Specjaliści zajmujący się kwestia-mi ochrony informacji zauważają, że oferowane obecnie rozwiązania zabezpieczające systemy IT i dane są niewystarczające, zbyt skomplikowane i nieefektywne. Praktycznie wszystkie raporty wskazują, że rezultatem tego stanu rzeczy jest pojawianie się coraz większej liczby incydentów, takich jak włamania do systemów i kradzież danych. Problem zaczyna dotykać wiele przedsiębiorstw z sektorów finansowego, medycznego i edukacji oraz instytucji rządowych, ale także sieci sprzedaży. Coraz więcej ataków odnotowywanych jest też w małych firmach.

 

Sophos na trzech filarach

Obserwując zmagania firm z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi ochrony systemów IT, Sophos postanowił zbudować nowy, centralny model zabezpieczeń, bazujący na trzech filarach. A zatem rozwiązanie ochronne musi być:

1. wszechstronne i kompletne – powinno zawierać wszystkie niezbędne składniki i funkcje, aby zaspokoić potrzeby przedsiębiorstw;

2. łatwe w obsłudze – prostota potrzebna jest we wszystkich obszarach, zarówno w procesie wdrażenia, w zarządzaniu i zapewnianiu dostępu użytkownikom, jak i w zakresie licencjonowania i wsparcia technicznego;

3. bardziej efektywne jako system – nowe funkcje są skuteczniejsze, gdy działają wspólnie i wymieniają informacje, a nie kiedy pracują jako niezależne produkty.

Inżynierom firmy Sophos udało się spełnić wszystkie wymienione warunki. Zapoczątkowano projekt Galileo, który scala rozwiązania sieciowe producenta, specjalnie zaprojektowane zabezpieczenia dla serwerów oraz bogaty w funkcje system ochrony użytkownika końcowego (wszystkie narzędzia znajdują się na zunifikowanej platformie Sophos Cloud).

W rezultacie powstało kompletne rozwiązanie, proste w zarządzaniu, działające jako jeden spójny system bezpieczeństwa, lepiej chroniący przedsiębiorstwa przed nowoczesnymi zagrożeniami – zarówno przed inteligentnym malware, jak i coraz powszechniejszymi zaawansowanymi atakami typu APT. Efekty pracy inżynierów tworzących projekt Galileo widać w rozwiązaniach Sophos już od początku 2015 r.