• Niemiecka branża ICT rośnie w siłę. Na największym europejskim rynku w 2016 r. obroty w sektorze ICT po raz pierwszy przekroczą 160 mld euro, co oznacza wzrost o 1,7 proc. wobec 2015 r. – prognozuje Bitkom, lokalna organizacja branżowa. Oznacza to, że ICT jest drugą pod względem wielkości sprzedaży branżą w Niemczech, po produkcji maszyn. Bitkom sygnalizuje przede wszystkim rosnący popyt na oprogramowanie (+6,2 proc. w br.) i usługi (+2,7 proc.). W 2017 r. trend wzrostowy ma się utrzymać, ale w mniejszej skali (+1,2 proc., do 162,4 mld euro).

 

• StarLink, dystrybutor VAD działający na Bliskim Wschodzie (z centralą w Dubaju), otworzył oddział w Londynie. Planuje przy tym dalszą ekspansję w krajach EMEA. Poszukuje resellerów specjalizujących się w sprzedaży systemów bezpieczeństwa. Jak dotąd dystrybutor, działający od 2005 r., notuje solidne wzrosty sprzedaży – średnio o 60 proc. każdego roku (ostatnio jego przychody sięgnęły 145 mln dol.). Firma jest obecna w 11 krajach, w tym w USA i Afryce Południowej. Regularnie współpracuje z ponad 250 partnerami.

 

• ABC Data chce sprzedawać produkty Xiaomi poza Polską i w tym celu rozmawia z producentem o poszerzeniu kontraktu. Broadliner jest na razie jedynym oficjalnym dystrybutorem smartfonów Xiaomi wśród firm działających na terenie Unii Europejskiej. W przyszłym roku ABC Data chce dzięki produktom Xiaomi zdobyć 8–10 proc. udziałów w krajowym rynku smartfonów.

 

• Asbis Enterprises w III kw. 2016 r. zwiększył zysk netto aż 9-krotnie, do 1,38 mln dol. (ze 153 tys. dol. rok wcześniej), przy obrotach niższych o 4 proc. (276 mln dol.). Według broadlinera to efekt koncentracji na marżach i kontroli kosztów działalności, które rosły wolniej niż zysk brutto. Dystrybutor spodziewa się dalszej poprawy rentowności w IV kw. 2016 r. Sprzedaż w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zmniejszyła się w omawianym okresie o 23,92 proc. Spółka nie ujawniła danych dotyczących polskiego rynku.

 

• NetApp zamierza zwolnić 650 osób, co stanowi ok. 6 proc. ogółu zatrudnionych. To już druga fala zwolnień w tym roku. W lutym firma poinformowała o redukcji 12 proc. miejsc pracy. NetApp tłumaczy, że zwolnienia są elementem planu transformacji. Producent zamierza skoncentrować się na rozwoju macierzy all-flash, centrach danych nowej generacji oraz rozwiązaniach dla chmury hybrydowej. Przyjęta strategia ma umożliwić producentowi wejście na umiarkowaną ścieżkę wzrostu w roku finansowym 2018, który rozpoczyna się w maju 2017 r.

 

• Acer zamierza w przyszłym roku zmniejszyć sprzedaż laptopów z najniższej półki cenowej i skoncentrować się na notebookach gamingowych, 2w1 oraz modelach slim. Z kolei Asus planuje zmniejszyć liczbę producentów OEM swojego sprzętu z 3 do 2 (obecnie komputery Asusa są montowane przez Quantę, Pegatrona i Winstrona). Ponadto firma zdecydowała się na outsourcing produkcji swoich urządzeń AiO PC, który będzie świadczony przez Compal Electronics.

 

• Samsung przejmuje Harman International Industries, producenta sprzętu audio takich marek jak: Harman Kardon, AGK i JBL. Wydatek rzędu 8 mld dol. ma być jednak przede wszystkim inwestycją w rozwój aut komunikujących się z zewnętrzną siecią. Koreański gigant zamierza usadowić się na tym rynku, a Harman aż dwie trzecie swoich przychodów generuje na sprzedaży elektroniki dla przemysłu samochodowego. Obecnie specjaliści tej marki pracują nad spięciem wspomnianych aut z systemem bezpieczeństwa.

 

• Intel Capital, globalny dział inwestycyjny Intela, ponownie zainwestował w młode, rozwijające się firmy. Wsparcie finansowe w łącznej wysokości 38 mln dol. otrzymało 12 start-upów technologicznych z Chin, Stanów Zjednoczonych, Kanady i Francji. Inwestycje dotyczyły podmiotów, które działają w takich branżach jak: robotyka i maszyny autonomiczne, dane i komunikacja, Internet rzeczy oraz rzeczywistość wirtualna. Niektóre z opisanych inwestycji podjęto w ramach nowego programu Intel Capital, dotyczącego sportu i zdrowia.

 

• Koncern Dell EMC zaprezentował pierwsze informacje o nowym programie partnerskim, który ma wystartować 1 lutego 2017 r. Producent zapewnia, że nowa oferta połączy najlepsze elementy dwóch dotąd oddzielnych programów. Program mają cechować proste zasady działania, przejrzystość oraz zyski dla partnerów niezależne od poziomu uczestnictwa. W grudniu br. firma ujawni warunki uczestnictwa w poszczególnych poziomach programu. Potem partnerzy będą mieli sześć miesięcy na spełnienie kryteriów. Według wstępnych informacji integratorzy i resellerzy będą mogli przechodzić od statusu Gold przez Platinum i Titanium, aż po ekskluzywny Black Titanium dla firm osiągających najlepsze wyniki.

 

• Nvidia ma powody do zadowolenia dzięki wynikom za III kw. 2017 r. finansowego (zakończonego 30 października 2016 r.). Zysk netto firmy w tym okresie to aż 542 mln dol. – ponad dwa razy więcej niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego (246 mln). Najważniejszą pozycją w portfolio firmy pozostają produkty dla graczy, które zapewniły przychód na poziomie ponad 1,2 mln dol. To ogromny wzrost zarówno w porównaniu z analogicznym kwartałem w ubiegłym roku, jak i kwartałem poprzednim.