Wszystkie te wymagania są spełnione przez rozwiązanie Cisco Meraki GO. Jest ono  przeznaczone dla firm, które zatrudniają mniej niż 50 pracowników i w których nie są obecnie wykorzystywane produkty z linii Meraki Enterprise. W skład rodziny Meraki GO wchodzą: wewnętrzny i zewnętrzny punkt dostępowy 802.11ac, szeroka gama przełączników, bezpieczna brama do internetu oraz oferowane w modelu subskrypcyjnym narzędzia ochronne, którymi zarządza się przez platformę chmurową Cisco Umbrella. Punkty dostępowe można zasilać, wykorzystując dołączony zasilacz sieciowy albo przez kabel Ethernet (PoE). Zewnętrzny punkt dostępowy został zaprojektowany zgodnie z normą IP67, co oznacza, że jego obudowa jest całkowicie pyłoszczelna, a podzespołom w żaden sposób nie powinno zaszkodzić krótkotrwałe zanurzenie w wodzie.

Na rodzinę gigabitowych przełączników składają się modele 8-, 24- oraz 48-portowe, zapewniające zasilanie w standardzie PoE. Urządzenia te nieustannie komunikują się z punktami dostępowymi, dzięki czemu zapewniają bezpieczeństwo sieci Wi-Fi, a także kontrolę nad połączeniami przewodowymi wielu innych urządzeń. Umożliwiają segmentację ruchu, nadawanie priorytetu usługom oraz zapobiegają powstawaniu pętli w sieci.

Głównym elementem rodziny Meraki GO jest bezpieczna brama do internetu, gwarantująca wgląd w ruch sieciowy i natychmiastowe podjęcie niezbędnych działań w przypadku wystąpienia problemów. Router Meraki GO pozwala na monitorowanie alertów dotyczących urządzeń podłączonych do poszczególnych portów oraz włączanie i wyłączanie ich w dowolnym czasie. Umożliwia również proste ustawianie limitów przepustowości sieci. 

Brama do internetu jest w pełni zintegrowana z platformą zabezpieczeń w chmurze – Cisco Umbrella, co stanowi pierwszą linię obrony urządzeń przewodowych i bezprzewodowych przed cyberzagrożeniami. Razem gwarantują pełny wgląd w aktywność internetową we wszystkich biurach, w których zainstalowano sprzęt z rodziny Meraki GO, jak również aktywne blokowanie złośliwego kodu jeszcze przed nawiązaniem połączenia. 

Adam Bandura Business Development Manager Cisco Systems, Tech Data

Wymagania konsumentów związane z siecią nieustannie rosną, w przeciwieństwie do budżetów przeznaczonych na rozwój i utrzymanie infrastruktury IT. Szczególnie ostrożni w wydatkach są najmniejsi klienci – zatrudniają niewielką liczbę pracowników, z reguły nie mają pełnoetatowego administratora IT. W przypadku mocno ograniczonego budżetu odpowiedzialność za zakup, wdrożenie i utrzymanie sieci spada na pracownika o największych umiejętnościach technicznych lub bezpośrednio na właściciela. Klienci SOHO wymagają prostego rozwiązania, które nie będzie pochłaniało wysokich nakładów podczas implementacji i późniejszego działania. Wciąż zagonieni właściciele  małych firm nie mogą pozwolić sobie na przestoje i stratę cennego czasu z powodu zawodnego działania sieci. 

Proste zarządzanie

Wszystkimi produktami z rodziny Meraki GO zarządza się w intuicyjny sposób za pomocą aplikacji mobilnej, w której nie ma żargonu technicznego. Konfiguracja jest bardzo prosta, a urządzenia rejestruje się za pomocą QR kodów. Bardziej zaawansowane opcje dostępne są w odrębnej zakładce.

Komplementarne rozwiązanie Meraki GO przeznaczone jest dla trzech głównych grup klientów: małych biur, hoteli i innych placówek usługowych, a także niezależnych detalistów. Wszystkie tego typu podmioty charakteryzują się tym, że ich pracownicy nie są informatykami, potrzebują więc narzędzia łatwego do zrozumienia, wdrożenia i utrzymania. Jeśli co chwilę muszą rozwiązywać problemy z siecią, nie zarabiają pieniędzy, a wartość biznesowa firmy spada w oczach kontrahentów. 

Dzięki Meraki GO personel i goście mogą wspólnie korzystać z jednego połączenia internetowego. Właściciele sieci mogą stworzyć czarną listę zablokowanych stron internetowych i łatwo ograniczyć używanie pewnych aplikacji, aby nadać priorytet krytycznym aplikacjom biznesowym.

 

Dodatkowe informacje: 
Adam Bandura, Business Development Manager Cisco Systems, Tech Data, adam.bandura@techdata.com