HCC Europe z polskimi akcentami
To, że Polska zajmuje szczególne miejsce w europejskiej strategii Huawei, było wyraźnie widać podczas odbywającego się w Pradze kongresu, w którym wzięło udział ponad 500 klientów i partnerów producenta.
W czasie, gdy zapotrzebowanie na chmurowe centra danych rośnie wykładniczo, Huawei chce być postrzegany jako dostawca, który jest w stanie zapewnić klientom kompletne, zunifikowane platformy sprzętowe dla dostawców usług i przedsiębiorstw – podkreślali przedstawiciele producenta podczas Huawei Cloud Congress Europe 2016. Chodzi o rozwiązania, które mają umożliwiać bezproblemowe budowanie chmury hybrydowej przy użyciu systemu FusionSphere OS i otwartej platformy OpenStack. Nad projektami związanymi z tym oprogramowaniem pracuje ponad 600 inżynierów. Zdaniem dostawcy wielu klientów jest skłonnych wybierać właśnie taki ekosystem, bo – jak zapewniają chińscy specjaliści – umożliwia on im łatwe wdrożenie oraz zarządzanie infrastrukturą, a przy tym jest otwarty na rozwiązania różnych producentów.
W otwierającym kongres wystąpieniu Lu Yong, odpowiedzialny za rejon CEE & Nordic, podkreślał znaczenie badań i rozwoju dla Huawei. Firma przeznacza przeszło 10 proc. swojego dochodu na R&D i zatrudnia ponad 10 tys. inżynierów, którzy prowadzą prace w szesnastu centrach badawczo-rozwojowych na całym świecie. Efektem ich dokonań są takie nowości produktowe jak serwer KunLun, który dostawca przedstawia jako pierwszy na świecie produkt tego typu wyposażony w 32 procesory Intela o architekturze x86.
Producent, który osiągnął spory sukces na rynku chińskim w segmencie pamięci masowych i serwerów, chce zrealizować ten scenariusz także w Europie. O tym, jak ważny jest nasz kontynent w strategii rozwoju Huawei, świadczy fakt, że dostawca określa go mianem „drugiego rodzimego rynku”. Koncern podpisał na razie 210 umów dotyczących współpracy przy europejskich projektach technologicznych oraz bierze udział w 33 projektach w ramach unijnego programu Horyzont 2020. Mówiąc o realizacji celów biznesowych w Europie, przedstawiciele Huawei na pierwszym miejscu wymieniali takie kraje, jak Niemcy, Holandia i Polska.
Nasi tam byli
Polskich akcentów podczas tegorocznego HCC było znacznie więcej. Chociaż kongres odbywał się w Pradze (w Zamku na Hradczanach), to polski odział Huawei odpowiadał za jego organizację. Było też sporo prezentacji prowadzonych przez naszych rodaków. Zaraz po otwierającym konferencję Lu Yongu wystąpił Krzysztof Celmer, od niedawna pełniący funkcję senior IT solution consultanta. Polski ekspert wskazywał na znaczenie partnerstwa z operatorami, którzy mogą tworzyć ofertę chmury publicznej z wykorzystaniem rozwiązań Huawei. Tak jak się dzieje w przypadku Deutsche Telekom i platformy Open Telekom Cloud. Wśród współpracujących z chińską firmą operatorów znajdują się także Vodafone i Telefonica.
Markę w Europie Huawei chce budować także jako dostawca superkomputerów i w tej dziedzinie może się już pochwalić niejednym wdrożeniem. Ponieważ ta właśnie tematyka jest dla chińskiego producenta bardzo mocno związana z Polską, prezentację na temat roli symulacji HPC w rozwoju nauki prowadził Norbert Meyer z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego.
Zheng Ye Lai
President IT Product Line w Huawei
Większym wyzwaniem niż dostarczenie dobrego produktu jest czasami zagwarantowanie skutecznego wsparcia technicznego. Dlatego kluczowe jest dla nas oparcie się na odpowiednich partnerach biznesowych. Ze swojej strony zapewniamy support chociażby w postaci powstałego cztery lata temu Global Service Center w Rumunii, gdzie zatrudniamy ponad tysiąc osób, które świadczą usługi wsparcia wszystkim europejskim klientom w trybie 24/7.
Podobne artykuły
Backup na nośniki flash to (już) nie utopia
Huawei ma w ofercie innowacyjne rozwiązanie do backupu danych, przeznaczone dla firm oczekujących wyjątkowej trwałości i wydajności systemu ochrony informacji. Jego unikalną cechą jest możliwość wyboru pamięci SSD jako wyłącznego nośnika kopii zapasowych.
Huawei Enterprise Roadshow: innowacje i bezpieczeństwo dla polskich firm
Specjaliści Huawei widzą swoją szansę na polskim rynku w kontekście rosnącej sprzedaży i dużych możliwości rozwoju portfolio rozwiązań all-flash dla centrów danych.
Huawei: 10 trendów w branży data center
Na podstawie swoich doświadczeń i wiedzy specjaliści Huawei wyróżnili 10 najważniejszych trendów, które będą kształtować branżę data center w perspektywie pięciu najbliższych lat. W odpowiedzi na obecne tendencje, już teraz producent oferuje produkty i rozwiązania umożliwiające zrównoważony rozwój centrów danych.