Sieciowy skaner Fujitsu fi-7300NX będzie przydatny przede wszystkim w przedsiębiorstwach z wieloma zespołami pracowników, o zróżnicowanych potrzebach związanych z digitalizacją dokumentów. Może z niego korzystać wielu użytkowników, ponieważ – w przeciwieństwie do zwykłego skanera – nie jest przeznaczony do pracy z konkretnym komputerem i może być zainstalowany w dowolnym miejscu w biurze.

Urządzenie wyposażone jest w podajnik o pojemności 80 arkuszy, skanuje dokumenty A4 pionowo w rozdzielczości 300 dpi z prędkością 60 str./min lub 120 obrazów/min w trybie skanowania dwustronnego. Obsługa skanera odbywa się za pomocą dotykowego wyświetlacza o przekątnej 4,3 cala, nie trzeba więc wykonywać żadnych dodatkowych operacji na komputerze. Po uwierzytelnieniu się (przy użyciu PIN lub karty dostępowej) użytkownik wybiera zadanie z listy, którą administrator przypisał do jego indywidualnego profilu. Ustawienia parametrów skanowania można dokonywać też za pomocą aplikacji internetowych i na sprzęcie mobilnym.

Do zarządzania skanerami Fujitsu z rodziny fi służy dołączone do nich oprogramowanie PaperStream NX Manager. Umożliwia ono przydzielanie użytkownikom ściśle określonych funkcji, z których mogą korzystać (tzw. menu zadań), kontrolowanie procesu ich autoryzacji, a także dokonywanie zmian we wszystkich ustawieniach skanera. Dzięki dostępnemu oprogramowaniu serwerowemu Scanner Central Admin, administratorzy IT nie muszą ręcznie aktualizować oprogramowania każdego skanera osobno. Mogą też wykorzystywać funkcje monitoringu i zarządzania nawet tysiącem skanerów, także znajdujących się w odległych oddziałach firmy (wszystkie dane są gromadzone na jednej platformie).

Integrację skanerów z funkcjonującymi w przedsiębiorstwie systemami umożliwiają pakiety SDK PaperStream NX Manager. Administratorzy mają do dyspozycji trzy zestawy interfejsów API: REST API, Authentication API i Connector API. Skanery wyposażono również w funkcje zapewniające korzystanie z nich za pomocą aplikacji webowej, uwierzytelnianie użytkowników, integrację urządzenia z narzędziami do optycznego rozpoznawania znaków (OCR) oraz oprogramowaniem biznesowym.

Dla SOHO i małych firm

 

ScanSnap iX1500

W małych biurach świetnie sprawdza się ScanSnap iX1500. Urządzenie to wyposażono w moduł bezprzewodowy, dzięki któremu można podłączyć je do lokalnej sieci Wi-Fi. Jeśli sieć nie jest wykorzystywana w firmie, można udostępnić skaner jako punkt dostępowy do łączności z komputerami lub sprzętem mobilnym z systemem iOS lub Android (wymagana jest aplikacja ScanSnap Connect lub ScanSnap Cloud).
ScanSnap jest gotowy do pracy już po otwarciu podajnika. Skanuje dokumenty jedno- lub dwustronnie, z szybkością 30 arkuszy na minutę w rozdzielczości 300 dpi (kolor i odcienie szarości) lub 600 dpi (skany czarno-białe). Dzięki precyzyjnej technice podawania papieru i czujnikom ultradźwiękowym, ScanSnap z łatwością skanuje dokumenty wielostronicowe, wykrywa błędy i ostrzega o nich użytkownika, np. o pobraniu wielu kartek jednocześnie. Istnieje też opcja skanowania dokumentów większych niż typowy format A4. W tym celu należy złożyć je na pół i użyć trybu skanowania ręcznego (dołączone oprogramowanie umożliwi połączenie dwóch skanów w jeden obraz). Łatwo również skanować bardzo małe materiały, np. paragony czy wizytówki, dzięki wyposażeniu podajnika w przygotowaną w tym celu szczelinę.

Skaner iX1500 jest dostarczany z czterema licencjami oprogramowania ScanSnap Home (można dokupić kolejne), dzięki czemu z urządzenia może korzystać kilku pracowników. ScanSnap Home ułatwia zarządzanie skanami i ich edytowanie. Dokumenty są automatycznie rozpoznawane i grupowane według typów (paragony, zdjęcia, wizytówki itp.). Wykrywany jest też tekst (np. nazwa sklepu na paragonie lub nazwa firmy na zeskanowanej fakturze) i na bazie tej informacji użytkownikowi sugerowana jest odpowiednia nazwa pliku. ScanSnap Home zapamiętuje wprowadzone przez użytkownika zmiany w nazwach plików w celu precyzyjniejszego sugerowania nazewnictwa podczas dalszej pracy z urządzeniem.

Dodatkowe informacje: Piotr Żyliński, Product Manager, Alstor SDS, p.zylinski@alstorsds.pl