Urządzenie Xopero QNAP Appliance to unikalna propozycja na polskim rynku IT. Ma zainstalowane oprogramowanie, stworzone przez firmę Xopero, które przekształca serwery QNAP w kompleksowe narzędzia do ochrony różnego typu danych: od obrazów dysków stacji roboczych i serwerów przez foldery i pliki aż po skrzynki pocztowe, bazy danych oraz maszyny wirtualne. System ten przeznaczony jest głównie dla małych i średnich firm.

Rozszerzona współpraca obu dostawców została zainicjowana na skutek wykorzystywania przez lata serwerów NAS firmy QNAP głównie w charakterze nośników służących do backupu firmowych danych. Przedstawiciele producenta podkreślają, że dotyczyło to aż 90 proc. tych urządzeń.

Często jednak taki backup jest prowadzony w sposób, który nie zapewnia pełnej kontroli nad zabezpieczanymi informacjami. Xopero QNAP Appliance oferuje administratorom komplet narzędzi, dzięki którym mogą bardzo szczegółowo definiować reguły wykonywania kopii bezpieczeństwa ze stacji roboczych użytkowników – wystarczy, że na każdej stacji zainstalowany jest odpowiedni agent. Mają też pełny wgląd w proces wykonywania backupu danych. Widzą czas realizacji procesu i znają przyczyny wystąpienia ewentualnych błędów.

Grzegorz Bielawski

Country Manager, QNAP

Jesteśmy dumni, że możemy zarekomendować polskim klientom rozwiązanie wykorzystujące oprogramowanie firmy Xopero. Wyposażone w nie serwery QNAP działają już w kilkudziesięciu firmach i nie sprawiają żadnych problemów, a administratorom wielu z nich zapewniły dostęp do danych w sytuacji awaryjnej. Rozwiązanie docenił także globalny zarząd firmy QNAP i zdecydował, że oprogramowanie Xopero już wkrótce pojawi się w naszym Centrum Aplikacji, dzięki czemu będą mogli kupować je klienci na całym świecie.

 
Xopero QNAP Appliance u partnerów

Rozwiązanie Xopero QNAP Appliance przeznaczone jest do sprzedaży głównie w kanale partnerskim. Każdy reseller, który chce rozpocząć proces wdrożenia tego systemu, musi dokonać rejestracji projektu na portalu partnerskim. Dzięki temu otrzyma nawet 40 proc. rabatu na oprogramowanie Xopero i 20 proc. rabatu na wybrany do tego projektu serwer QNAP. W zakresie odsprzedaży systemu partner współpracuje bezpośrednio z firmą Xopero. Jej przedstawiciele wspólnie z partnerami przygotowują ofertę dla klientów, wspierają ich w trakcie wdrożenia demonstracyjnego i pilotażowego, prowadzą też szkolenia.

Sprzedaż Xopero QNAP Appliance możliwa jest w dwóch modelach. W najczęściej stosowanym całe rozwiązanie instalowane jest w serwerowni klienta, dzięki czemu backupowane dane nie są przesyłane przez Internet i przez cały czas pozostają w siedzibie firmy. Za zarządzanie kopią zapasową mogą odpowiadać zatrudnieni przez klienta administratorzy, ale przebieg procesu backupu mogą zdalnie nadzorować także firmy partnerskie.

Drugi model wykorzystania Xopero QNAP Appliance przez firmy partnerskie polega na świadczeniu usług Backup as a Service na bazie tego rozwiązania. W tym przypadku na serwerze QNAP, znajdującym się w centrum danych partnera, instalowane jest oprogramowanie Xopero w wersji, która umożliwia stworzenie chmury. W siedzibie klienta natomiast instalowany jest drugi serwer, na którym wykonywana jest lokalna kopia danych. We wskazanym przez administratora czasie odbywa się synchronizacja danych między obydwoma serwerami.

 Dzięki temu w szybki sposób można odzyskać dostęp do kopii informacji znajdujących się w serwerowni u klienta, ale w przypadku dużej awarii lub katastrofy (pożaru, zalania budynku) nadal możliwe jest zapewnienie pracownikom dostępu do najważniejszych danych biznesowych. Z kolei administrator zatrudniony w firmie partnerskiej zyskuje dostęp do dodatkowej konsoli, za pomocą której zdalnie zarządza wszystkimi serwerami QNAP znajdującymi się u jego klientów.

Dodatkowe informacje:

Grzegorz Bielawski, Country Manager, QNAP,

gbielawski@qnap.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą QNAP.