Klientowi, który stoi przed podjęciem decyzji o zakupie, odpowiednio przygotowany, kompetentny sprzedawca powinien zadać kilka podstawowych pytań. Najważniejsze dotyczą celu wykorzystania urządzeń oraz intensywności ich eksploatacji.

Wiele firm nie zwraca na to uwagi, np. przed zakupem drukarki, a bardzo istotne jest, czy będzie służyła do drukowania wyłącznie dokumentów, czy może również zdjęć, wykresów, prezentacji, a oprócz tego czy umożliwia korzystanie z nośników innych niż zwykły papier (folii, papieru wizytówkowego), a także czy będzie drukowała 50 czy 5 tys. stron w miesiącu.

Podobnie jest z projektorami – planując ich zakup, klient powinien wiedzieć, czy będą używane tylko stacjonarnie w biurze, czy też może pracownicy będą zabierali je w podróż, a czasami… również do domu (np. przy okazji ważnego meczu). Oprócz tego duże znaczenie ma, czy będą pracowały w zaciemnionych salach, czy jasnych gabinetach, czy będą służyły wyłącznie do wyświetlania statycznych obrazów, czy także wideo, a może do koordynowania pracy grupowej w czasie rzeczywistym.

Niezależnie od specyfiki użytkownika Epson jest przygotowany do wsparcia resellerów – dostarcza im wszelkie niezbędne i kluczowe materiały pomocne w przekonaniu klienta do zakupu oraz praktyczną wiedzę, także dotyczącą przewag nad rozwiązaniami konkurencji. Istotną pomocą jest również duża marketingowa aktywność producenta, a także przejrzyście skonstruowany program partnerski i narzędzia usprawniające współpracę z firmą (np. samoobsługowy portal z materiałami marketingowymi).

 

Drukowanie, skanowanie… i nie tylko

Drukarki są dość specyficznymi urządzeniami jeśli chodzi o koszty. Składa się na nie kwota płacona przez klienta za urządzenie, ale również wydatki na eksploatację i prąd. Dlatego, wybierając ten sprzęt, należy uważnie przyjrzeć się nie tylko cenie na pudełku, ale zwrócić uwagę na to, ile części podlega cyklicznej wymianie (np. w urządzeniach laserowych są to m.in.: paski, grzałki, bębny, nieobecne w rozwiązaniach atramentowych) i jak kształtują się ich ceny oraz koszty serwisu itd.

 

Dla użytkowników szukających wydajnych, niezawodnych i tanich w eksploatacji urządzeń – nie tylko drukujących, ale także umożliwiających zarządzanie obiegiem dokumentów – idealne będą produkty z serii WorkForce i WorkForcePro (np. nagradzany w testach model WF-6590DWF). Jest to sprzęt od podstaw zaprojektowany z myślą o nowoczesnych firmach, łączący funkcje drukarki, skanera, kopiarki oraz faksu. Modele te są wyposażone w tak kluczowe funkcje, jak np. jednoprzebiegowe skanowanie obu stron kartki czy system RIPS gwarantujący wydajność jednego zestawu materiałów eksploatacyjnych na poziomie 75 tys. stron i praktycznie bezobsługową pracę.

Sprzęt ten jest przygotowany do intensywnej pracy, a zastosowanie w nim modułu WiFi umożliwia korzystanie z jednej drukarki/skanera dużej liczbie pracowników bez potrzeby budowania kosztownej infrastruktury sieciowej. Przydatnym rozwiązaniem jest nie tylko możliwość bezprzewodowego drukowania, ale także np. skanowania dokumentów i ich automatycznego wysyłania bezpośrednio na dowolny adres e-mail. Urządzenia są oferowane w wariantach A4 (przykładowo wspomniany już model WF-6590DWF lub biznesowe, monochromatyczne urządzenie atramentowe WF-M5690DWF), ale także większych A3+ (najpopularniejszy w tej klasie kolorowy model WF-8510DWF kosztuje od ok. 3300 zł netto). Sprzęt drukujący w większym formacie sprawdzi się doskonale np. w biurach projektowych do czytelnej prezentacji CAD. Zastosowane tusze pigmentowe zapewniają trwałość wydruków na dziesiątki lat, sprawiają też, że są one odporne na zalanie i promieniowanie UV. Większość modeli z obu serii objętych jest pełną, 3-letnią gwarancją, którą w prosty sposób po rejestracji na stronie można rozszerzyć do 5 lat. Więcej informacji na stronach: www.epson.pl/gwarancjanadrukarki i www.epson.pl/zwrot

 

Na druku można zaoszczędzić

Zaletą oferty Epsona jest dostępność (w cenie sprzętu) całego zestawu aplikacji i narzędzi do zarządzania usługami druku oraz skanowania, a także zarządzania obiegiem dokumentów w firmie. Przykładowo, oprogramowanie Epson Document Capture Pro znacząco pomaga w zapanowaniu nad „dokumentowym chaosem” w każdym przedsiębiorstwie i zapewnia spełnienie ustawowego wymogu (co najmniej) 5-letniej archiwizacji dokumentacji księgowej.

