Dystrybutor zachęca partnerów do sprzedaży powiązanej z usługami i rozszerzania kompetencji w tym obszarze. Zapewnia przy tym, że rozbudowuje ofertę o produkty dla przedsiębiorstw, które umożliwiają odejście od sprzedaży pudełkowej. Zwłaszcza biznes projektowy, rozwiązania chmurowe oraz usługi powiązane ze sprzedażą sprzętu mogą przynieść resellerom i integratorom profity – zapewniają przedstawiciele dystrybutora. Jak twierdzą, w 2016 r. AB miało 16,45 tys. klientów, z czego 4 tys. kupujących w segmencie enterprise, czyli w ramach projektów. Zbigniew Mądry, wiceprezes AB, podkreśla, że liczba takich partnerów dynamicznie rośnie.

W sprzedaży projektowej dystrybutor koncentruje się zwłaszcza na wsparciu partnerów obsługujących małe i średnie przedsiębiorstwa. Wiceszef spółki zauważył, że producenci są coraz bardziej zainteresowani sprzedażą do MŚP, dostrzegając duży potencjał tego sektora. Stąd wybór zagadnień omawianych na konferencji: Digital Signage oraz „nowoczesna i bezpieczna infrastruktura IT” (m.in. IoT, rozwiązania sieciowe, bezpieczeństwo, zasilanie gwarantowane).

 

Digital Signage: do 30 proc. wzrostu

AB zapowiada zwiększenie zaangażowania na rynku Digital Signage. W tym celu podpisało umowę na dystrybucję systemów DS marki Samsung. Zamierza pozyskać nowych partnerów, którzy będą oferować te rozwiązania, i deklaruje, że mogą oni liczyć na finansowanie projektów na indywidualnych warunkach. Dystrybutor zorganizował ponadto dział techniczny Digital Signage, który pomaga partnerom w doborze sprzętu i odpowiada za wsparcie na różnych etapach projektu. Przedstawiciele AB podkreślali, że ten rynek rośnie rocznie o 25–30 proc.  Natomiast przedstawiciele Samsunga zachęcają m.in. do oferowania telewizji hotelowej, a także zwrócenia uwagi na pensjonaty, przychodnie i szpitale.

Zdaniem integratora

• Piotr Kempski, właściciel, Tronix Service

Z mojego doświadczenia wynika, że małe firmy, szczególnie te, których właścicielami są osoby ze starszego pokolenia, trudno jest przekonać do sprzedaży w modelu usługowym. Generalnie tacy klienci obecnie niewiele inwestują, jednak jeśli niedługo nastąpi wymiana

pokoleniowa w kadrze zarządzającej, młodzi właściciele chętnie zainwestują w nowości. Moim zdaniem w najbliższym czasie w MŚP będzie rosnąć sprzedaż komputerów, ze względu na wymagania organów skarbowych i ZUS. Zeznań podatkowych oraz dotyczących płatności składek nie będzie już można wysyłać z komputerów z Windows XP.