Akademia Integracji AB: kierunek enterprise
Dział Enterprise Business Group należy do najszybciej rozwijających się w strukturach AB. W roku finansowym 2015/2016 przychody dystrybutora ze sprzedaży produktów dla klientów biznesowych wyniosły 0,5 mld złotych.
W ostatnim roku finansowym (2015/2016), który zakończył się 30 czerwca, AB wypracowało przychód w wysokości 7,45 mld zł, co oznacza 11-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Zysk netto wyniósł 64,6 mln zł, a więc był o 5,5 proc. niższy niż rok wcześniej. Zarząd spółki twierdzi, że gdyby nie koszty związane z przeprowadzką do nowego centrum logistycznego w Magnicach, wynik netto sięgnąłby nieco ponad 69 mln zł.
– Utrzymujemy dynamikę wzrostu obrotów i zysków, dzięki czemu możemy inwestować w rozwój segmentu enterprise, zatrudniając silną grupę ludzi, a tym samym rozwijać się wraz z producentami. To pozwala nam poszerzać ofertę i zdobywać nowe obszary rynku – mówi Zbigniew Mądry, członek zarządu AB.
W ubiegłym roku wrocławska spółka kontrolowała 25 proc. rodzimego rynku dystrybucji, zaś rok wcześniej 21 proc. Przedstawiciele AB zwracają też uwagę na szybko rosnącą sprzedaż w dziale rozwiązań enterprise. Według nieoficjalnych danych udział dystrybutora w tym segmencie przekroczył w tym roku poziom 25 proc.
– W zakończonym roku finansowym przygotowaliśmy 500 ofert i przeszkoliliśmy2 tys. osób w naszym centrum szkoleniowym. W AB obsługą rynku enterprise zajmują się 53 osoby – wyliczał Zbigniew Mądry.
Ważną rolę w rozwoju grupy produktów dla odbiorców biznesowych odgrywa jednostka Presales & Solution Design. Do jej zadań należy wsparcie sprzedaży od strony operacyjnej i technicznej, a także prowadzenie szkoleń oraz prezentacji.
– Chcemy wspierać partnerów, oferując im nowe możliwości, a także dzielić się wiedzą, zasobami sprzętowymi i ludzkimi. Zamierzamy tworzyć rozwiązania i innowacyjne usługi, przynoszące zyski naszym partnerom – przekonuje Bartłomiej Bojarski, Business Unit Manager, Presales & Solution Design.
Jednym ze środków służących do realizacji tych celów jest Centrum Kompetencyjne AB, organizujące szkolenia, webinaria i spotkania z producentami. Kolejną inicjatywę stanowi Demo LAB.
– Udostępniamy naszym partnerom wydzieloną infrastrukturę fizyczną i wirtualną, aby mogli zapoznawać się z funkcjonalnością rozwiązań Aruba Networks, Dell, HPE, Fujitsu, VMware i Lenovo. Zdalny dostęp umożliwia testowanie poszczególnych środowisk przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę – tłumaczy Bartłomiej Bojarski.
HPE ukradło show
Podczas tegorocznej Akademii Integracji AB współpracujący z dystrybutorem producenci prezentowali najnowsze rozwiązania dla segmentu enterprise. Uczestnicy wydarzenia, wraz z firmą HPE, cofnęli się… co najmniej o kilkaset lat. W przedstawieniu „Gra o Tron WiFi by HPE & Aruba” wystąpiła „rodzina królewska”. „Królewicz”, który odgrywał pierwszoplanową rolę, wyruszył na poszukiwanie magicznego systemu Wi-Fi. Wrócił z dalekiej podróży po innych krajach, przywożąc ze sobą… system Aruba Networks.
Z kolei przedstawiciele Lenovo, Eatona oraz Della wybiegali myślami w przyszłość, prezentując produkty, które – ich zdaniem – już wkrótce mogą stać się hitami sprzedaży. Maciej Polak, PC Business Development Manager z Lenovo, przedstawił m.in. odporne na wstrząsy smartfony i notebooki biznesowe. Natomiast Marek Urbaszek inżynier systemowy z Della pochwalił się najnowszym systemem hiperkonwergentnym VxRail, który jeszcze do niedawna był produktem ze stajni EMC.
Podobne artykuły
Canon MegaTank, czyli po pierwsze użytkownik
Inżynierowie Canon, podczas prac nad konstrukcją drukarek Maxify i Pixma, postawili na optymalizację tzw. user exeprience. To przepustka do sukcesu na niezwykle konkurencyjnym rynku druku.
Dystrybutorzy liczą na poprawę koniunktury
Dystrybutorzy, ze względu na szereg czynników prowzrostowych, oczekują, że już w pierwszej połowie roku nastąpi wzrost wydatków firm i konsumentów na rozwiązania ICT. Na przeszkodzie może stanąć jedynie trudna do przewidzenia sytuacja międzynarodowa.
Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT: 12 filarów sukcesu!
Odpowiedź na pytanie: dlaczego dopiero po ponad 30 latach rozwoju kanału sprzedaży na polskim rynku IT powstał kanon dobrych praktyk partnerskich jest prosta: właśnie dlatego!