 

Robert Reszkowski

Business Account Manager, Epson

Szeroka oferta urządzeń marki Epson to dla resellerów gwarancja możliwości wyboru właściwego rozwiązania dla firmy każdej wielkości. Klientem może być zarówno średnie przedsiębiorstwo, zatrudniające kilkuset pracowników, (zainteresowane kupnem i wdrożeniem kilkudziesięciu drukarek o różnych parametrach i właściwościach oraz kompletnego wyposażenia kilku sal projekcyjnych czy konferencyjnych), jak i niewielka, nawet jednoosobowa firma, której potrzeby w 100 proc. spełni niewielkie biurowe urządzenie wielofunkcyjne z systemem stałego zasilania w atrament ITS oraz kompaktowy, nowoczesny projektor.

 

 

Dla małych firm, w których wykonywanych jest wiele wydruków, a równocześnie duże znaczenie odgrywają koszty eksploatacji, doskonałym rozwiązaniem są urządzenia wyposażone w system stałego zasilania w atrament Ink Tank System (ITS). Jest to przełomowa, autorska technologia Epsona, radykalnie obniżająca koszt druku jednej strony tekstu – do mniej niż 1 gr, zaś w przypadku druku kolorowego – do mniej niż 2 gr. W modelach z systemem ITS znajdują się wbudowane pojemniki z atramentem zamiast wymiennych kartridży. Użytkownik sam uzupełnia tylko ten atrament, który jest akurat potrzebny – przelewając go z dużych butelek o pojemności 70 ml, za ułamek ceny tradycyjnych kartridży. Dodatkowo przy zakupie może skorzystać z promocji (zwrot części kosztów zakupu) i wydłużenia gwarancji do 3 lat (po rejestracji na stronie).

 

Idealny obraz bez zbędnych komplikacji

Innym urządzeniem, potrzebnym  w większości firm, jest projektor multimedialny, czyli sprzęt niezbędny do prezentowania projektu klientowi, szkolenia pracowników, burzy mózgów czy pracy w grupie.

Epson ma w ofercie m.in. projektory multimedialne z serii EB-W/U32, a także rozwiązania interaktywne EB-1400Wi, które umożliwiają dotykową interakcję z wyświetlanym obrazem na powierzchni o przekątnej do 100 cali. Producent wykorzystuje w swoich urządzeniach matrycę 3LCD, która gwarantuje lepszy obraz niż konkurencyjne rozwiązania z systemem DLP. Charakteryzuje się ona m.in. jednakową wartością natężenia światła białego i barwnego oraz możliwością wygenerowania obrazu nawet trzy razy jaśniejszego niż w przypadku matryc DLP (co jest kluczowe podczas prezentacji prowadzonej w jasnym pomieszczeniu). Urządzenia, w których ją zastosowano, wyróżniają się małym poborem energii oraz niskim kosztem wymiany lampy (nowa lampa, którą należy wymienić po ok. 10 tys. godzin w trybie eco, kosztuje 300–350 zł, a nie połowę ceny projektora).

Najwyższa jakość wyświetlanego obrazu i niskie koszty eksploatacji to nie wszystko. Projektory Epsona wyposażono również w szereg funkcji stworzonych z myślą o efektywnej pracy. Przykładem może być bezprzewodowe przesyłanie obrazu do projektora (co pozwala uniknąć niedogodności związanych z przeciąganiem kabla do projektora, maskowania go, kucia ścian itp. i wydatków z tym związanych) oraz system umożliwiający jednoczesne podłączenie do projektora kilku urządzeń, co z kolei gwarantuje wygodną pracę w grupie.

Przykładem takich projektorów są modele Epson EB-U32 oraz EB-W32, wyposażone w moduły WiFi, porty HDMI, możliwość podłączania urządzeń mobilnych, a także… dołączoną do zestawu torbę, dzięki której po całym dniu pracy i serii prezentacji użytkownik bez problemu zabierze projektor do domu i wykorzysta ekran o przekątnej do 300 cali i doskonałej rozdzielczościami obrazu (do WUXGA) do obejrzenia filmu czy meczu lub gry z konsoli.

Dodatkowe informacje:

Epson

Robert Reszkowski, Business Account Manager, Epson, biznes@epson.pl, www.epson.pl/businessinkjet,

www.epson.pl/itscalculator, www.epson.pl/business

Artykuł powstał we współpracy z firmą Epson.