AWS: doceniamy lojalnych partnerów
Podczas ubiegłotygodniowej konferencji AWS re:Invent 2019 w Las Vegas usługodawca zapowiedział rozszerzenie swojego programu partnerskiego AWS Partner Network (APN) o kilka nowych elementów. Szansę na szybszy rozwój biznesu uzyskały startupy oraz firmy zapewniające integrację swoich produktów z usługami AWS. Rozszerzono także program kompetencyjny.
Jedną z głównych nowości w programie partnerskim Amazon Web Services jest uruchomienie specjalnej sekcji partnerskiej dla startupów (APN Global Startup Program) oferujących swoim klientom przynajmniej jeden produkt bazujący na usługach oferowanych przez AWS. Firma gwarantuje im łatwy dostęp do zasobów dla partnerów, m.in. wiele poradników edukujących w zakresie oferowanych rozwiązań oraz możliwość udziału w kampaniach marketingowych, z których wcześniej mogli korzystać wyłącznie najwięksi partnerzy AWS o statusie ISV (Independent Software Vendor). Po pewnym czasie zaś otrzymają regularny status partnerski w programie APN.
Firmom, które dołączą do APN Global Startup Program, przydzielony zostanie Partner Development Manager (PDM), który będzie dla nich pierwszym punktem kontaktu, zaś jego zadaniem będzie dbanie o zapewnienie oczekiwanego wsparcia w zakresie zapewnienia zgodności oferowanych produktów z usługami AWS, wsparcie przy wprowadzaniu produktów na rynek oraz ułatwienia w zakresie sprzedaży.
AWS zdefiniował trzy wymogi, które musi spełnić startup, żeby mógł stać się członkiem nowego programu. Pierwszy to konieczność posiadania wsparcia finansowego z zewnętrznej instytucji (banku lub funduszy inwestycyjnego). Drugi – przynajmniej jeden bazujący na rozwiązaniach AWS produkt musi być już dostępny dla klientów w standardowej ofercie i w pełnej wersji. Trzeci wymóg to deklaracja zarządu danej firmy, że w przyszłości będzie kontynuowała współpracę z AWS, gdzie tylko to będzie możliwe, a także wyznaczy odpowiedzialne za nią osoby.
– Na uczestniczenie danej firmy w programie dla startupów zawsze musimy wyrazić zgodę – podkreślił w rozmowie z CRN Polska Doug Yeum, Head of AWS Worldwide Channels and Alliances. – Chcemy zagwarantować, że tylko firmy deklarujące pełne zaangażowanie zostaną jego członkami. Zdajemy sobie sprawę, że ze startupami kojarzy się głównie Dolina Krzemowa, ale w żaden sposób nie wykluczamy tego, żeby w nowym programie uczestniczyły firmy z Europy, a więc także z Polski.
Kolejną ważną nowością jest AWS Service Ready. Jest to system rekomendacyjny dla partnerów technologicznych z całego świata (APN Technology Partners), którzy zapewniają integrację swoich produktów z usługami AWS. Firma deklaruje, że będzie aktywnie promować rozwiązania, które zostaną zakwalifikowane do tego programu i zweryfikowane przez zatrudnionych przez nią architektów rozwiązań oraz wykażą się wysoką dostępnością oraz skalowalną architekturą. W momencie startu tej oferty rozpoczęto promocję rozwiązań zintegrowanych z usługami AWS PrivateLink i Amazon Redshift, a wkrótce dołączą do nich AWS Lambda, Amazon RDS i AWS Outposts.
AWS zapowiedział także dwie nowe dziedziny specjalizacji dla partnerów: AWS Retail Competency (obsługa placówek handlowych) oraz AWS Disaster & Public Safety Competency (dla firm specjalizujących się w tworzeniu rozwiązań dla służb publicznych, a także organizacji zwalczających skutki kataklizmów).
Podobne artykuły
Puls branży IT
Istotne trendy rynkowe – produktowe, technologiczne, biznesowe – w oparciu o dane pochodzące z renomowanych agencji analitycznych, organizacji branżowych i globalnych mediów, dotyczące przede wszystkim Europy i Polski.
AWS: GenAI będzie wszędzie
Generatywna sztuczna inteligencja była głównym tematem dorocznej konferencji Amazon Web Services re:Invent 2023, choć omawiano też planowane zmiany w programach partnerskich.
Prezes AWS: Chmura jest panaceum na ekonomiczną niepewność
Ubiegłotygodniowa konferencja AWS re:Invent 2022 zorientowana była wokół nowych usług chmurowych, świadczonych przez lidera tego rynku, posiadającego obecnie 34 proc. udziałów. Niemal na każdym kroku przedstawiciele firmy podkreślali możliwość uzyskania dodatkowych przychodów z oferowania tych usług przez partnerów.