Commvault w nowej odsłonie
Ostatnie miesiące upłynęły w firmie Commvault pod znakiem zmian. W portfolio pojawiły się nie tylko kolejne produkty, ale również zupełnie nowa marka.
W lutym 2019 roku stery Commvaulta przejął Sanjay Mirchandani, który zastąpił na fotelu prezydenta i CEO Boba Hammera – menedżera przez ponad dwie dekady kierującego przedsiębiorstwem. W lipcu firma zaprezentowała nowy program partnerski, dwa miesiące później poinformowała o przejęciu startupu Hedvig, zaś w październiku wprowadziła na globalny rynek markę – Metallic.
– Ogromny wpływ na rynek IT mają nowe trendy, takie jak- multi-cloud, natywne aplikacje chmurowe, automatyzacja, DevOps. Stawiają one wyzwania wobec dostawców rozwiązań do ochrony danych, którzy muszą sobie poradzić z fragmentaryzacją zasobów cyfrowych, złożonością zarządzania, deficytem specjalistów w działach IT czy gotowością do odzyskania plików. – tłumaczy szybkie tempo zmian Chris Powell, CMO w Commvault.
Choć firma posiada ustabilizowaną pozycję w segmencie rozwiązań do zarządzania i ochrony danych, aczkolwiek rosnące potrzeby klientów, a także ofensywa nowej fali producentów ( Cohesity, Rubrik), nie pozwalają na bezczynność. Flagowym produktem Commvaulta jest oprogramowanie Complete Backup & Recovery – system zapewniający kompleksową ochronę danych znajdujących się na komputerach PC, serwerach fizycznych i wirtualnych, pracujących w różnych środowiskach IT.
W portfolio producenta znajdują się też Commvault Activate, narzędzie służące do analizy danych pochodzących z różnych źródeł: plików, e-maili, urządzeń końcowych, baz danych, chmur publicznych czy witryn internetowych. Jednak podczas spotkania z dziennikarzami w Menlo Park, menedżerowie amerykańskiego producenta skoncentrowali się na innych rozwiązaniach.
Nowe karty w talii Commvaulta
W obecnych czasach coraz mniej firm decyduje się na przechowywanie danych w pojedynczej lokalizacji. W większości przypadków przedsiębiorcy korzystają z rozwiązań hybrydowych, przesuwając część zasobów cyfrowych do zewnętrznego usługodawcy. Nowym zjawiskiem szybko przybierającym na sile jest korzystanie z usług chmurowych oferowanych przez kilku dostawców. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez RightScale aż 84 proc. przedsiębiorstw posiada strategię dotyczącą multi-cloudu. Do nowych warunków muszą dostosować się dostawcy systemów do ochrony danych, co nie jest łatwym zadaniem. Commvault, aby nadążyć za tempem zmian zachodzących w segmencie systemów do zarządzania i ochrony danych, wykonał dwa kroki. Pierwszym jest zakup startupu Hedvig za 225 milionów dolarów. Co ciekawe, jest to pierwsze akwizycja w 23 letniej historii firmy.
Hedvig powstał w 2012 roku, a jego flagowym produktem jest Hedvig Distributed Storage Platform. System obsługuje pliki, bloki oraz obiekty w środowisku lokalnym, a także w chmurach AWS, Azure oraz Google, łącząc zasoby pamięci we wspólną pulę. Oprogramowanie oferuje m.in usługi replikacji, przywracania po awarii, kompresji oraz deduplikacji.
– Rozwiązanie opracowane przez Hedvig pozwoli nam dotrzeć do klientów, którzy dystrybuują dane w wielu serwerowniach, różnych obszarach geograficznych, w tym także środowiskach chmury publicznej. Dzięki połączeniu technologii Commvault oraz Hedvig będą mogli zapisywać i odzyskiwać dane w dowolnej lokalizacji przy zachowaniu elastyczności i optymalizacji. Hedvig jest dojrzałym produktem, a jedynym słabym punktem była strategia marketingowa – wyjaśnia Chris Powell,
Założycielem startupu jest nietuzinkowa postać – Lavinash Lakshman. To twórca nierelacyjnej bazy danych Cassandra dla Facebooka, a także współautor Amazon Dynamo NoSQL. Wraz z przejęciem objął w Commvault stanowisko Chief Storage Strategist
Jednym z najbardziej intratnych obszarów na rynku ochrony odzyskiwania danych jest oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych z SaaS. O ile konkurenci Commvaulta tworzą specjalne grupy produkty adresowane dla aplikacji chmurowych, o tyle zdecydował się wdrożyć nową markę Metallic. W ramach tego brandu firma oferuje trzy usługi Core, Office 365 oraz Endpoint Backup & Recovery. Klienci mogą wybrać roczną lub miesięczną subskrypcją.
– Produkty z oferty Mettalic sprzedajemy wyłącznie za pośrednictwem naszych partnerów. Mogą oni skorzystać z wersji trial dostępnej na witrynie internetowej. Oferujemy też automatyzowany mechanizm kierowania potencjalnych klientów do partnerów. Naszymi globalnymi dystrybutorami są Ingram Micro i Arrows. Ale jeśli na lokalnym rynku, także w Polsce, działają inni dystrybutorzy, to oczywiście nie widzimy żadnych przeszkód, żeby oferowali nasze usługi. – wyjaśnia Rob Kaloustian, Senior VC and General Manager of Metallic.
Podobne artykuły
Backup na nośniki flash to (już) nie utopia
Huawei ma w ofercie innowacyjne rozwiązanie do backupu danych, przeznaczone dla firm oczekujących wyjątkowej trwałości i wydajności systemu ochrony informacji. Jego unikalną cechą jest możliwość wyboru pamięci SSD jako wyłącznego nośnika kopii zapasowych.
Ceny SaaS wznoszą się ponad obłoki
Ostatnie miesiące przyniosły ze sobą podwyżki cen oprogramowania oferowanego w modelu chmurowym. Doszło do tego, że niektórzy szefowie działów IT rozważają zerwanie umów i znalezienie alternatywy.
Dane w trendzie wzrostowym
Wartość danych wzrasta, a wraz z nią koszty związane z ich zabezpieczaniem. Firmy w najbliższych latach będą musiały udźwignąć ten ciężar.