Strategicznym celem Avayi jest obecnie aktywizacja integratorów, zarówno tych największych, jak też obsługujących rynek średnich przedsiębiorstw. Firmie zależy, aby jej partnerzy nie tylko wdrażali rozwiązania z dziedziny ujednoliconej komunikacji i contact center, ale też wykorzystywali udostępnione im narzędzia programistyczne do budowy własnych, innowacyjnych systemów o indywidualnych cechach – dopasowanych bardzo precyzyjnie do potrzeb ich klientów.

Dzisiaj wszystkie firmy powinny być bardzo uważne, aby nie przegapić żadnego z nowych trendów. Powinny bacznie obserwować poczynania konkurencji, żeby nie tylko móc za nią nadążyć, ale wręcz zawczasu zapewnić sobie pierwsze miejsce w peletonie. W tym kontekście chciałabym podkreślić, że mamy w Polsce kilku partnerów, z których możemy być bardzo dumni, bo aktywnie pomagają swoim klientom w budowaniu zaspokajających ich potrzeby, nowatorskich, zaawansowanych technicznie rozwiązań, przedstawianych później w postaci referencji w całej korporacji – mówi Małgorzata Tyszka-Połomska, dyrektor ds. współpracy z partnerami handlowymi w polskim oddziale Avayi.

Z kolei Fadi Moubarak, wiceprezes Avaya International ds. kanału dystrybucyjnego, podkreśla, że strategia rozwoju oferty integratorów, aby być skuteczna, musi być zbieżna z tą proponowaną przez producenta. Zakłada ona, że w 2019 r. – w ramach programu Avaya Edge – działania dostawcy będą skupione na trzech kluczowych obszarach: wdrażaniu rozwiązań wykorzystujących zasoby chmury obliczeniowej (głównie UCaaS i CCaaS), zachęcaniu partnerów, aby tworzyli własne specjalizowane systemy dla konkretnych branż (z wykorzystaniem udostępnionego przez producenta interfejsu API i pakietów SDK) oraz zwiększeniu interakcji z klientami, co ma zapewnić lepsze zrozumienie wyzwań biznesowych, którym stawiają czoła.

Dotychczas program Avaya Edge pozwolił firmie na znaczne zwiększenie zaangażowania w kanale dystrybucyjnym. W porównaniu z rokiem ubiegłym w 2018 liczba partnerów uprawnionych do uzyskiwania rabatów wzrosła o 281 proc. Z kolei odsetek integratorów, których wzrost obrotów z wdrożeń rozwiązań Avaya wyniósł ponad 10 proc., zwiększył się o 159 proc.

Celem naturalna interakcja

Producent ogłosił w grudniu br. wprowadzenie usługi Avaya Cloud Private (ACP), która umożliwia partnerom handlowym sprzedaż i wdrażanie spersonalizowanych rozwiązań UCaaS i CCaaS dużym przedsiębiorstwom, potrzebującym funkcjonalności większej niż ta cechująca podstawowe produkty. Jest to rozszerzenie dostępnych już wcześniej usług oferowanych w chmurze publicznej, których wzrost sprzedaży w ciągu minionego roku był aż siedmiokrotny.

Z kolei Nidal Abou-Ltaif, prezes firmy Avaya odpowiedzialny za międzynarodową działalność, podkreślał w rozmowie z CRN Polska, że celem producenta jest umożliwienie klientom stosowania każdego kanału komunikacji – zarówno do współpracy, jak też interakcji z ich kontrahentami.

Chcemy wykorzystywać do tego nie tylko zwykłe telefony czy terminale wideo, ale także różne urządzenia typu PoS lub na przykład bankomaty. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji można stworzyć chatboty, które z łatwością rozwiążą wiele problemów użytkowników, zapewniając im jednocześnie wrażenie obcowania z drugim człowiekiem, a nie z maszyną – wyjaśnia Abou-Ltaif.

Dla partnerów, którzy chcą zaangażować się w dostarczanie tego typu rozwiązań, producent przygotował specjalne programy DevConnect i AI Connect. Zadeklarował też kontynuowanie rozwoju obecnej już w jego ofercie gamy urządzeń Avaya Desktop Experience oraz wprowadzenie do portfolio rodziny interaktywnych terminali komunikacyjnych Avaya Vantage, do zastosowania w wielu dziedzinach: biurach, hotelarstwie, placówkach handlowych i ochronie zdrowia.