Tak znaczący wzrost wydatków stwarza wielką szansę dla instalatorów, którzy – dysponując odpowiednimi produktami i wsparciem – mogą zawalczyć o swój „kawałek tortu”. Dzięki zewnętrznemu finansowaniu szkoły po raz pierwszy będą mogły zwrócić uwagę nie tylko na tanie, prowizoryczne rozwiązania, ale także na takie, które z czasem przyniosą oszczędności związane ze zmniejszonym kosztem użytkowania, niezawodnością i uproszczoną administracją, niewymagającą zatrudnienia dodatkowej obsługi IT.

Głównym celem cyfryzacji szkół jest zapewnienie każdemu uczniowi dostępu do stanowiska komputerowego. Według dyrektorów większości placówek można to osiągnąć jedynie przez kosztowny zakup  dużej ilości sprzętu i oprogramowania.

Terminale NComputing są przeznaczone dla szkół, które właśnie zwiększają lub planują zwiększenie liczby stanowisk komputerowych, związane nie tylko z edukacją uczniów, ale również z obsługą dziennika internetowego, który wymusza obecność komputera w każdej klasie.

Wirtualizacja pulpitów wygrywa z tradycyjnymi metodami nie tylko za sprawą ceny, ale też oszczędności wynikających z obniżonego poboru prądu, mniejszej awaryjności (brak ruchomych części w terminalu) i możliwości centralnego zarządzania, w efekcie skoncentrowania całego oprogramowania na serwerze. Dzięki temu administratorzy mogą szybko diagnozować i eliminować problemy oraz aktualizować oprogramowanie.

W cyfrowej szkole urządzenia komunikują się ze sobą, tworząc multimedialne środowisko nauczania oparte na nowoczesnych rozwiązaniach, a więc realną alternatywę dla tradycyjnej sali lekcyjnej. Najczęściej pomijanym elementem w tej układance jest sieć bezprzewodowa o pojemności i wydajności wystarczającej do obsługi zwiększonej liczby użytkowników na terenie placówki. Większość obecnie wykorzystywanych rozwiązań jest awaryjna, trudna w administrowaniu i zawodna.

Meru Networks oferuje infrastrukturę sieci bezprzewodowej, która sprosta wyzwaniom cyfrowej szkoły i zapewni bezpieczeństwo przesyłanych danych. Jej cechy charakterystyczne to m.in.:

•  szybki montaż punktów dostępowych,

•  prosta rozbudowa,

•  redukcja kosztów związanych z okablowaniem, instalacją oraz zarządzaniem,

•  indywidualne identyfikatory sieci BSSID,

•  wbudowany firewall,

•  pełna zgodność ze standardami Wi-Fi.

 

Coraz większy dostęp do sieci w nowoczesnej szkole i duża wiedza techniczna uczniów stwarzają problemy wcześniej nieznane kadrze nauczycielskiej. Coraz częściej zdarza się, że uczniowie omijają zapory i filtry instalowane lokalnie, na komputerach szkolnych i – nieświadomi konsekwencji swoich działań – korzystają z nieodpowiednich lub nielegalnych zasobów w Internecie.

Cyberoam proponuje sprzętowe, proste we wdrożeniu i obsłudze rozwiązania UTM, stanowiące alternatywę dla dotychczasowych, niedoskonałych systemów. Dzięki wbudowanej sprzętowej zaporze niepowołana osoba nie będzie miała ani fizycznego, ani cyfrowego dostępu do sieci, co uniemożliwia jej unieruchomienie. Kompleksowy monitoring pozwala na kontrolowanie wykorzystanych zasobów sieci z podziałem na użytkowników. Istnieje też możliwość blokowania wskazanych stron i serwisów dla wybranych grup oraz użytkowników sieci.

Silne i aktywne wsparcie dystrybutora, szkolenia techniczne dla klientów końcowych i przejrzyste zasady rejestracji projektów sprawiają, że rozwiązania oferowane przez Konsorcjum FEN są głównym źródłem zarobku dla wielu firm z branży. Dystrybutor oferuje instalatorom:

• gwarancję marży, wyłączność dla FEN na Polskę gwarantuje porządek w kanale,

• produkty ułatwiające zdobywanie kontraktów, unikalne technologie i rozwiązania,

• profesjonalne usługi (utrzymanie, wsparcie), pomoc techniczną na każdym etapie,

• szkolenia techniczne i sprzedażowe rozwijające umiejętności partnerów,

• rejestrację projektów, która zapewnia preferencyjne warunki cenowe.

Więcej informacji:

konsorcjum FEN

Daniel Żukowski,

Networking Business Unit Manager, Konsorcjum FEN,

vademecum@fen.pl,

www.fen.pl/vademecum