Największe korzyści płynące z usług chmurowych mogą odnieść przede wszystkim małe i średnie firmy. Dzięki temu modelowi przetwarzania danych zyskały dostęp do rozwiązań klasy enterprise zarezerwowanych do tej pory dla dużych przedsiębiorstw. Ten nowy rynkowy segment to także prawdziwa szansa dla integratorów. Jest wiele argumentów, którymi mogą się posługiwać, składając oferty klientom. Infrastruktura informatyczna firm staje się coraz bardziej fragmentaryczna, ponieważ starają się poprawić wydajność pracowników, ale jednocześnie borykają się z ograniczeniami budżetowymi. Tymczasem zakup niewspółpracujących ze sobą rozwiązań oznacza, że mimo inwestycji przedsiębiorstwo nie generuje większych zysków. Dlatego integratorzy powinni zainteresować klientów pakietami agregującymi wiele usług od jednego dostawcy, z centralną konsolą zarządzającą.

Pracownicy obecnie wykonują służbowe zadania w różnych miejscach, niekoniecznie przy firmowym biurku. Oczekują elastycznych form współpracy i mobilności, chcą też korzystać z różnych urządzeń, np. rozpocząć edycję dokumentu w trakcie podróży komunikacją miejską na tablecie i kontynuować ją w biurze na komputerze. Praktyka pokazuje, że zapewnienie im takich możliwości sprawia, że pracują zdecydowanie bardziej efektywnie, co jest korzystne dla firm. Przeprowadzone przez Boston Consulting Group badania wykazały, że przedsiębiorstwa, których pracownicy aktywnie korzystają z nowych rozwiązań, rozwijają się średnio o 15 proc. szybciej niż bardziej konserwatywne firmy.

Dlatego subskrypcyjny model licencjonowania pakietu biurowego oraz uzupełnienie aplikacji o szereg usług było rewolucyjne i okazało się strzałem w dziesiątkę. Tworząc swoją ofertę, Microsoft nie zapomniał o małych firmach – do 300 stanowisk. Dla nich także powstało kilka odmian usługi dostosowanych do możliwości mniejszych podmiotów. Są to:

Office 365 Business – usługa zawierająca aktualizowane na bieżąco wszystkie aplikacje pakietu Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access oraz Publisher), dostęp do rozwiązania Sway, a także usługę przechowywania i udostępniania plików w chmurze (OneDrive for Business) o pojemności 1 TB, dzięki której można je współużytkować na wszystkich popularnych dziś platformach (Android, iOS i Windows); pliki automatycznie synchronizowane są z komputerem, w związku z tym możliwa jest praca również w trybie offline;

Office 365 Business Essentials – zapewnia użytkownikom aplikacje pakietu Office dostępne tylko przez przeglądarkę, a także rozwiązania do komunikacji: Exchange Online – pocztę elektroniczną klasy biznesowej (50 GB) z ochroną antyspamową i antywirusową, Skype for Business – czat, spotkania online (komunikator, audio- i wideokonferencje), Microsoft Teams – usługę do współpracy grupowej, OneDrive dla Firm i SharePoint – rozwiązania do przechowywania i udostępniania plików w chmurze; Planner i Microsoft To-Do – narzędzia do zarządzania zadaniami;

Office 365 Business Premium – połączenie funkcjonalności pakietów Business i Business Essentials z takimi dodatkami jak aplikacje biznesowe: Microsoft Bookings i Outlook Customer Manager.

Dzięki usługom Office 365, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą podjąć rozsądną decyzję dotyczącą sposobu wykonywania zadań przez pracowników, którego ewolucja może szybko przełożyć się na biznesowy sukces. Wymienione pakiety są bardzo łatwe we wdrożeniu i zarządzaniu, a także w sprzedaży przez resellerów i integratorów. Potwierdzają to statystyki – obroty wygenerowane przez firmy ze statusem Microsoft Cloud Solution Provider wzrosły o 234 proc. w skali roku.

 

Wsparcie oferowane partnerom Microsoft CPS przez Tech Data

  • Szkolenia biznesowe i techniczne (stacjonarne i online)
  • Wsparcie projektowe (biznesowe i techniczne)
  • Konsultacje projektowe (Azure, Office 365, Microsoft 365)
  • Wsparcie dla usług CSP w trybie 24/7 (jeden punkt kontaktowy dla partnera – telefon i e-mail)
  • Wsparcie przy migracji subskrypcji
  • System StreamOne do zarządzania usługami chmurowymi