Połączony świat jest podstawą strategii Huawei, która obecnie jest realizowana nie tylko przy pomocy rozwiązań telekomunikacyjnych, ale także szerokiego portfolio serwerów, pamięci masowych i urządzeń sieciowych oraz systemów umożliwiających budowę środowiska chmury obliczeniowej czy Internetu rzeczy. Wszystko po to, aby umożliwić wymianę informacji nie tylko między poszczególnymi osobami, ale także systemami IT wykorzystywanymi przez przedsiębiorstwa publiczne i firmy prywatne z bardzo wielu branż.

– Zaprezentowane przez nas badanie Global Connectivity Index 2016 wykazało, że w 2015 r. stopień połączenia społeczeństwa na całym świecie wzrósł o 5 proc. – mówił podczas konferencji William Xu, jeden z dyrektorów Huawei odpowiedzialnych m.in. za strategię marketingową.

Podkreślał jednocześnie, że głównym motorem rozwoju infrastruktury branży teleinformatycznej stał się obecnie streaming wideo (stanowi 70 proc. przesyłanych danych w Internecie). Natomiast wyzwania związane z zapewnieniem wysokiej jakości transmisji obrazu są w tej  chwili oczkiem w głowie operatorów telekomunikacyjnych.

– Osiągnięcie tego celu i zbudowanie otwartego ekosystemu jest niemożliwe bez partnerów, i to z bardzo wielu obszarów. Dlatego aktywnie współpracujemy z firmami konsultingowymi, twórcami aplikacji, resellerami i integratorami systemów IT – zapewniał William Xu.