Ubiegły rok był – jak stwierdził na wstępie konferencji Radosław Czubaszek, Channel Sales Manager Fujitsu – trudny dla całej branży, która szczególnie mocno odczuła bardzo wyraźny spadek w segmencie zamówień publicznych. Dlatego Fujitsu, starając się dostosowywać strategię sprzedaży do warunków ekonomicznych, przede wszystkim wzmacnia kanał partnerski. W tym celu powiększa swój zespół obsługujący kanał partnerski. Wprowadza też m.in. nowe narzędzie DRT (Deal Registration Tool), które ma ułatwić sposób rejestrowania i przeglądania prowadzonych przez partnerów projektów.

Co ważne, od teraz partnerom o statusie SELECT Registered ma być łatwiej uzyskać tytuł SELECT Expert, wiążący się z uzyskaniem lepszych warunków współpracy. Nie zależą one bowiem w tym przypadku od wielkości sprzedaży, ale wyłącznie od uzyskanej specjalizacji. Przez zniesienie progu obrotowego Fujitsu chce wyrównać szanse dla wszystkich partnerów, także tych, którzy dopiero rozpoczynają współpracę z producentem. Działaniami ułatwiającymi dostęp do programu dostawca stara się także poszerzyć swój kanał partnerski. Jak przyznaje Radosław Czubaszek, dotychczasowy warunek legitymowania się odpowiednim poziomem sprzedaży na szczeblu SELECT Expert ograniczał grono współpracujących z Fujitsu firm.

Jak sama nazwa wskazuje, konferencja New Product Training ma przede wszystkim prezentować najnowszą ofertę Fujitsu – podczas tegorocznego wydarzenia służyły temu dwie równoległe ścieżki tematyczne: produktowo-handlowa oraz całodzienny panel inżynierski (konferencja jako szkolenie jest dla partnerów elementem uzyskania rocznej certyfikacji).

W kategorii rozwiązań dla centrum danych przedstawiono m.in. nowości z oferty pamięci masowych. Prezentując najnowszą generację macierzy dyskowych Fujitsu Eternus DX S4, zwracano uwagę, że stanowi ona rezultat ciągłego rozwijania poprzednich serii. Jak tłumaczono, dzięki kontynuacji technologicznej Fujitsu wyróżnia się na rynku tym, że klienci posiadający sprzęt wcześniej zakupiony mogą łatwo modernizować go, zyskując możliwości nowszych modeli. Z tego samego powodu mogą używać bezproblemowo współdziałających macierzy należących do różnych generacji.

Podczas konferencji podkreślano coraz większe znaczenie dysków SSD, których rynkowy udział systematycznie rośnie. Dzięki nim zwiększają się możliwości konfigurowania macierzy oraz znacznego przyspieszania ich działania. Wobec coraz atrakcyjniejszego współczynnika ceny do wydajności tego typu pamięci, Fujitsu w zeszłym roku oddzieliła linię all-flash od macierzy Eternus DX. Zdaniem producenta partnerzy powinni poważnie rozważyć możliwości sprzedaży urządzeń Eternus AF, bo szanse na zainteresowanie nimi klientów są duże i stale rosną.

Choć Fujitsu stawia przede wszystkim na produkty dla data center – macierze Eternus i serwery Primergy – to wciąż stara się utrzymać pełniejsze portfolio. Dlatego niezmiennie w ofercie pozostaje kategoria nazywana przez producenta CCD (Client Computing Devices). Konferencja była więc również okazją do zapoznania się z najnowszymi, działającymi pod kontrolą systemu Windows 10 Pro notebookami, komputerami stacjonarnymi i stacjami roboczymi.

Galeria zdjęć z Fujitsu New Product Training 2017