A zadanie nie jest proste, bo dużemu przyrostowi danych w przedsiębiorstwach (analitycy szacują, że w 2017 ich wolumen powiększył się o 53 proc.) wcale nie towarzyszy proporcjonalna zwyżka budżetów IT (te urosły w ubiegły roku zaledwie o 3 proc.). Dlatego trzeba szukać innych modeli sprzedaży, zwłaszcza subskrypcyjnych, wykorzystując dostosowane do nich produkty z portfolio Commvaulta. Pomocą w skutecznym zarabianiu ma być nowy program partnerski, który wystartował we wrześniu ubiegłego roku z myślą o wsparciu oferty usługowej.

Wreszcie nie można zapominać o zbliżającym się terminie wejścia w życie rozporządzenia RODO, które powinno stymulować wzrost zainteresowania zaawansowanymi rozwiązaniami do ochrony danych, które ułatwiają zachowanie zgodności z nowymi przepisami. Dodatkowym argumentem w rozmowach z potencjalnymi klientami powinna być dostępność w Polsce pierwszej i drugiej linii wsparcia ze strony specjalistów Commvaulta. Może to mieć duże znacznie zwłaszcza dla użytkowników z sektora publicznego.

Według producenta, odpowiedzią na problemy klientów ze skutecznym backupem i odtwarzaniem danych czy archiwizacją są w coraz większym stopniu systemy wykorzystujące chmurę i tworzone w modelu hipekonwergentnym. A jeśli nieuchronna staje się w firmach migracja wielu aplikacji do chmury, to podążają za nimi także dane. Oferta Commvaulta ma ułatwiać tworzenie środowisk hybrydowych, czyli łączących zasoby lokalne z chmurowymi, usprawniając przenoszenie danych do chmury i pomiędzy różnymi chmurami (klient nie musi na stałe wiązać się z konkretnym dostawcą clouda, ograniczając w ten sposób swój wybór i godząc się na dyktat cenowy).

Specjaliści Commvaulta chcą też, żeby partnerzy producenta stawali się dla swoich klientów dostawcami usług z chmury i oferuje im narzędzia oraz model licencyjny do sprzedaży usług ochrony danych w modelu abonamentowym.

Z kolei na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania hiperkonwergentne, czyli gotowe do szybkiego wdrożenia platformy all-in-one, odpowiada technologia Commvault HyperScale. Nowe rozwiązanie ma oferować klientom niższe koszty, łatwość użytkowania i zarządzania oraz proste skalowanie. Dostępne jest jako appliance (rozwiązanie do obsługi do 100 TB danych) oraz jako oprogramowanie (w przypadku większych wdrożeń) instalowane przy użyciu referencyjnych architektur sprzętowych czołowych dostawców infrastruktury. Commvault HyperScale jest sprzedawane przede wszystkim w modelu abonamentowym.

Część oficjalną spotkania zakończyło wręczenie nagród dla wyróżniających się partnerów.

Galeria zdjęć z konferencji