Program Rescue dotyczy wybranych modeli (specjalnie oznaczonych, w odróżnieniu od ich zwykłych odpowiedników) wewnętrznych dysków Seagate do systemów monitoringu (Surveillance HDD) i do macierzy NAS (NAS HDD, Enterprise NAS HDD). Pomoc w wyborze odpowiedniego modelu zapewniają autoryzowani dystrybutorzy Seagate.

Ochrona w ramach programu Rescue, w zależności od modelu dysku, trwa od 3 do 5 lat i jest realizowana już od pierwszego dnia po zakupie. W tym czasie użytkownik ma prawo do skorzystania ze świadczonej w laboratoriach Seagate bezpłatnej usługi odzyskiwania danych. Jest świadczona niezależnie od tego w jaki sposób doszło do utraty danych (w wyniku działania wirusa, utraty struktury logicznej systemu plików, mechanicznej awarii napędu, zalania, upadku czy np. celowego zniszczenia dysku z monitoringu przez złodzieja w sklepie). Proces trwa około dwóch tygodni i w ponad 90 proc. przypadków kończy się sukcesem.

Aby skorzystać z usługi odzyskiwania danych, należy skontaktować się z telefoniczną linią wsparcia lub lokalnym przedstawicielem firmy Seagate, który doradzi, w jaki sposób najbezpieczniej dostarczyć dysk do laboratorium. Odzyskane dane zostaną przekazane właścicielowi na zewnętrznym dysku twardym, który staje się jego własnością.

 

Okres ochrony dysków Seagate programem Rescue Data Recovery

 

• NAS HDD – 3 lata

dyski do macierzy NAS zawierających od 1 do 8 napędów 

• Enterprise NAS HDD – 5 lat

dyski do macierzy NAS zawierających do 16 napędów

• Surveillance HDD – 3 lata

dyski przeznaczone do pracy w rejestratorach monitoringu wideo

 

 

Marcin Kaczor

 

Senior Sales Representative, Seagate

Świadczona przez różnego rodzaju zewnętrzne firmy usługa odzyskiwania danych z reguły kosztuje ok. 1 tys. zł, ale jej cena może przekroczyć nawet 5 tys. zł, jeśli określony przypadek jest wyjątkowo skomplikowany. Natomiast oferowany przez nas pakiet Rescue to rodzaj ubezpieczenia dla cennych zbiorów danych. Dzięki niemu użytkownik ma zagwarantowany dostęp do usługi odzyskania danych bezpłatnie, pokrywamy także koszty transportu uszkodzonego dysku oraz nowego, z wgraną odzyskaną zawartością. Usługa Rescue umożliwia naszym resellerom poszerzenie ich oferty, a w efekcie zwiększenie zysku.

Coraz więcej firm korzysta z macierzy dyskowych do przechowywania danych (najczęściej w postaci serwerów NAS). Struktura RAID, w którą połączone są znajdujące się w macierzy napędy, w założeniu ma gwarantować bezpieczeństwo danych, a więc możliwość ich odzyskania po awarii jednego, a czasem nawet dwóch dysków. Jednak w przypadku awarii kontrolera macierzowego lub nagłego zaniku prądu znajdujące się na dyskach dane mogą ulec uszkodzeniu.

Odzyskiwanie danych z macierzy RAID jest skomplikowanym zadaniem, ponieważ poszczególni producenci stosują różne wzorce zapisu informacji. Bez dogłębnej wiedzy na temat konfiguracji warstwy sprzętowej czy oprogramowania układowego próby odzyskania danych nie tylko nie powiodą się, lecz mogą wręcz spowodować pogorszenie sytuacji.

Laboratoria Seagate dysponują odpowiednim doświadczeniem, dzięki czemu w ramach programu Rescue są w stanie zagwarantować skuteczne odzyskanie danych z dowolnej macierzy, niezależnie od jej producenta czy zastosowanego poziomu struktury RAID. Usługa ta dotyczy wszystkich dysków z rodziny NAS HDD i Enterprise NAS HDD.

Bardzo ważną kategorią danych w firmie są informacje zapisane w rejestratorach monitoringu wideo. Wielokrotnie mogą przyczynić się do postawienia przestępcy przed sądem, ale jednocześnie dyski w tych rejestratorach narażone są na uszkodzenie np. przez złodzieja, który po włamaniu się do sklepu dostrzegł kamerę i system rejestrujący obraz. Dlatego Seagate objął programem Rescue wszystkie napędy do systemów monitoringu z rodziny Surveillance HDD. Gwarancja próby odzyskania z nich danych obowiązuje przez 3 lata od od chwili zakupu.

Dodatkowe informacje:

 

Marcin Kaczor,

Senior Sales Representative, Seagate,

marcin.kaczor@seagate.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą Seagate.