Polscy integratorzy znają możliwości macierzy dyskowych VNX, systemów Data Domain czy serwerów PowerEgde. Natomiast ich wiedza na temat produktów Dell EMC Networking jest raczej znikoma. Producent odrabia więc zaległości, rozpoczynając działania mające na celu popularyzację sprzętu sieciowego wśród partnerów. W tym celu w kwietniu odbyło się inauguracyjne spotkanie Net Master, w którym uczestniczyli eksperci techniczni oraz handlowcy z firm oferujących rozwiązania Dell EMC. Współorganizatorem konferencji było S4E.

Dell EMC jest wprawdzie jednym z liderów branży informatycznej, ale ostra konkurencja, a także dynamika zmian w segmencie IT sprawiają, że żaden gracz nie może czuć się komfortowo. Świetnym przykładem jest ekspansja chmury publicznej, która zmieniła układ sił na rynku nowych technologii. Nowicjusze nie tylko psują krew producentom zasiedziałym, ale wyznaczają też nowe trendy, takie jak np. wzrost roli oprogramowania. 

– Najdłużej odporne na zmiany były sieci. Jednak również w tym segmencie rynku software zaczyna przejmować inicjatywę. Wierzymy, że infrastruktura sieciowa będzie otwarta, dlatego wychodzimy ze świata rozwiązań zamkniętych. W przeciwieństwie do naszej konkurencji – podkreśla Tomasz Pietrzak, pełniący u producenta rolę solutions directora. 

Dell EMC dopiero włącza się do poważnej rywalizacji w segmencie infrastruktury sieciowej. Producent opiera swoją ofertę na rozwiązaniach wchłoniętej w 2011 r. firmy Force 10 Networks. 

Dell EMC jako jedyna firma promuje ideę otwartej sieci. Chcemy wykorzystywać nowe trendy i wokół nich budować cały ekosystem. Nie zamierzamy się cofać i walczyć jedynie ceną lub licytować się na liczbę portów PoE – zapewnia Jarosław Dankowski, Dell EMC Networking Country Sales Manager.

Producent oddzielił sprzęt sieciowy od oprogramowania, umożliwiając tym samym instalację na przełącznikach nie tylko własnego systemu operacyjnego, ale także software’u firm trzecich. Urządzenia Dell EMC przystosowane są do współpracy z sześcioma systemami operacyjnymi. Przy czym partnerzy kuszeni są nie tylko uniwersalnością, ale również marżami.