Gala odbyła się w szczególnym dla firmy momencie: niedawno minęła pierwsza rocznica podziału koncernu na HP Inc. i HP Enterprise. Jacek Żurowski, dyrektor zarządzający HP Inc Polska, ocenił minione 12 miesięcy pozytywnie. Wskazał na liczne produkty PC i z rynku druku, które firma wprowadziła w tym czasie na rynek. Poinformował też o udostępnieniu wybranych produktów w modelu DaaS (Device as a Service).

Polska w strukturach korporacji jest częścią regionu CEMA, do którego włączono 101 krajów o łącznej populacji 1,9 mld ludzi. Jak podał producent, aż 34 proc. populacji tego regionu to osoby w wieku lat 15 lub młodsze. Stanowią one dla korporacji i partnerów łakomy kąsek i w dużej części właśnie do nich w przyszłości będą kierowane różne nowości, takie jak HP Sprocket – niewielkie urządzenie, za pośrednictwem którego można drukować zdjęcia nawet na świeżym powietrzu, prosto z telefonu (ma pojawić się w sprzedaży już niebawem). Przedstawiciele HP Inc Polska zapowiedzieli również, że w sposób bardziej dynamiczny niż dotychczas koncern chciałby działać na rynku MŚP. W trakcie tegorocznej gali padły też deklaracje dotyczące spodziewanego wzrostu sprzedaży oryginalnych materiałów eksploatacyjnych.

Firma poinformowała o systematycznym upraszczaniu dostępu do systemów sprzedażowych dla partnerów, między innymi o uruchomieniu platformy HP Integrated Quoting, dzięki której można szybko uzyskać ceny specjalne w prowadzonych przez siebie transakcjach i postępowaniach przetargowych. W styczniu ma zostać rozesłana do partnerów ankieta dotycząca współpracy resellerów z polskim oddziałem HP Inc. Wyciągnięte z niej wnioski mają pomóc producentowi w modyfikacji zasad programu partnerskiego. Co jest o tyle istotne, że ok. 90 proc. sprzedaży koncernu w Polsce generowane jest właśnie za pośrednictwem autoryzowanych partnerów.

Firma cały czas monitoruje obecną sytuację na rynku pod kątem nowych możliwości działania i szuka takich, które ułatwią wzrost partnerom. Wśród nowości, które spełniają to założenie, warto wymienić nową linię Premium – eleganckich komputerów wysokiej klasy, a wśród nich Spectre 13. Duże nadzieje są wiązane z inwestycjami w segment komputerów do gier – Omen by HP – nową markę producenta. Koncern wprowadza też na rynek komputer mobilny Elite X3, który na tegorocznych targach Mobile World Congress zdobył aż 24 nagrody.