We wrześniu w Warszawie odbyła się konferencja Digital Signage Trends 2018, zorganizowana z inicjatywy Polish Digital Signage Association. W trakcie całodniowego spotkania przedstawiono kluczowe zagadnienia i trendy odnoszące się do komunikacji cyfrowej, strategii omnichannel i tworzenia kontentu dla systemów DS. Nie zabrakło przykładów wdrożeń  i specjalizowanych paneli, np. z udziałem przedstawicieli branży muzealnej – bardzo otwartej na te rozwiązania. Integratorzy biorący udział w konferencji otrzymali wskazówki zarówno odnośnie do strategii wprowadzania DS u klientów, jak i kwestii technicznych – przydatnych np. przy wyborze monitorów do instalacji. 

Mariusz Orzechowski, prezes zarządu PDSA oraz General Manager Central South East Europe w NEC Display Solutions, zestawił obecną sytuację na rynku DS z tą sprzed 10 laty. Według specjalisty w tym czasie segment ten bardzo mocno się rozwinął, a jednocześnie spadły ceny rozwiązań. Na instalacjach digital signage zarabia teraz stosunkowo dużo firm integratorskich. Są takie, które zdołały umocnić swoją pozycję i wyznaczają standardy w obsłudze klientów i  podejściu do wdrożeń. Mimo to  branża wciąż pozostaje niszowa, co oznacza, że jest w niej miejsce dla firm, które dopiero chciałyby spróbować swych sił w realizacji takich projektów. Możliwości są rzeczywiście spore, ze względu na to, że systemy DS znajdują zastosowanie w zasadzie na wszystkich rynkach wertykalnych. 

Odbiorcy końcowi coraz chętniej otwierają się na nowości w dziedzinie Digital Signage, co będzie skutkować rosnącym zainteresowaniem instalacjami opartymi na monitorach LED zamiast LCD. Systemy DS rozwijają się w kierunku interakcji z odbiorcami treści i stają się ważnym elementem tzw. sprzedaży wielokanałowej (omnichannel). Z tym, że obecnie wymagana jest dużo większa staranność wykonania instalacji niż kilka lat temu. W związku z tym będzie rósł popyt na usługi profesjonalnych projektantów, którzy zapewnią nie tylko trafny dobór technologii i wysoki poziom wdrożenia, ale też doradztwo w zakresie całej strategii wprowadzania digital signage do danej organizacji. Systemy te muszą bowiem spełniać w niej określoną rolę i przynosić szeroko rozumiane korzyści. Dlatego, jak z kolei zauważył Florian Rotberg, Managing Director Invidis Consulting (firmy doradczej z zakresu DS.), nie tylko znajomość technologii, ale również znajomość potrzeb klientów z konkretnych rynków wertykalnych będzie decydować o sukcesie wdrożenia takiego systemu w danej firmie czy instytucji.