W ostatnim roku finansowym (2015/2016), który zakończył się 30 czerwca, AB wypracowało przychód w wysokości 7,45 mld zł, co oznacza 11-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Zysk netto wyniósł 64,6 mln zł, a więc był o 5,5 proc. niższy niż rok wcześniej. Zarząd spółki twierdzi, że gdyby nie koszty związane z przeprowadzką do nowego centrum logistycznego w Magnicach, wynik netto sięgnąłby nieco ponad 69 mln zł.

Utrzymujemy dynamikę wzrostu obrotów i zysków, dzięki czemu możemy inwestować w rozwój segmentu enterprise, zatrudniając silną grupę ludzi, a tym samym rozwijać się wraz z producentami. To pozwala nam poszerzać ofertę i zdobywać nowe obszary rynku – mówi Zbigniew Mądry, członek zarządu AB.

W ubiegłym roku wrocławska spółka kontrolowała 25 proc. rodzimego rynku dystrybucji, zaś rok wcześniej 21 proc. Przedstawiciele AB zwracają też uwagę na szybko rosnącą sprzedaż w dziale rozwiązań enterprise. Według nieoficjalnych danych udział dystrybutora w tym segmencie przekroczył w tym roku poziom 25 proc.

W zakończonym roku finansowym przygotowaliśmy 500 ofert i przeszkoliliśmy2 tys. osób w naszym centrum szkoleniowym. W AB obsługą rynku enterprise zajmują się 53 osoby – wyliczał Zbigniew Mądry.

Ważną rolę w rozwoju grupy produktów dla odbiorców biznesowych odgrywa jednostka Presales & Solution Design. Do jej zadań należy wsparcie sprzedaży od strony operacyjnej i technicznej, a także prowadzenie szkoleń oraz prezentacji.

– Chcemy wspierać partnerów, oferując im nowe możliwości, a także dzielić się wiedzą, zasobami sprzętowymi i ludzkimi. Zamierzamy tworzyć rozwiązania i innowacyjne usługi, przynoszące zyski naszym partnerom – przekonuje Bartłomiej Bojarski, Business Unit Manager, Presales & Solution Design.