Program Rescue dotyczy wybranych modeli (specjalnie oznaczonych, w odróżnieniu od ich zwykłych odpowiedników) wewnętrznych dysków Seagate do systemów monitoringu (Surveillance HDD) i do macierzy NAS (NAS HDD, Enterprise NAS HDD). Pomoc w wyborze odpowiedniego modelu zapewniają autoryzowani dystrybutorzy Seagate.

Ochrona w ramach programu Rescue, w zależności od modelu dysku, trwa od 3 do 5 lat i jest realizowana już od pierwszego dnia po zakupie. W tym czasie użytkownik ma prawo do skorzystania ze świadczonej w laboratoriach Seagate bezpłatnej usługi odzyskiwania danych. Jest świadczona niezależnie od tego w jaki sposób doszło do utraty danych (w wyniku działania wirusa, utraty struktury logicznej systemu plików, mechanicznej awarii napędu, zalania, upadku czy np. celowego zniszczenia dysku z monitoringu przez złodzieja w sklepie). Proces trwa około dwóch tygodni i w ponad 90 proc. przypadków kończy się sukcesem.

Aby skorzystać z usługi odzyskiwania danych, należy skontaktować się z telefoniczną linią wsparcia lub lokalnym przedstawicielem firmy Seagate, który doradzi, w jaki sposób najbezpieczniej dostarczyć dysk do laboratorium. Odzyskane dane zostaną przekazane właścicielowi na zewnętrznym dysku twardym, który staje się jego własnością.

 

Okres ochrony dysków Seagate programem Rescue Data Recovery

 

• NAS HDD – 3 lata

dyski do macierzy NAS zawierających od 1 do 8 napędów 

• Enterprise NAS HDD – 5 lat

dyski do macierzy NAS zawierających do 16 napędów

• Surveillance HDD – 3 lata

dyski przeznaczone do pracy w rejestratorach monitoringu wideo