Ubiegły rok był – jak stwierdził na wstępie konferencji Radosław Czubaszek, Channel Sales Manager Fujitsu – trudny dla całej branży, która szczególnie mocno odczuła bardzo wyraźny spadek w segmencie zamówień publicznych. Dlatego Fujitsu, starając się dostosowywać strategię sprzedaży do warunków ekonomicznych, przede wszystkim wzmacnia kanał partnerski. W tym celu powiększa swój zespół współpracujący z partnerami. Wprowadza też m.in. nowe narzędzie DRT (Deal Registration Tool), które ma ułatwić sposób rejestrowania i przeglądania prowadzonych przez partnerów projektów.

Co ważne, od teraz partnerom o statusie SELECT Registered ma być łatwiej uzyskać tytuł SELECT Expert, wiążący się z lepszymi warunkami współpracy. Nie zależą one bowiem od wielkości sprzedaży, ale wyłącznie od uzyskanej specjalizacji. Przez zniesienie progu obrotowego Fujitsu chce wyrównać szanse dla wszystkich partnerów, także tych, którzy dopiero rozpoczynają kooperację z producentem. Działaniami ułatwiającymi dostęp do programu dostawca stara się także poszerzyć swój kanał partnerski.

Jak sama nazwa wskazuje, konferencja New Product Training ma przede wszystkim prezentować najnowszą ofertę Fujitsu. Podczas tegorocznej służyły temu dwie równoległe ścieżki tematyczne: produktowo-handlowa oraz całodzienny panel inżynierski (uczestnictwo w szkoleniu podczas konferencji jest dla partnerów wymogiem uzyskania rocznej certyfikacji).

W kategorii rozwiązań dla centrum danych przedstawiono m.in. nowości z oferty pamięci masowych. Prezentując najnowszą generację macierzy dyskowych Fujitsu Eternus DX S4, zwracano uwagę, że stanowi ona rezultat ciągłego rozwijania poprzednich serii. Jak tłumaczono, dzięki temu Fujitsu wyróżnia się na rynku tym, że klienci posiadający sprzęt wcześniej zakupiony mogą go łatwo modernizować, by dysponować potencjałem nowszych modeli. Z tego samego powodu mogą używać bezproblemowo współdziałających macierzy należących do różnych generacji.

Na konferencji podkreślano coraz większe znaczenie dysków SSD, których rynkowy udział systematycznie rośnie. Dzięki nim zwiększają się możliwości konfigurowania macierzy oraz znacznego przyspieszania ich działania. Wobec coraz atrakcyjniejszego współczynnika ceny do wydajności partnerzy powinni poważnie rozważyć możliwość sprzedaży urządzeń all-flash, bo szanse na zainteresowanie nimi klientów są duże i stale rosną.

Choć Fujitsu stawia przede wszystkim na produkty dla centrów danych – macierze Eternus i serwery Primergy – to wciąż stara się utrzymać pełniejsze portfolio. Dlatego niezmiennie w ofercie pozostaje kategoria nazywana przez producenta CCD (Client Computing Devices). Konferencja była więc również okazją do zapoznania się z najnowszymi, działającymi pod kontrolą systemu Windows 10 Pro
notebookami, komputerami stacjonarnymi i stacjami roboczymi.

Radosław Czubaszek

Channel Sales Manager, Fujitsu

Znieśliśmy progi obrotowe, więc partnerzy nie muszą już czekać cały rok, aby otrzymać tytuł SELECT Expert. To wynik naszych rozmów z nimi, z których wynikało, że gdy angażują swoje środki we wspólny z nami biznes, to chcieliby w pełni korzystać z programu zaraz po zdaniu egzaminów. Dlatego teraz, po przejściu wymaganego programu szkoleniowego i zdobyciu jednej lub wielu różnych specjalizacji, od razu mogą uzyskiwać większe korzyści ze współpracy z nami, obejmujące m.in. atrakcyjniejsze rabaty, specjalnego opiekuna handlowego, a także dostęp do wspólnie organizowanych akcji i wydarzeń skierowanych do klientów.