Właściciele placówek handlowych starają się chociażby bardziej spersonalizować sprzedaż i zdobywać wiedzę, kiedy określony klient odwiedza ich sklep. Dążą też do zapewnienia mu dużej swobody w zakupach, stawiając na samoobsługę przy kasie. Z kolei nowe rozwiązania w zakresie Digital Signage dają – w przekazie marketingowym – podobne do internetowych możliwości interakcji użytkownika z prezentowaną treścią. Internet do stacjonarnych sklepów wprowadzają także regulacje rządowe, według których wkrótce obowiązkowe będzie podłączenie do sieci wszystkich kas fiskalnych (co jednocześnie stwarza okazję do sprzedaży nowych urządzeń i powiązanych z nimi rozwiązań). Zmiany te otwierają przed firmami IT możliwość integrowania oprogramowania do obsługi nowych funkcji, np. wprowadzania coraz popularniejszych programów lojalnościowych dla klientów.

Z oczywistych względów w segmencie retailu zwiększa się zainteresowanie rozwiązaniami Digital Signage. Wyraźnie rośnie popyt na ekrany LED – coraz tańsze i charakteryzujące się coraz lepszą rozdzielczością. Klienci, którzy wybierają tego typu instalacje, cenią dużą jasność monitorów oraz swobodę aranżacji przestrzennej, co z kolei umożliwia im dobranie wymiarów wyświetlacza do konkretnych potrzeb. Ekrany LED są wykorzystywane zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i w zastosowaniach typu outdoor. Ich dużą zaletą jest prostota konstrukcji bazująca na wymienialnych modułach.

Sieci sklepów często decydują się na cienkoramkowe, wielkoformatowe monitory LFD. W takich ekranach, przeznaczonych do konstruowania ścian wideo, wykorzystuje się coraz cieńsze ramki i coraz jaśniejsze panele. Złożona z nich instalacja o dużej powierzchni może np. wyświetlać nagrania pokazu mody w proporcji 1:1. Mniejsze placówki handlowe interesuje najczęściej przekaz informacyjny – wykaz promocji czy „wiadomości dnia” przeplatane aktualną prognozą pogody, kursem walut itp.

System DS może składać się z wielu różnych elementów, co zapewnia resellerom bogaty wybór opcji sprzedażowych, wdrożeniowych i serwisowych. W instalacjach bardziej skomplikowanych niż monitor i podpięty do niego odtwarzacz potrzebny jest system do zarządzania emisją i przekazywania treści multimedialnych na nośniki, czyli ekrany DS w sieci sklepów. Będzie on wykorzystywać oprogramowanie producenta DS albo dostarczone przez integratora. Software odgrywa coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu tego typu rozwiązań, co zwiększa szanse na zyski resellerów i deweloperów. Dobranie „zaplecza”, czyli oprogramowania do zarządzania treściami i ich dystrybucji, staje się kluczowe przy wyborze rozwiązania.

Najwięksi rynkowi gracze decydują się zwykle na sprawdzone i przetestowane systemy uznanych producentów, które zapewniają im niezawodność i pełną gamę możliwości. Mniejsi odbiorcy często wybierają jeden z setek prostych programów oferowanych na rynku – tłumaczy Krzysztof Krupski, Business Unit Manager z AB.