Na rynku dostępnych jest wiele skanerów dokumentowych, które różnią się nie tylko ceną, ale też jakością wykonania i funkcjonalnością. Od lat synonimem najwyższej jakości i niezawodności są urządzenia tej kategorii produkowane przez Fujitsu.

Skanery te przystosowane są do całodobowej pracy, niektóre modele z dziennym obciążeniem przekraczającym 100 tys. kartek. Dlatego urządzenia te muszą być maksymalnie wytrzymałe. Doświadczenie producenta, uzyskane przy projektowaniu i eksploatacji dużych skanerów przemysłowych, umożliwiło zaadaptowanie części rozwiązań (np. systemów prowadzenia papieru, mechanizmów separujących czy czujników wykrywających podwójne pobranie kartek) w mniejszych modelach biurowych.

Fujitsu nie poddało się globalnym trendom i swoje skanery nadal produkuje w Japonii. Dlatego precyzja wykonania i jakość poszczególnych elementów nie są u tego dostawcy tylko sloganem reklamowym. Na polskim rynku dodatkowym, mocnym atutem jest bardzo dobre wsparcie techniczne, z rozwiniętą ofertą usług serwisowych, oraz stała dostępność części eksploatacyjnych i ich łatwa wymiana. Pełny wachlarz usług w tym zakresie zapewnia Alstor – wieloletni dystrybutor skanerów Fujitsu w Polsce. Usługi świadczone są na najwyższym poziomie, co potwierdza przyznany działowi serwisu certyfikat jakości ISO 9001.

 

Seria fi do każdego dużego biura

Kompaktowe modele skanerów fi-7460 i fi-7480 to rozwiązania Fujitsu najnowszej generacji, należące do rodziny fi. Skanują odpowiednio do 9 i 12 tys. stron dziennie, dlatego doskonale nadają się do większości zadań biurowych (np. do skanowania dużej liczby standardowych dokumentów lub wielu różnych rodzajów dokumentów).

 

Bartłomiej Cholewa
Product Manager, Alstor

Od wielu lat krąży opinia, że tradycyjne dokumenty papierowe znikną, a wraz z nimi skanery. Jednak, wbrew prognozom analityków, sprzedaż skanerów dokumentowych nieprzerwanie rośnie. Wprawdzie duża część informacji jest już przetwarzana wyłącznie w postaci cyfrowej, ale wciąż są środowiska, w których powstaje dużo papierowych dokumentów. Potrzeba jeszcze wiele czasu, zanim w tym zakresie dokona się zmiana mentalności i przyzwyczajeń użytkowników. Często też konieczne będą zmiany w prawie nakazujące wybranym instytucjom przetwarzanie wyłącznie cyfrowych informacji.