Avaya znów na prostej
Perturbacje związane z ubiegłoroczną restrukturyzacją zadłużenia należą już do przeszłości – przekonywali przedstawiciele producenta podczas Avaya Partner Summit. Firma koncentruje się teraz na rozbudowie oferty oraz zmianach w programie partnerskim.
Strategicznym celem Avayi jest obecnie aktywizacja integratorów, zarówno tych największych, jak też obsługujących rynek średnich przedsiębiorstw. Firmie zależy, aby jej partnerzy nie tylko wdrażali rozwiązania z dziedziny ujednoliconej komunikacji i contact center, ale też wykorzystywali udostępnione im narzędzia programistyczne do budowy własnych, innowacyjnych systemów o indywidualnych cechach – dopasowanych bardzo precyzyjnie do potrzeb ich klientów.
– Dzisiaj wszystkie firmy powinny być bardzo uważne, aby nie przegapić żadnego z nowych trendów. Powinny bacznie obserwować poczynania konkurencji, żeby nie tylko móc za nią nadążyć, ale wręcz zawczasu zapewnić sobie pierwsze miejsce w peletonie. W tym kontekście chciałabym podkreślić, że mamy w Polsce kilku partnerów, z których możemy być bardzo dumni, bo aktywnie pomagają swoim klientom w budowaniu zaspokajających ich potrzeby, nowatorskich, zaawansowanych technicznie rozwiązań, przedstawianych później w postaci referencji w całej korporacji – mówi Małgorzata Tyszka-Połomska, dyrektor ds. współpracy z partnerami handlowymi w polskim oddziale Avayi.
Z kolei Fadi Moubarak, wiceprezes Avaya International ds. kanału dystrybucyjnego, podkreśla, że strategia rozwoju oferty integratorów, aby być skuteczna, musi być zbieżna z tą proponowaną przez producenta. Zakłada ona, że w 2019 r. – w ramach programu Avaya Edge – działania dostawcy będą skupione na trzech kluczowych obszarach: wdrażaniu rozwiązań wykorzystujących zasoby chmury obliczeniowej (głównie UCaaS i CCaaS), zachęcaniu partnerów, aby tworzyli własne specjalizowane systemy dla konkretnych branż (z wykorzystaniem udostępnionego przez producenta interfejsu API i pakietów SDK) oraz zwiększeniu interakcji z klientami, co ma zapewnić lepsze zrozumienie wyzwań biznesowych, którym stawiają czoła.
Dotychczas program Avaya Edge pozwolił firmie na znaczne zwiększenie zaangażowania w kanale dystrybucyjnym. W porównaniu z rokiem ubiegłym w 2018 liczba partnerów uprawnionych do uzyskiwania rabatów wzrosła o 281 proc. Z kolei odsetek integratorów, których wzrost obrotów z wdrożeń rozwiązań Avaya wyniósł ponad 10 proc., zwiększył się o 159 proc.
Celem naturalna interakcja
Producent ogłosił w grudniu br. wprowadzenie usługi Avaya Cloud Private (ACP), która umożliwia partnerom handlowym sprzedaż i wdrażanie spersonalizowanych rozwiązań UCaaS i CCaaS dużym przedsiębiorstwom, potrzebującym funkcjonalności większej niż ta cechująca podstawowe produkty. Jest to rozszerzenie dostępnych już wcześniej usług oferowanych w chmurze publicznej, których wzrost sprzedaży w ciągu minionego roku był aż siedmiokrotny.
Z kolei Nidal Abou-Ltaif, prezes firmy Avaya odpowiedzialny za międzynarodową działalność, podkreślał w rozmowie z CRN Polska, że celem producenta jest umożliwienie klientom stosowania każdego kanału komunikacji – zarówno do współpracy, jak też interakcji z ich kontrahentami.
– Chcemy wykorzystywać do tego nie tylko zwykłe telefony czy terminale wideo, ale także różne urządzenia typu PoS lub na przykład bankomaty. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji można stworzyć chatboty, które z łatwością rozwiążą wiele problemów użytkowników, zapewniając im jednocześnie wrażenie obcowania z drugim człowiekiem, a nie z maszyną – wyjaśnia Abou-Ltaif.
Dla partnerów, którzy chcą zaangażować się w dostarczanie tego typu rozwiązań, producent przygotował specjalne programy DevConnect i AI Connect. Zadeklarował też kontynuowanie rozwoju obecnej już w jego ofercie gamy urządzeń Avaya Desktop Experience oraz wprowadzenie do portfolio rodziny interaktywnych terminali komunikacyjnych Avaya Vantage, do zastosowania w wielu dziedzinach: biurach, hotelarstwie, placówkach handlowych i ochronie zdrowia.
Podobne artykuły
Praca hybrydowa, czyli biuro po nowemu
Eksperci nie mają wątpliwości – przyszłość pracy jest hybrydowa, a zmiana dotknie niemal każdą firmę. Gdy w nowej rzeczywistości biuro staje się centrum współpracy, innowacji i spotkań, cyfrowe technologie mogą podczas pracy stacjonarnej zmieniać i poszerzać doświadczenia ich użytkowników.
Rynek UCC wchodzi w nową fazę
Powszechna praca hybrydowa sprawi, że sprzedaż rozwiązań UCC wzrośnie niemal dwukrotnie w ciągu 5 lat. Należy się też spodziewać, że wybory klientów będą bardziej przemyślane niż na początku pandemii.
Avaya Experience Builders – usługowa platforma dla partnerów i programistów
Platforma Avaya Experience Builders umożliwia stworzenie ekosystemu pozwalającego firmom osiągać lepsze wyniki biznesowe w branżach, w których priorytetem jest komfort klientów i doświadczenie podczas korzystania z usług.