Właścicielem marki PowerWalker jest niemiecka firma BlueWalker, założona w 2004 r. w Neuss. To producent profesjonalnych zasilaczy awaryjnych UPS, stabilizatorów napięcia AVR i inwerterów. W ofercie ma ponad 200 modeli dla każdego rodzaju klientów – użytkowników domowych, małych i średnich firm, korporacji, dużych centrów danych oraz przedsiębiorstw przemysłowych (np. do podtrzymywania pracy linii produkcyjnej). Jego portfolio uzupełnia wiele rodzajów akcesoriów, modułów rozszerzających i baterii, dzięki którym użytkownicy mogą dopasować kupowane urządzenia do indywidualnych potrzeb.

Wyłącznym przedstawicielem BlueWalker i dystrybutorem UPS-ów PowerWalker w Polsce od 2013 r. jest firma Impakt z Mosiny. Dba ona zarówno o import urządzeń, jak i o pełne wsparcie techniczne oraz serwis. Do dyspozycji resellerów i użytkowników są inżynierowie, którzy przeszli profesjonalne szkolenia w niemieckim biurze producenta, a także w jego fabrykach w Chinach i na Tajwanie. Serwis Impaktu gwarantuje części zamienne, dzięki czemu czas ewentualnej naprawy skraca się do minimum.

W bieżącym roku oferta PowerWalker jest rozwijana dwutorowo. Producent wprowadził do sprzedaży kilka serii UPS-ów ze współczynnikiem mocy (Power Factor) wynoszącym 1 (PF1). Premierę na rynku miały także serie bez akumulatorów wewnętrznych, wyposażone w ładowarki mocniejsze niż w typowych rozwiązaniach i umożliwiające podłączenie wielu zestawów bateryjnych (battery-pack) lub akumulatorów zewnętrznych o dużej pojemności. Tego typu urządzenia cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników.

Trzy pytania do…

 

Łukasza Wardaka,
dyrektora Działu Sieciowego, Impakt

CRN Właściciel marki PowerWalker chwali się wyjątkowym, indywidualnym podejściem do klienta. Na czym w praktyce ono polega?

Łukasz Wardak Można je zaobserwować na wielu etapach. Inżynierowie producenta zapoznają się z potrzebami klienta i dobierają UPS-y do istniejącej infrastruktury energetycznej oraz oczekiwanego czasu podtrzymania. W przypadku dużych projektów, gdy w wymaganym rozwiązaniu wykorzystane są oddzielne akumulatory, inżynierowie PowerWalker są w stanie przygotować i dostarczyć kompletny system, zgodnie z oczekiwaniami klienta, wraz z szafami do akumulatorów oraz kablami przyłączeniowymi i szczegółową instrukcją instalacji. Może jej dokonać każdy, kto ma uprawnienia elektryka, nie trzeba być inżynierem ds. IT ani mieć wybitnego doświadczenia w zakresie UPS-ów. Urządzenia te mają wiele zabezpieczeń, więc nawet gdy przypadkowo zostaną źle podłączone fazy, pojawi się komunikat o błędzie i będzie można go bez problemu naprawić. Bardzo korzystne dla klientów jest to, że nawet w przypadku małych wdrożeń zawsze mogą liczyć na konsultacje i mają gwarancję, że ich oczekiwania zostaną spełnione.


CRN Jaka w procesie obsługi klientów jest wobec tego rola partnerów?

Łukasz Wardak Resellerzy i integratorzy mogą być pomocni na kilka sposobów. Oczywiście liczymy na ich udział w znalezieniu klienta i przygotowaniu dla niego dobrej oferty. Następnie, tak jak wspomniałem, swoją rolę do odegrania ma producent, ale potem to partner powinien wziąć na siebie odpowiedzialność za odbiór sprzętu, jego wdrożenie oraz przeszkolenie klienta. Może też zadbać o przedstawienie mu oferty rozszerzonej gwarancji na elektronikę i akumulatory.


CRN W jaki sposób?

Łukasz Wardak Dla naszych partnerów przygotowaliśmy specjalną platformę B2B, dzięki której zarejestrowani resellerzy i integratorzy mogą – jak w zwykłym sklepie internetowym – zapoznać się z ofertą dotyczącą gwarancji na sprzęt PowerWalker, sprawdzić różne jej opcje i dokonać zakupu odpowiedniego pakietu. Rozszerzona gwarancja to częsty wymóg w przetargach, dlatego udostępniliśmy taki zautomatyzowany sposób jej wyboru przy zakupie wybranych zasilaczy. Ale oczywiście nie jest to jedyny sposób uzyskania rozszerzonej gwarancji. Partnerzy dokonujący zakupów u jednego z subdystrybutorów mogą od niego nabyć certyfikat rozszerzenia gwarancji. Warunki finansowe będą takie same.