Oferowane przez Acronis oprogramowanie Access Advanced umożliwia stworzenie w przedsiębiorstwie usługi dostępu do plików oraz ich synchronizację i współużytkowanie. Środowisko to jest praktycznie nieskończenie skalowalne – może obejmować dowolną liczbę serwerów i dziesiątki tysięcy użytkowników (w tym współpracowników, klientów, partnerów i dostawców firmy). Co najważniejsze, proces przechowywania i udostępniania danych jest objęty rygorystyczną polityką ochrony. Pracownicy mogą bezpiecznie korzystać z plików firmowych za pomocą dowolnych urządzeń.

 

Elastyczny dobór platformy

Oprogramowanie Acronis Access Advanced uruchamiane jest na serwerze znajdującym się w firmowym centrum danych, dzięki czemu udostępniane przez nie zasoby chronione są korporacyjnym firewallem. Użytkownicy mają bardzo dużą swobodę korzystania z zasobów udostępnianych przez rozwiązanie Acronisu. Dzięki specjalnej aplikacji mają do nich dostęp za pośrednictwem telefonów i tabletów z systemami iOS (4.3 lub nowszym), Android (2.2 lub nowszym) i Windows Mobile, a także komputerów z systemami Windows XP Pro SP3, Vista, 7, 8 i 10 oraz Mac OS X (10.6 lub nowszym).

Artur Cyganek

dyrektor polskiego oddziału Acronis

Jedną z największych bolączek firm na całym świecie jest nonszalanckie podejście pracowników do przechowywania i przesyłania poufnych danych. Bardzo często do ich udostępniania wykorzystywane są popularne usługi chmurowe, które nie zapewniają odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Rozwiązanie Acronis Access gwarantuje pełną ochronę danych, a jednocześnie zapewnia takie same lub nawet rozszerzone funkcje usług chmurowych. W Polsce rozwiązanie to zostało wdrożone m.in. w banku PKO BP, gdzie z możliwości wymiany plików korzysta 5 tys. pracowników.