Tegoroczne spotkanie było też pierwszym poprowadzonym pod marką Ingram Micro, w miejsce poprzedniej RRC Poland. Przebieg konferencji dowodzi, że zmiana szyldu nie była tylko symboliczna, ale pociąga za sobą konkretne zmiany w strategii działania dystrybutora na polskim rynku. Co więcej, obecnie w skład spółki Ingram Micro wchodzi także Ingram Micro Mobility (dawniej Brightpoint), dystrybutor urządzeń mobilnych.

Plany amerykańskiego giganta na naszym rynku są bardzo ambitne. Radosław Pruchnik, dawniej dyrektor generalny RRC Poland, a obecnie Director of Advanced Solutions w Ingram Micro spółka z o.o. zapowiedział podwojenie obrotów w przyszłym roku i tym samym przekroczenie poziomu miliarda złotych. Przyczynić się do tego mają trzy dywizje, na które będzie się dzielił polski oddział Ingram Micro. Pierwsza to Value, czyli z grubsza rzecz biorąc dawne RRC. Z kolei Volume, dział powstały na bazie wspomnianego  Ingram Micro Mobility, ma rozwijać się szybko i konsekwentnie w kierunku broadline, a więc klasycznej dystrybucji. Oczywiście w tym zakresie partnerzy Ingram Micro mogą spodziewać się największego przyrostu w portfolio dostawców. Trzecim polem zainteresowania ze strony Ingram Micro są usługi w chmurze, do czego wykorzystywana jest platforma sprzedażowa Cloud Marketplace. Przedstawiciele dystrybutora przekonują, że w porównaniu z bezpośrednią ofertą dostawców cloud dystrybucja chmury wnosi dla partnerów atrakcyjną wartość dodaną, dzięki której mogą lepiej zarobić.

Podczas konferencji podkreślano, że mocną stroną polskiego oddziału Ingram Micro jest zaplecze logistyczne. Możliwości lokalnego, warszawskiego magazynu zostały rozszerzone o dostęp do centrum dystrybucji w niemieckiej miejscowości Straubling. W efekcie – jak przekonuje dystrybutor – partnerzy oraz klienci końcowi mogą się spodziewać bardzo płynnej obsługi.

Podobnie jak podczas wcześniejszych konferencji RRC, w tym roku najbardziej widoczne były firmy oferujące rozwiązania z kategorii Data Capture/Point-of-Sale. Zebra i Honeywell, a także Data Logic, ELO Touch, Getac, Epson, Xplore i Citizen prezentowały najnowsze rozwiązania z dziedziny DC POS i „okolic”. Ta cześć portfolio polskiego oddziału Ingram Micro – po ubiegłorocznym przejęciu RRC z jego działem Auto ID i poszerzeniu oferty o kolejnych producentów – ma bardzo mocną pozycję. Według Radosława Pruchnika produkty takie jak terminale, skanery kasowe, drukarki fiskalne i inne urządzenia wspomagające handel czy logistykę, odpowiadają obecnie za blisko jedną trzecią całkowitej sprzedaży dystrybutora.

Podczas tegorocznej konferencji prezentowano także odziedziczoną po RRC mocną ofertę z segmentu Unified Communications. Przedstawiciele firm Avaya i Unify wyjaśniali partnerom, jak u klientów powinna wyglądać nowoczesna, wielokanałowa komunikacja oraz praca grupowa. Pojawiły się też firmy dotąd nieobecne na partnerskich konferencjach RRC, takie jak Extreme Networks czy Fujitsu.

Nowością tegorocznego spotkania była aplikacja na urządzenia mobilne, dzięki której można było  na bieżąco śledzić agendę i umawiać się na indywidualne spotkania z wybranymi przedstawicielami producentów oraz pracownikami Ingram Micro. Na koniec, podczas uroczystej kolacji, rozdano statuetki najlepszym partnerom dystrybutora.

Galeria zdjęć z konferencji