W ostatnim roku finansowym (2015/2016), który zakończył się 30 czerwca, AB wypracowało przychód w wysokości 7,45 mld zł, co oznacza 11-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Zysk netto wyniósł 64,6 mln zł, a więc był o 5,5 proc. niższy niż rok wcześniej. Zarząd spółki twierdzi, że gdyby nie koszty związane z przeprowadzką do nowego centrum logistycznego w Magnicach, wynik netto sięgnąłby nieco ponad 69 mln zł.

Utrzymujemy dynamikę wzrostu obrotów i zysków, dzięki czemu możemy inwestować w rozwój segmentu enterprise, zatrudniając silną grupę ludzi, a tym samym rozwijać się wraz z producentami. To pozwala nam poszerzać ofertę i zdobywać nowe obszary rynku – mówi Zbigniew Mądry, członek zarządu AB.

W ubiegłym roku wrocławska spółka kontrolowała 25 proc. rodzimego rynku dystrybucji, zaś rok wcześniej 21 proc. Przedstawiciele AB zwracają też uwagę na szybko rosnącą sprzedaż w dziale rozwiązań enterprise. Według nieoficjalnych danych udział dystrybutora w tym segmencie przekroczył w tym roku poziom 25 proc.

W zakończonym roku finansowym przygotowaliśmy 500 ofert i przeszkoliliśmy2 tys. osób w naszym centrum szkoleniowym. W AB obsługą rynku enterprise zajmują się 53 osoby – wyliczał Zbigniew Mądry.

Ważną rolę w rozwoju grupy produktów dla odbiorców biznesowych odgrywa jednostka Presales & Solution Design. Do jej zadań należy wsparcie sprzedaży od strony operacyjnej i technicznej, a także prowadzenie szkoleń oraz prezentacji.

– Chcemy wspierać partnerów, oferując im nowe możliwości, a także dzielić się wiedzą, zasobami sprzętowymi i ludzkimi. Zamierzamy tworzyć rozwiązania i innowacyjne usługi, przynoszące zyski naszym partnerom – przekonuje Bartłomiej Bojarski, Business Unit Manager, Presales & Solution Design.

 

Jednym ze środków służących do realizacji tych celów jest Centrum Kompetencyjne AB, organizujące szkolenia, webinaria i spotkania z producentami. Kolejną inicjatywę stanowi Demo LAB.

– Udostępniamy naszym partnerom wydzieloną infrastrukturę fizyczną i wirtualną, aby mogli zapoznawać się z funkcjonalnością rozwiązań Aruba Networks, Dell, HPE, Fujitsu, VMware i Lenovo. Zdalny dostęp umożliwia testowanie poszczególnych środowisk przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę – tłumaczy Bartłomiej Bojarski.

 

HPE ukradło show

Podczas tegorocznej Akademii Integracji AB współpracujący z dystrybutorem producenci prezentowali najnowsze rozwiązania dla segmentu enterprise. Uczestnicy wydarzenia, wraz z firmą HPE, cofnęli się… co najmniej o kilkaset lat. W przedstawieniu „Gra o Tron WiFi by HPE & Aruba” wystąpiła „rodzina królewska”. „Królewicz”, który odgrywał pierwszoplanową rolę, wyruszył na poszukiwanie magicznego systemu Wi-Fi. Wrócił z dalekiej podróży po innych krajach, przywożąc ze sobą… system Aruba Networks.

Z kolei przedstawiciele Lenovo, Eatona oraz Della wybiegali myślami w przyszłość, prezentując produkty, które – ich zdaniem – już wkrótce mogą stać się hitami sprzedaży. Maciej Polak, PC Business Development Manager z Lenovo, przedstawił m.in. odporne na wstrząsy smartfony i notebooki biznesowe. Natomiast Marek Urbaszek inżynier systemowy z Della pochwalił się najnowszym systemem hiperkonwergentnym VxRail, który jeszcze do niedawna był produktem ze stajni EMC.