Wewnątrz EBG funkcjonują działy odpowiedzialne m.in. za współpracę z dostawcami, usługi wsparcia przedsprzedażowego i technicznego, przygotowanie ofert projektowo-przetargowych, a także codzienne kontakty z klientami oraz sprzedaż integratorom. Rolą EBG jest również produkcja i rekonfiguracja oferowanego sprzętu oraz współpraca ze spółką AT Compus, mającą fabrykę PC w Ostrawie. Ponadto na bieżąco organizowane są seminaria i konferencje.

W ramach EBG działa też Centrum Kompetencyjne, które powstało w lutym 2010 r. Do dyspozycji firm z kanału partnerskiego oraz ich klientów są sale i laboratoria w trzech miastach (we Wrocławiu, w Warszawie i Chorzowie), w których przekazywana jest wiedza w zakresie oferowanych przez AB produktów i rozwiązań. Centrum Kompetencyjne realizuje szkolenia zarówno własne, jak też według programu wskazanego przez poszczególnych producentów. Większość z nich jest bezpłatna.

Specjalnością EBG są też usługi logistyczne. W tym zakresie AB oferuje m.in. kompletacje sprzętu i prace związane z przygotowaniem go do pracy u klienta końcowego (prekonfiguracja, preinstalacja, doposażenie, oznaczanie). Ciekawa jest także różnorodność opcji związanych z transportem towaru, m.in. wysyłka zestawów bezpośrednio do klienta końcowego, także w wiele miejsc (w ramach jednej transakcji). Firmy generujące duży obrót mogą liczyć na korzystną ofertę opłat spedycyjnych. Do dyspozycji partnerów jest też pokaźna pula dostępnego sprzętu demonstracyjnego – jest on wykorzystywany zarówno do prezentacji u klientów, jak i podczas szkoleń.

 

Trzy pytania do...

 

Przemysława Kucharzewskiego, dyrektora działu EBG w AB

 

CRN W jaki sposób można zostać klientem EBG?

Przemysław Kucharzewski Firmy do współpracy wybieramy sami. Kryteriami są głównie profil ich działalności, jak też określona skala obrotów realizowanych z AB i z konkurencją. W tej chwili naszymi klientami jest około 200 firm integratorskich, ale oczywiście liczymy na to, że ta liczba wzrośnie.

 

CRN Czym oferta EBG różni się od tradycyjnej oferty AB?

Przemysław Kucharzewski Zakres oferty produktowej jest identyczny – integratorzy potrzebują nie tylko zaawansowanych serwerów, ale także podstawowych produktów, takich jak monitory czy notebooki. Natomiast zdecydowanie inny jest sposób współpracy. Zapewniamy pomoc inżynierów i konsultacje przedsprzedażowe. Oferujemy także możliwość rejestracji projektów za pomocą elektronicznego Systemu Obsługi Przetargów (eSOP) oraz szkolenia.

 

CRN Podobny zakres wsparcia świadczą też producenci. Jaką dodatkową pomoc oferujecie jako dystrybutor?

Przemysław Kucharzewski Wszystko, co jest związane z finansami i logistyką. Przy dużych kontraktach możemy wydłużyć termin płatności lub pomóc finansować realizację projektu. Możliwe jest też podzielenie sprzedaży na etapy lub przechowanie części zamówionego towaru w naszych magazynach. Czasami robimy też – w imieniu integratora – wysyłkę towaru w wiele miejsc. Częstym scenariuszem jest równoczesna wymiana pewnej puli urządzeń w sieciach sklepów czy oddziałach firm lub instytucji, wymagająca rozesłania w tym samym czasie kilku tysięcy paczek. Jesteśmy w stanie to zrobić oraz zapewnić korzystne warunki finansowe takiej usługi. Wspieramy naszych klientów także przy projektach unijnych, gdzie często trzeba oznakować sprzęt lub przygotować całe zestawy urządzeń oraz akcesoriów i rozesłać do odbiorców końcowych. Oferta AB to kilkaset marek sprzętu i oprogramowania, z różnych grup produktowych, tymczasem producenci zapewniają wsparcie jedynie w pewnym zakresie i dotyczy ono tylko ich wyrobów. Często zresztą zadanie to jest cedowane na dystrybutora.

Dodatkowe informacje:

Agnieszka Zamojska-Sroka, Marketing Manager, AB S.A., Agnieszka.Zamojska@ab.pl

Artykuł powstał we współpracy z AB S.A.