ich wszechstronna wiedza jest wykorzystywana nie tylko we współpracy projektowej, ale również podczas szkoleń, w których mogą wziąć udział klienci AB.

W tym celu w strukturach P&SD utworzono specjalną jednostkę szkoleniową – Centrum Kompetencyjne AB,które ma ośrodki we Wrocławiu, Chorzowie i Warszawie. Każdy z nich dysponuje własnymi salami szkoleniowymi i specjalistycznymi laboratoriami. Partnerzy mogą skorzystać z kursów technicznych, wybierając spośród webinariów, wykładów, warsztatów i ćwiczeń praktycznych.

Dzięki ścisłej współpracy z takimi firmami jak m.in. HPE, Fujitsu, Dellem i Lenovo, Centrum Kompetencyjne AB może prowadzić warsztaty z zakresu systemów operacyjnych, oprogramowania narzędziowego, administracji i konfiguracji serwerów, a także narzędzi pozwalających na przygotowanie projektów budowy struktury teleinformatycznej firmy. W 2015 r. Centrum Kompetencyjne AB uzyskało autoryzację Microsoftu i znalazło się w gronie jednostek oferujących szkolenia realizowane zgodnie z wymaganiami akredytacyjnymi producenta. W efekcie uczestnicy mogą przystąpić do egzaminów i uzyskać certyfikaty. Oferta centrum obejmuje szeroki zakres kursów, w tym szkolenia rozwijające kompetencje miękkie.

Dystrybutor, chcąc zapewnić najwyższą jakość współpracy, ciągle wprowadza do swojej oferty nowe usługi. Jedną z nich jest rozbudowany program demo – ABDEMO.lab. Dzięki niemu partnerzy mogą przetestować urządzenia takich producentów jak: Dell, Fujitsu, HPE, Lenovo i Sophos. Bogate portfolio sprzętu klasy enterprise zapewnia budowanie środowisk testowych i PoC do wybranego projektu np. środowisk wysokiej dostępności, VDI, systemów wirtualizacyjnych bazujących na produktach liderów tego rynku. Z wszystkich rozwiązań wchodzących w skład ABDEMO.lab partnerzy mogą korzystać w zdalnie dostępnym, wyizolowanym, kontrolowanym i bezpiecznym środowisku. Istnieje też możliwość ich tradycyjnego wypożyczenia.

 
Logistyka dla integratorów

W ramach Enterprise Business Group AB wspiera partnerów również w procesach logistycznych. W przypadku bardziej skomplikowanych projektów, polegających np. na wdrożeniu nowego systemu informatycznego w wielu punktach sprzedaży w całej Polsce, pracownicy tego działu są w stanie zagwarantować dostawę potrzebnego sprzętu do wszystkich miejsc w ciągu jednego dnia. W realizacji takich przedsięwzięć pomocne jest jedno z najnowocześniejszych w Europie Centrum Dystrybucyjne w Magnicach pod Wrocławiem.

Za sprawne funkcjonowanie tego magazynu odpowiada nowoczesny system informatyczny – Warehouse Management System. Steruje on automatyką magazynową, pakowaniem i obiegiem paczek. System samodzielnie wybiera najbardziej optymalny sposób realizacji zamówienia, a dzięki zastosowaniu wyjątkowej na polskim rynku hybrydowej automatyki, może jednocześnie realizować ich setki – obejmujących jeden niewielki produkt (jak np. kartę sieciową), paletę laptopów, a nawet całą ciężarówkę z dziesiątkami szaf typu rack. Ulokowane na styku kluczowych szlaków komunikacyjnych (autostrady A4 i drogi S8) Centrum Dystrybucyjne otwarto w maju bieżącego roku. Dzięki niemu spółka zwiększyła możliwości logistyczne i jest w stanie wysyłać nawet 120 tys. paczek na dobę.

Wsparcie produktowe, sprzedaż i logistyka to nie jedyne aspekty współpracy AB z integratorami i resellerami. Partnerzy mogą skorzystać m.in. z usług finansowych, takich jak wydłużenie terminu płatności przez kredytowanie i współfinansowanie projektów. Dystrybutor organizuje również konferencje (np. Akademię Integracji) i zapewnia kompleksowe wsparcie marketingowe.

Dodatkowe informacje:

AB

Tomasz Ciesielski, Enterprise Channel, Sales Manager

Beata Wielgus, Data Center Business Unit Manager, Deputy Purchasing Director

Bartłomiej Bojarski, Presales & Solution Design Business Unit Manager

Kontakt: team_ep@ab.pl

Artykuł powstał we współpracy z firmą AB.