Jednym z ważniejszych filarów oferty firmy ACTi staje się oprogramowanie. Zapewnia ono dokładną analizę obrazu i zdobycie w ten sposób dodatkowej wiedzy biznesowej, co już od kilku lat jest świętym Graalem branży wideomonitoringu. Na samym początku skupiano się na takich funkcjach jak rozpoznawanie tablic rejestracyjnych lub wszczęcie alarmu, kiedy w obserwowanej przez operatora strefie pojawił się jakiś przedmiot lub z niej zniknął bądź gdy naruszona została przez intruza zdefiniowana wcześniej przestrzeń. Tego typu funkcje są dziś już dość popularne i oferowane przez większość producentów oprogramowania czy kamer z analizą obrazu z wideo-monitoringu.

Użytkownicy systemów nadzoru wideo oczekują jednak zdecydowanie więcej. Chcą, aby szczegółowa analiza zarejestrowanego obrazu dawała informacje pomocne w prowadzeniu biznesu. Dlatego powstały systemy klasy VAS (Vertical Application Suite), które, bazując na obrazie z monitoringu wideo, nie tylko zapewniają bezpieczeństwo, ale także ułatwiają np. zarządzanie sieciami sklepów. Tworzą bowiem mapy przepływu klientów (tzw. Heat Maps), które są przydatne zarówno dla działów sprzedaży, jak i marketingu.

Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciele sklepów mogą prowadzić dokładną analizę: ilu klientów odwiedziło ich placówki, w którym miesiącu ruch był największy oraz jakie towary, na której półce najbardziej przyciągały wzrok kupujących. Oczywiście, niektóre z tych informacji można zdobyć także w inny sposób, np. analizując zestawienia sprzedaży. Jednak nie pokażą one ścieżki, którą poruszają się klienci w sklepie, ani towarów, które wzięli do ręki, ale chwilę później odłożyli z powrotem na półkę.