Dostawca chwali się, że rozwiązania Datalogic są wykorzystywane w co trzecim supermarkecie i sklepie na świecie. W polskim sektorze retail, gdy chodzi o rozwiązania instalowane na stoiskach kasowych, dostawca szacuje swój udział w rynku aż na 80–90 proc. W tej branży jednym z największych klientów producenta jest portugalska Biedronka.

Na konferencji zorganizowanej z okazji otwarcia nowego biura Cosimo Capuzzello, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA, zwrócił uwagę, że producent opiera się na partnerach i bardzo na nich liczy. Podkreśla, że w takich zastosowaniach, jak handel, logistyka czy automatyzacja produkcji, duża część projektu zależy od stworzenia aplikacji dla urządzeń Datalogic, a to zadanie właśnie dla partnerów. W kontekście takiej współpracy przedstawiciele dostawcy wymieniali m.in. warszawską spółkę Comp, ważnego partnera Datalogic w Polsce.

Inwestycja w nowe biuro ma podkreślać, jak ważny dla producenta i jego dalszego rozwoju jest nasz region. Przedstawiciele firmy przyznają, że z uwagi na duże znaczenie polskiego rynku dla jej dalszego rozwoju otwarcie lokalnego oddziału powinno nastąpić wcześniej.

– Budynek w centrum Warszawy pokazuje naszą obecność na rozwijającym się polskim rynku i jednocześnie umożliwia naszemu zespołowi sprzedaży oraz zespołowi technicznemu zademonstrowanie szerokiej gamy rozwiązań dla handlu detalicznego, transportu, logistyki, produkcji oraz opieki zdrowotnej – dodaje Krzysztof Tkotz, Regional Manager Eastern Europe.

Idą za tym zapewnienia, że otwarcie przedstawicielstwa w Polsce oznacza, iż dotychczasowi partnerzy producenta mogą liczyć na większe wsparcie. Poza tym Datalogic będzie dążyć do powiększenia kanału partnerskiego w Polsce o nowych resellerów, integratorów oraz partnerów tworzących oprogramowanie dla rozwiązań włoskiej marki. Nadal jednak pozostanie grono klientów końcowych, którzy ze względu na skalę czy specyfikę projektów będą obsługiwani bezpośrednio lub z ograniczonym udziałem integratorów.

 

Nacisk na badania i rozwój

Powstały w 1972 r. we Włoszech Datalogic jest światowym potentatem w branży automatycznego gromadzenia i przetwarzania danych. Koncentruje się na produkcji systemów do automatycznego przechwytywania danych (Automatic Data Capture) oraz urządzeń automatyki przemysłowej (Industrial Automation). Odbiorcami produktów tej marki są przede wszystkim firmy z czterech sektorów: handlu, transportu i logistyki, przemysłu (automatyzacja produkcji) i ochrony zdrowia.

Rozwiązania znajdują zastosowanie także w innych branżach, a na ofertę składają się: czytniki kodów kreskowych, komputery przenośne, różnego rodzaju czujniki, systemy wizyjne i laserowe urządzenia znakowania. Firma działa bezpośrednio w ponad 30 krajach, ale sprzedaje swoje produkty do ponad 120 państw. W Polsce rozwiązania Datalogic są obecne od 20 lat, przy czym od 2011 r. dystrybutorem produktów tej marki w Polsce jest RRC.

W ubiegłym roku Grupa Datalogic odnotowała przychody w wysokości 535,1 mln euro, z czego ponad 48 mln euro zostało przeznaczonych na badania i rozwój.