Przedsiębiorstwa, które dostosowały się do obecnych warunków rynkowych, działają w trybie 24/7. W tym celu potrzebują stałego dostępu do wszystkich danych, z dowolnego miejsca i urządzenia. W momencie wystąpienia awarii najważniejsze aplikacje muszą zostać przywrócone do działania natychmiast. Nie może być mowy o oczekiwaniu na dostęp do nich przez kilka czy kilkanaście godzin, ponieważ – jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego w 2014 r. na zlecenie Veeam Software przez agencję ARC wśród małych i średnich firm – wiąże się to ze stratami sięgającymi kilkudziesięciu lub nawet kilkuset tysięcy złotych za każdą godzinę przestoju.

 

Dostępność tylko dla wybranych?

Dotychczas firmy, które chciały chronić kluczowe aplikacje przed przestojami, musiały inwestować miliony złotych w zaawansowane rozwiązania zapewniające wysoką dostępność danych (high availability). Na ich wdrożenie pozwolić sobie mogły tylko nieliczne przedsiębiorstwa, m.in. banki, dla których szczególnie ważne jest automatyczne przywrócenie dostępu do krytycznych danych w zaledwie kilka sekund. Równocześnie firmy o niższych przychodach zazwyczaj zabezpieczały infrastrukturę IT tradycyjnymi rozwiązaniami do backupu. Korzystanie z nich wiązało się z przywracaniem aplikacji do działania przez kilka godzin, ale czasami okazywało się, że odzyskanie wszystkich danych nie było możliwe.

Krzysztof Rachwalski

dyrektor regionalny Veeam Software w Europie Wschodniej

Aby skutecznie docierać do klientów, współpracujemy ze starannie dobraną grupą resellerów w ramach programu Veeam ProPartner. Uzyskują oni potrzebne wsparcie, w tym dostęp do szkoleń, programów certyfikacji oraz innych zasobów, które ułatwiają nawiązywanie współpracy z klientami końcowymi. Veeam nagradza też partnerów, którzy stale zwiększają kompetencje i inwestują swój czas w promowanie naszych rozwiązań. Aktywni resellerzy mają możliwość rejestrowania transakcji w celu uzyskania lepszej marży. Uzyskują także dostęp do środków marketingowych.