Dell EMC przedstawia program partnerski
Firma Dell EMC przedstawiła nowy, zintegrowany program partnerski – Dell EMC Partner Program.
Program partnerski obejmuje trzy poziomy, które noszą nazwy Titanium, Platinum i Gold. Na poziomie Titanium wprowadzono zaś dodatkowo nowy, ekskluzywny status Titanium Black, dostępny dla nielicznego grona partnerów.
Korzyści dla partnerów — dostawców rozwiązań — obejmują rabaty, mające na celu motywowanie do pozyskiwania nowych transakcji, sprzedaży usług (w tym konsultingowych, wdrożeniowych i serwisowych), uczestnictwa w kursach oraz oferowania pełnej gamy produktów i usług. Każdy kolejny poziom uczestnictwa w programie gwarantuje dodatkowe korzyści.
Ujednolicony program obejmuje całą społeczność partnerów Dell EMC, w tym dostawców rozwiązań, dostawców usług w chmurze, dostawców usług strategicznych w modelu outsourcingu, producentów OEM, integratorów systemów i partnerów dystrybucyjnych. Program przewiduje specjalne ścieżki z określonymi korzyściami i elementami motywacyjnymi w zależności od rodzaju partnera i poziomu programu.
Partnerzy dystrybucyjni
Program dla partnerów dystrybucyjnych przewiduje rabaty podstawowe już od pierwszej transakcji, akceleratory wzrostu dla wybranych partnerów oraz rabaty uzależnione od branży i rodzaju usług. Ponadto program obejmuje naliczane kwartalnie fundusze na działania marketingowe, które mogą być wykorzystane na takie działania jak aktywizacja, generowanie popytu i zwiększanie zatrudnienia. Wszyscy partnerzy dystrybucyjni akredytowani przez Dell EMC uzyskują status Autoryzowanego Dystrybutora. Dell EMC planuje skonsolidowanie listy partnerów dystrybucyjnych w ramach nowego programu oraz ściślejszą współpracę z kluczowymi globalnymi dystrybutorami.
Przejrzystość
Dell EMC zamierza nagradzać partnerów za zdobywanie nowych klientów. Program rejestrowania transakcji, który obejmuje w pełni zintegrowany i usprawniony proces oraz globalny zbiór zasad Partner Code of Conduct, ułatwia ochronę partnerów aktywnie promujących produkty i rozwiązania Dell EMC wśród swoich klientów. Partnerzy mający zarejestrowane i zatwierdzone potencjalne transakcje korzystają nie tylko z upustów cenowych, lecz także z ochrony przed konfliktami interesów związanymi ze sprzedażą bezpośrednią.
Usługi
Partnerzy mogą budować głębsze relacje, zapewniać klientom większe korzyści oraz zwiększać przychody dzięki rozszerzeniu swojej oferty o usługi Dell EMC. Nowy program pozwala partnerom wybrać sposób wykorzystania możliwości rozwoju poprzez usługi. Dzięki sprzedaży usług Dell EMC partnerzy mogą uzyskiwać korzystne rabaty i spełniać warunki zakwalifikowania do danego poziomu programu. Ponadto partnerzy, którzy uzyskali kompetencje w zakresie usług konsultingowych, serwisowych i wdrożeniowych, mogą świadczyć usługi Dell EMC samodzielnie bądź w ramach współpracy.
Proste zasady działania – ujednolicony portal dla partnerów
W celu zapewnienia partnerom lepszej platformy współpracy udostępniony zostanie jednolity portal Dell EMC Partner Program. Został on udoskonalony w stosunku do poprzedniej wersji, przez wprowadzenie oddzielnych widoków oraz ścieżek dla poszczególnych poziomów, zapewniających dostęp do wielu pożytecznych informacji. Uruchomienie jednolitego portalu dla wszystkich partnerów planowane jest na koniec lutego 2017 r.
Korzyści: rabaty i fundusze na działania marketingowe
Głównym celem programu jest zapewnienie partnerom korzyści finansowych przez udzielanie atrakcyjnych rabatów. Rabaty podstawowe przysługują już od pierwszej transakcji, natomiast rabaty związane z rozwojem nagradzają partnerów, którzy w danym okresie skutecznie zwiększają sprzedaż w odpowiednich pionach Dell EMC. Partnerzy, którzy świadczą usługi i w ten sposób rozszerzają swoją działalność na nowe segmenty, mogą uzyskać dodatkowe korzyści. Ponadto przewidziany jest dodatkowy budżet 150 mln USD, w ramach którego zwiększone zostaną rabaty i fundusze na działania marketingowe, zarówno te przysługujące automatycznie, jak i te wynikające z indywidualnej oferty.
Inwestycje w segment partnerów – dostawców usług
W miarę jak przedsiębiorstwa przyśpieszają proces przechodzenia na działalność całkowicie cyfrową, Dell EMC inwestuje dodatkowe środki w rozwój segmentu dostawców usług w chmurze. Inwestycje te obejmują zwiększenie zasobów ułatwiających wejście na rynek oraz tworzenie zespołu projektującego bardziej wyspecjalizowane wersje rozwiązań. Do tego dochodzą nowe rabaty uzależnione od przychodów oraz dostęp do funduszy na rozwój działalności, zarówno przysługujących automatycznie, jak i wynikających z indywidualnej oferty.
Inicjatywa Cloud Partner Connect
Firma Dell EMC podjęła inicjatywę pod nazwą Cloud Partner Connect, która ułatwia nawiązywanie współpracy w zakresie sprzedaży pomiędzy dostawcami rozwiązań a dostawcami usług w chmurze. Inicjatywa ta umożliwia dostawcom rozwiązań uzupełnienie swojej oferty o usługi w chmurze. Potrzebne są do tego tylko minimalne nakłady, gdyż infrastrukturę zapewnia Dell EMC.
Partnerzy OEM
Każdy klient partnera OEM jest wyjątkowy i ma inne wymagania związane z wejściem na rynek. Partnerzy OEM uzupełniają ofertę Dell EMC o usługi wnoszące wartość dodaną, takie jak niestandardowa integracja sprzętu i oprogramowania, końcowy montaż i testowanie, opcje finansowania, zarządzanie zasobami oraz ich konsolidacja i transport, kontrakty na niestandardową pomoc techniczną czy rozwiązania z zakresu łańcucha dostaw.
Usługi finansowe
We współpracy z czołowymi instytucjami finansowymi Dell EMC oferuje wydłużone terminy płatności i zwiększone możliwości udzielenia kredytu, umożliwiające partnerom szybszy rozwój działalności.
Podobne artykuły
Program partnerski OVHcloud: droga do sukcesu w ekosystemie chmury
Wraz z ewolucją krajobrazu usług chmurowych zmieniają się także wyzwania i możliwości, które czekają na OVHcloud oraz jego partnerów w 2024 roku.
Sprzedaż projektowa w dystrybucji ABBYY FineReader. Zarejestruj projekt i bądź pewny pierwszej ceny.
AutoID Polska zaprasza partnerów biznesowych do udziału w Programie Partnerskim ABBYY FineReader.
BlackBerry: bezpieczeństwo tkwi w naszym DNA
BlackBerry, chociaż nie produkuje już telefonów komórkowych, kontynuuje działalność w obszarze, dzięki któremu były one doceniane przez miliony użytkowników. Obecnie firma specjalizuje się w rozwiązaniach cyberochronnych, które bazują na budowanym od 35 lat fundamencie.