Platforma Avnet Cloud Marketplace (ACM) przeznaczona jest wyłącznie dla partnerów dystrybutora. Obecnie za jej pośrednictwem oferowane są rozwiązania firm: IBM, IBM Softlayer, Amazon Web Services, Veeam, VMware, Brocade, Netapp oraz HDS. Dzięki tej platformie resellerzy i integratorzy mogą w łatwy sposób rozpocząć sprzedaż rozwiązań chmurowych i dzięki temu zdobyć pozycję zaufanych doradców w tym segmencie rynku. W ramach oferty ACM dostępne są rozwiązania we wszystkich popularnych modelach chmurowych: Infrastructure as a Service, Platform as a Service i Software as a Service.

Na nowej platformie chmurowej dystrybutor oferuje wszystkie funkcje, których partnerzy potrzebują do projektowania rozwiązań przetwarzania w chmurze i zarządzania nimi. Natomiast klienci zachowują bezpośrednie połączenie z faktycznymi dostawcami usług w chmurze, co zapewnia im obsługę w czasie rzeczywistym.

Partnerzy Avnetu mogą dostosować opcje ACM do swojego profilu działalności oraz indywidualnych potrzeb w zakresie wykorzystania chmury przez klientów. Na platformie maksymalnie uproszczono proces zakupu usług i ich obsługi, dzięki czemu zarówno partnerzy, jak i klienci nie muszą przechodzić długotrwałych szkoleń.

 

Maciej Hejnik

Business Development Manager, Avnet Cloud

Polska jest trzecim krajem po Wielkiej Brytanii i Francji, w którym została uruchomiona platforma Avnet Cloud Marketplace. Dzięki temu nasi partnerzy mogą zaspokoić potrzeby nowych klientów, jak też rozszerzyć zakres współpracy z dotychczasowymi. Bardzo ważne jest, że korzystający z ACM integratorzy nadal korzystają z elastycznych form płatności oferowanych dotychczas przez Avnet. Ani oni, ani ich klienci nie muszą podawać numeru karty kredytowej, zachowują swoje terminy płatności, linie kredytowe itd. Wszystkim partnerom, którzy chcieliby rozpocząć sprzedaż przez platformę ACM, zapewniamy pełne wsparcie – możemy pomóc w zaplanowaniu sposobu rozwoju, dzięki któremu reseller lub integrator stworzy w pełni chmurową ofertę

 

W Avnet Cloud Marketplace sprzedaż usług została w pełni automatyzowana. Partnerzy mogą tworzyć własne sklepy „chmurowe”, oznakowane ich logotypem, z indywidualną ofertą cenową przygotowaną dla każdego z klientów. Zachowują jednocześnie pełen nadzór nad bieżącymi zakupami i poziomem wykorzystania usług przez klientów. ACM pozwoli również partnerom na tworzenie zestawów różnych produktów, dzięki którym możliwe będzie jeszcze szybsze zaspokojenie konkretnej potrzeby biznesowej klienta.

Dystrybutor zapewnia partnerom elastyczne formy płatności. W zależności od zasad panujących u danego usługodawcy, klienci mogą rozliczać się w modelu subskrypcyjnym (płatność z góry), jak też billingowym (płatność za rzeczywiście wykorzystane zasoby). Rozliczenia między partnerem i Avnetem realizowane są na tradycyjnych zasadach – faktura z ustalonym terminem płatności.

Silnikiem platformy chmurowej dystrybutora jest zestaw narzędzi Avnet Cloud Toolset (ACT). Służą one do prowadzenia rozliczeń, zapewniają przejrzystość wydatków, zarządzanie infrastrukturą platformy Marketplace i jej optymalizację. Dzięki ACT użytkownicy rozwiązania Avnet Cloud Marketplace mają dostęp do automatycznie aktualizowanego cennika, modułu śledzenia stopnia wykorzystania zasobów przez klientów oraz prostego ich rozliczania, a także innych funkcji umożliwiających zarządzanie środowiskami w wielu chmurach oraz ich optymalizację.

ACM to znacznie więcej niż tylko platforma brokerska. Możliwość korzystania z różnych form płatności oznacza większą elastyczność i neutralność. Partner może wybrać taką formę, która najlepiej odpowiada potrzebom jego klientów. Oprócz tego wykorzystuje bezpośrednie połączenie z dostawcą usług w chmurze, zapewniając automatyczne przetwarzanie bez opóźnień.

Dodatkowe informacje: 

Maciej Hejnik,

Business Development Manager, Avnet Cloud,

maciej.hejnik@avnet.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą Avnet.