Na jesiennej edycji akademii partnerzy mogli poznać nowości, trendy i prognozy obejmujące wiele różnorodnych rozwiązań z portfolio dystrybutora. Prezentacje podzielono na trzy bloki tematyczne: Data Center, Next Generation i Security & Networking. Nowością była możliwość umówienia spotkań 1:1 z pomocą aplikacji Meeting 15.

Przy sporym zróżnicowaniu poruszanych zagadnień poszczególne prezentacje łączył wspólny mianownik. Otóż przyszłość należy do rozwiązań skrojonych na miarę potrzeb klienta, a producenci wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom, przygotowując ofertę, którą partnerzy mogą dostosować do oczekiwań różnych użytkowników. Integratorzy powinni skoncentrować się na transformacji biznesu klienta, a nie technologii i przedstawić mu nie tyle pojedynczy produkt, ile całe rozwiązanie. Kompleksowość (polegająca m.in. na łączeniu oferty różnych dostawców), łatwość zarządzania, skalowalność i elastyczność zyskują na znaczeniu. Rośnie przy tym rola usług, doradztwa i wiedzy partnerów. Kluczowe są również dane użytkowników i możliwość ich przetwarzania. Zachęcano, by partnerzy zainteresowali się nowymi i rozwijającymi się technologiami, takimi jak analityka, sztuczna inteligencja, IoT, chmura i bezpieczeństwo. Często zresztą wszystkie je łączy się w jednym rozwiązaniu.

 

Ile AI potrzebuje klient?

Przykładem rozwiązań „nowej generacji” jest Internet rzeczy. Według analityków Gartnera platforma IoT osiągnęła swoją dojrzałość w ciągu zaledwie trzech lat. Andrzej Bugowski, Director IoT & Analytics, East Region w Tech Dacie, przekonywał, że to dobry moment, żeby zainteresować się związaną z tym ofertą dystrybutora.

Ilu z was podczas spotkań z klientami zadało im pytanie: „Jak wiele sztucznej inteligencji jest potrzebnych w twojej firmie?”. Nie przegapcie tego momentu, który właśnie nadszedł – radził partnerom Andrzej Bugowski.

Jak informowano podczas prezentacji, Tech Data weszła we współpracę z producentami, przygotowując rozwiązania do transformacji biznesu, obejmujące IoT i analitykę, które nierozerwalnie się ze sobą łączą, a także szersze pakiety, obejmujące również infrastrukturę, oprogramowanie i usługi.

Przykładem takiego ekosystemu jest portfolio Dell Technologies, sięgające od przetwarzania brzegowego, przez rdzeń sieci, do chmury. Konsekwencją zmian w kierunku kompleksowości są też alianse kolejnych producentów. Przykładowo, platforma IoT Cumulocity od Software AG obejmuje narzędzia analityczne i oprogramowanie osadzone na serwerach Della, a całość rozwiązania jest „uszyta” dla klientów, których obsługą mogą zająć się partnerzy i – jak zapewniano – da się ją zastosować w każdej branży na potrzeby monitorowania i analiz.