Klientowi, który stoi przed podjęciem decyzji o zakupie, odpowiednio przygotowany, kompetentny sprzedawca powinien zadać kilka podstawowych pytań. Najważniejsze dotyczą celu wykorzystania urządzeń oraz intensywności ich eksploatacji.

Wiele firm nie zwraca na to uwagi, np. przed zakupem drukarki, a bardzo istotne jest, czy będzie służyła do drukowania wyłącznie dokumentów, czy może również zdjęć, wykresów, prezentacji, a oprócz tego czy umożliwia korzystanie z nośników innych niż zwykły papier (folii, papieru wizytówkowego), a także czy będzie drukowała 50 czy 5 tys. stron w miesiącu.

Podobnie jest z projektorami – planując ich zakup, klient powinien wiedzieć, czy będą używane tylko stacjonarnie w biurze, czy też może pracownicy będą zabierali je w podróż, a czasami… również do domu (np. przy okazji ważnego meczu). Oprócz tego duże znaczenie ma, czy będą pracowały w zaciemnionych salach, czy jasnych gabinetach, czy będą służyły wyłącznie do wyświetlania statycznych obrazów, czy także wideo, a może do koordynowania pracy grupowej w czasie rzeczywistym.

Niezależnie od specyfiki użytkownika Epson jest przygotowany do wsparcia resellerów – dostarcza im wszelkie niezbędne i kluczowe materiały pomocne w przekonaniu klienta do zakupu oraz praktyczną wiedzę, także dotyczącą przewag nad rozwiązaniami konkurencji. Istotną pomocą jest również duża marketingowa aktywność producenta, a także przejrzyście skonstruowany program partnerski i narzędzia usprawniające współpracę z firmą (np. samoobsługowy portal z materiałami marketingowymi).

 

Drukowanie, skanowanie… i nie tylko

Drukarki są dość specyficznymi urządzeniami jeśli chodzi o koszty. Składa się na nie kwota płacona przez klienta za urządzenie, ale również wydatki na eksploatację i prąd. Dlatego, wybierając ten sprzęt, należy uważnie przyjrzeć się nie tylko cenie na pudełku, ale zwrócić uwagę na to, ile części podlega cyklicznej wymianie (np. w urządzeniach laserowych są to m.in.: paski, grzałki, bębny, nieobecne w rozwiązaniach atramentowych) i jak kształtują się ich ceny oraz koszty serwisu itd.