LANDESK – rozwiązanie dla dostawców usług IT
Podstawą sukcesu firm o statusie Managed Service Provider jest dobrze dobrane oprogramowanie. Partnerzy firmy LANDESK mogą korzystać z jej rozwiązań do kompleksowego zarządzania infrastrukturą klientów.
Wiadomo nie od dziś, że wiele firm, zwłaszcza z największego w Polsce sektora małych i średnich przedsiębiorstw, nie ma wykwalifikowanej kadry, która mogłaby zająć się zarządzaniem ich systemami informatycznymi. Rozwiązaniem tego problemu może być współpraca z partnerami, którzy zdalnie będą dbać o to, aby wszystko działało jak należy.
Coraz większe zapotrzebowanie na tego typu ofertę sprawia, że rola dostawcy usług zarządzalnych, czyli Managed Service Provider, staje się dla resellerów jedną z bardziej opłacalnych. Dobrze zaprojektowane usługi zarządzalne generują przewidywalne, oparte na modelu abonamentowym dochody, zapewniając usługodawcom płynność finansową. Czego więc potrzeba, by takie właśnie były?
Najważniejsze są narzędzia
Oferta firmy LANDESK idealnie pasuje do modelu MSP. Wchodzące w jej skład rozwiązania do zarządzania unifikują i automatyzują dostarczanie wszystkich zasobów oraz usług potrzebnych użytkownikom w środowiskach przetwarzania mobilnego, w chmurze i na komputerach osobistych. Bez żadnego problemu mogą być stosowane przez Managed Service Providera, który z każdym kolejnym klientem będzie obniżać koszty posiadanej infrastruktury, obsługującej jednocześnie coraz więcej przedsiębiorstw.
Zdalne zarządzanie wszystkimi platformami komputerów osobistych oraz urządzeniami przenośnymi, z których korzysta klient, umożliwi rozwiązanie LANDESK Management Suite. Integruje usługi IT w ramach jednej konsoli zarządzającej. Przyspiesza to dystrybucję oprogramowania, ułatwia zarządzanie licencjami na oprogramowanie, upraszcza udostępnianie systemów operacyjnych.
Ponieważ system informatyczny klienta musi być nie tylko dobrze zarządzany, ale także bezpieczny, oprogramowanie LANDESK Security Suite zapewnia wielowarstwową ochronę punktów końcowych, zabezpieczając dane przed wieloma zagrożeniami, również takimi mutacjami wirusów, do których nie opracowano jeszcze poprawek.
Bezpieczny system to oczywiście aktualny system. Wykorzystywanie przez MSP LANDESK Patch Managera sprawia, że dbanie o najnowsze aktualizacje oprogramowania klienta przestanie stanowić wyzwanie. Rozwiązanie to automatycznie ocenia, testuje i instaluje uaktualnienia w całej firmie.
Klienci chcą, by ich przedsiębiorstwa stawały się coraz bardziej mobilne. Oprogramowanie LANDESK Mobility Manager umożliwi MSP zapewnienie zgodnej ze standardami branżowymi kontroli nad urządzeniami mobilnymi obsługiwanej firmy, w tym zdalne lokalizowanie sprzętu, jego blokowanie oraz usuwanie znajdujących się na nim informacji. Pozwala ono również na zarządzanie aplikacjami na urządzeniach przenośnych, które obejmuje mechanizm ich „opakowywania”. Dzięki temu firmowe oprogramowanie i dane są bezpieczne nawet gdy pracownik korzysta z niezarejestrowanych w systemie urządzeń.
Większa mobilność klienta oznacza większe ryzyko utraty cennych danych. Z tego względu usługodawca powinien sięgnąć po rozwiązanie LANDESK LetMobile. Zostało ono zaprojektowane tak, by w pełni chroniło firmowe dane, a użytkownicy mobilnych urządzeń nie odczuwali związanego z tym dyskomfortu.
Klient, który nie radzi sobie ze wsparciem IT (lub nie ma na to środków), chętnie skorzysta z zewnętrznego zarządzania usługami informatycznymi ITSM. Zapewnienie mu I i II linii wsparcia z chmury umożliwi LANDESK Service Desk. Oprogramowanie to oferuje wszystkie funkcje ITSM (zgodnie z dobrymi praktykami ITIL 2011) – w tym zarządzanie incydentami, problemami i zmianami oraz konfiguracją.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.landesk.pl.
Dodatkowe informacje:
Bogdan Lontkowski,
dyrektor regionalny LANDESK na Polskę, Czechy, Słowację i kraje bałtyckie,
bogdan.lontkowski@landesk.com
Artykuł powstał we współpracy z firmą LANDESK.
Podobne artykuły
Infrastruktura w modelu usługowym: czy i kiedy?
Kolejną rewolucją w branży IT – niemalże na miarę chmury – miała być dostępność zaawansowanych rozwiązań infrastrukturalnych w formie usługi rozliczanej abonamentowo. Oferta ta w niektórych krajach została przyjęta nadspodziewanie dobrze, ale wygląda na to, że w Polsce jeszcze na nią za wcześnie.
Platforma cyberbezpieczeństwa dla dostawców usług
Acronis umożliwia partnerom MSP świadczenie zaawansowanych usług, których celem jest ochrona zasobów IT. Mogą zapewnić swoim klientom backup rozszerzony o przywracanie pracy po wystąpieniu awarii, zabezpieczenie EDR, likwidację źródeł wycieku wrażliwych danych i zarządzanie maszynami.
ESET: czas na Elite!
ESET PROTECT Elite to antidotum na cyberataki, zapewniające skuteczną, wielowarstwową ochronę infrastruktury średnich i dużych firm.