Sprzedaż systemów monitoringu systematycznie rośnie, podobnie jak akceptacja ich zastosowania w społeczeństwie. Trudno dziś znaleźć sklep, obiekt sportowy czy stację metra, gdzie nie bylibyśmy podglądani przez kamery. Równolegle już od kilkunastu lat trwa wojna między dwoma światami telewizji przemysłowej – analogowym i cyfrowym.

Podstawową zaletą systemu analogowego są zdecydowanie tańsze od cyfrowych kamery. Ale korzyści dla użytkowników, płynących z wdrożenia systemu cyfrowego, jest znacznie więcej. Zaangażowanie w sprzedaż rozwiązań cyfrowego monitoringu – bardziej niż w przypadku systemów analogowych – opłaci się resellerom, bowiem razem z kamerami mogą sprzedawać także cyfrowe rejestratory, rozbudowywać komputerową sieć klienta, aby była wydajna odpowiednio do potrzeb przesyłu obrazu, czy wdrażać oprogramowanie – nie tylko do bieżącego podglądu i rejestracji, ale także do prowadzenia np. badań statystycznych lub preferencji klientów. Więcej na temat cyfrowych kamer IP w artykule „Cyfrowe oko na fali wznoszącej” w CRN Polska nr 11/12/2013.

 

Wydajna sieć to podstawa

W przeciwieństwie do analogowych systemów monitoringu, które korzystają z własnej infrastruktury przesyłu obrazu, rozwiązania cyfrowe działają dzięki tradycyjnej sieci komputerowej. Musi być ona jednak odpowiednio przygotowana do transmisji obrazu, szczególnie jeśli mamy do czynienia z większą liczbą kamer.

Dość często razem z partnerami realizujemy projekty, w których klient zdecydował się na wymianę aktywnych urządzeń sieciowych właśnie w związku z uruchomieniem profesjonalnego systemu monitoringu IP – mówi Dawid Królica, odpowiedzialny za sprzedaż systemów Enterasys na polskim rynku.

 

Agata Majkucińska

 

Key Account Manager, Axis Communications Polska

Wśród współpracujących z nami firm szukamy takich, które mają duże doświadczenie w budowaniu sieci. Rolą takiego partnera, oprócz doradztwa w zakresie doboru systemu nadzoru wizyjnego, jest również przeprowadzenie audytu infrastruktury klienta i analiza potrzeb, np. pod kątem wymiany aktywnych urządzeń sieciowych, wyboru serwera NAS lub macierzy do zapisu materiału wizyjnego. Dzięki temu partner, który ma kompetencje w tym obszarze, może zarobić także na przygotowaniu całego środowiska zapewniającego sprawną pracę systemu monitoringu IP.